Bea Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Hej, mam problem ze ściągniętymi źródłami światła IES. Chcę do lampy wrzucić realistyczne źródło światła. Problem zaczyna się już na początku kiedy próbuję włączyć Photometric - Free light. Zamiast większej kulki (taka przynajmniej była w tutoriale z którego się uczę) mi pojawia się tylko taka malutka kropeczka (moje ustawienia w zał.) nie mogę jej przybliżyć ani powiększyć, a potem gdy próbuję wrzucić światło- ono nie załącza się do niej. To samo dzieje się w przypadku gdy zamiast Point w "Emit light from" użyję Sphere. Czy ktoś z Was może wie jak to rozwiązać? pozdrawiam
Lucek Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Przecież vray ma swoje światła a nie używa maxowych. Nie wiem czy można podpiąć IESa pod to.
pabulo Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Maxowych tez uzywa. A do tego mają dużo większy zestaw opcji. Aczkolwiek nie wiem jak jest z wydajnością.
Cide Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Maxowych tez uzywa. A do tego mają dużo większy zestaw opcji. Aczkolwiek nie wiem jak jest z wydajnością. Z wydajnością jest dużo gorzej. Co do fotometrików, to one mają do siebie to, że nie przedstawiają rozmiarów "żarówki" i powiększają się paradoksalnie przy oddaleniu. A tak to ciężko coś powiedzieć, prześlij IES'a to może wtedy.
gientekwl Napisano 26 Luty 2011 Napisano 26 Luty 2011 Co do fotometrików, to one mają do siebie to, że nie przedstawiają rozmiarów "żarówki" i powiększają się paradoksalnie przy oddaleniu. A tak to ciężko coś powiedzieć, prześlij IES'a to może wtedy. Jak najbardziej przedstawiają, bo po to są zaimplementowane w maxie jako światła fotometryczne. Chyba, że masz skopaną skalę w scenie ;) Co do fotometryków Vray'owskich, to miałem okazję zbadać i nie wiem za cholerę czemu są szybsze niż te maxowskie. Czy ktoś wie dlaczego ?
Bea Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 Z wydajnością jest dużo gorzej. Co do fotometrików, to one mają do siebie to, że nie przedstawiają rozmiarów "żarówki" i powiększają się paradoksalnie przy oddaleniu. A tak to ciężko coś powiedzieć, prześlij IES'a to może wtedy. tylko chodzi o to, że ściągnięte IES`y w ogóle mi się nie załączają do Pointa (Free light). Więc nawet nie mogę stwierdzić czy się powiększają przy oddaleniu. Chciałam zrobić coś takiego: http://www.videojug.com/film/ies-lights-with-vray - to co mnie interesuje zaczyna się po 2min.50sek. Zrobiłam dokładnie wszystkie takie same ustawienia jak w tutoriale ale te światła mi się nie załączają :( Nie wiem dlaczego? Pisałam już o tym na początku, że ten Point u mnie jest miniaturową kropeczką (załączyłam już wcześniej fotkę) a w tutoriale jest on duży. Czy to może być powód dlaczego to światło się nie załącza? Jesli tak, to ktoś może wie jak to naprawić? I jeszcze jedno pliki mam oczywiście zapisane w 3dsMax/sceneassets/photometric
jakubm Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 sorry ze nie pomoge w rozwiazaniu problemu... ale cos chyba z Twoim 3dsm - u mnie dziala wszystko jak w tutorialu... poz
Bea Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 hmmmmmmm czyli problem okazuje się być zbyt trudny? To jest niemożliwe, że mam coś nie tak z 3dsmaxem, muszę mieć coś pewnie poblokowane, tylko nie wiem co??? I to nie chodzi też o to, że w tej scenie tak mam z tą "małą kropką" ale również jak włączam nową sceną, jest ten sam problem... :(
jatat Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Masz złą skalę co prawda w mxie bawie sie od niedawana ale w cadzie sprawa wyglądała bu tak jak na załączonym rysunku przy zbyt dużej lampie ies nie bedzie widoczny to tak jabyś chciał zobaczyc iskierkę z kilometra ies to realna dystrybucja swiatła to fioletowe wydaje mi się że masz dwie drogi albo zmniejszysz lampę ( i to jest prawidłowa droga ) albo przeskaluj świtło. Inna sprawa to jaki plik wybrałeś może opisuje światło małej lampki a nie zyrandola pamietaj że IES odzwierciedla prawdziwą dystrybucje światła przez lampe
Bea Napisano 27 Luty 2011 Autor Napisano 27 Luty 2011 Masz złą skalę co prawda w mxie bawie sie od niedawana ale w cadzie sprawa wyglądała bu tak jak na załączonym rysunku przy zbyt dużej lampie ies nie bedzie widoczny to tak jabyś chciał zobaczyc iskierkę z kilometra ies to realna dystrybucja swiatła to fioletowe wydaje mi się że masz dwie drogi albo zmniejszysz lampę ( i to jest prawidłowa droga ) albo przeskaluj świtło. Inna sprawa to jaki plik wybrałeś może opisuje światło małej lampki a nie zyrandola pamietaj że IES odzwierciedla prawdziwą dystrybucje światła przez lampe tylko jak i gdzie mogę przeskalować to światło? Nie mogę zmniejszyć lampy, ona jest i tak już mała, zresztą jest częścią sceny (zał), robiąc zdjęcie wyizolowałam ją i bardzo powiększyłam żeby w ogóle było widać Free light- Point.. Wybrałam światło halogenu ale Point nic się nie zmienił, tak jakby nie był aktywny...? Problemem jest też to że pozostałe światła nie renderują się.. Więc może to ma coś wspólnego?
jatat Napisano 27 Luty 2011 Napisano 27 Luty 2011 Nie wiem jak w maxie w cadzie mozna zrobić tak zwiększam moc żarówki np 100W na 1000W lu inaczej plik IES jest plikiem tekstowym otwórz w jakims edytorze i zwiększ LAMPLUMENS lub inaczej wybirz inny plik IES np Lampy ulicznej i zobacz co wyjdzie. Ale w mojej praktyce często z tym problemem mam doczynienia w zaimportowanych rysunkach i najszybszą drogą jest przeskalowanie sceny spróbuj zmniejszyć scene o 100% jak nic to jeszcze raz
jatat Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 Sprawdziłem w mentalu we własciwosciach światła jest energy zwiększ 100x i zobacz
jatat Napisano 28 Luty 2011 Napisano 28 Luty 2011 Zwieksz w tych miejscach tylko że wtedy traci sens stosowanie IES bo jego celm jest pokazanie jak naprawdę świeci konkretna oprawa oświetleniowa i wracamy do przeskalowania sceny
Bea Napisano 8 Marzec 2011 Autor Napisano 8 Marzec 2011 dzięki za odpowiedz, okazało się, że trzeba było jednak przeskalować :) i już wszystko jest ok..
Tores Napisano 9 Marzec 2011 Napisano 9 Marzec 2011 ustaw sobie w maxie system jednostek na cm lub metry w Units Setup - System Unit Setup a w Display Unit Scale jednostki jakich używasz podczas modelowania. Wtedy się nie pomylisz ze skalą.
pabulo Napisano 12 Marzec 2011 Napisano 12 Marzec 2011 ustaw sobie w maxie system jednostek na cm lub metry w Units Setup - System Unit Setup a w Display Unit Scale jednostki jakich używasz podczas modelowania. Wtedy się nie pomylisz ze skalą. Ja dodam trzy wykrzykniki i walne pięścią w stół do podkreślenia tego co powiedział Tores. To jest czynność którą wykonuje się jako pierwszą za każdym razem kiedy zabierasz sie za projekt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się