Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Ostateczna wersja. 950 tri (link do siatki).

 

Chair32b-0.jpg

Chair32b-3.jpg

Chair32b-4.jpg

Chair32b-1.jpg

 

tekstury (diffuse, normal, specular, glossiness):

chair-forum-diff.jpgchair-forum-nor.jpgchair-forum-spec.jpgchair-forum-gloss.jpg

 

 

----------------

 

Dłubałem sobie w spokoju krzesło, teraz czas na WiP... pierwszy od paru lat tu ;)

 

Normal na poręczach jest do naprostowania, w PSie. Nie rozumiem jednej rzeczy - dlaczego tak to się wypala - wklęsłe poręcze?

Wypalam w xNormalu z cage, które mniej więcej równo odstaje od lowpoly.

Zdarza się tu mały banding czy szwy, ale poręcze mnie irytują o tyle, że nie rozumiem przyczyny.

 

po lewej high, po prawej low 1100 tri

 

http://oswierad.webd.pl/p/udk/control/Chair28alp4.png

 

http://oswierad.webd.pl/p/udk/control/Chair28alp3.jpg

 

http://oswierad.webd.pl/p/udk/control/Chair2_normals.jpg

Edytowane przez muody
  • Odpowiedzi 25
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Te dziury i wgłębienia zrobione na geometrii to trochę przesada, straciłeś na tym bardzo dużo trisów. Po to masz normal, żeby uwydatniać takie rzeczy.

 

Co do poręczy, na siatce low powinieneś rozdzielić obie płaszczyzny poręczy, te co tworzą kant, za pomocą smoothgrup oraz w miejscu łączenia się smoothgrup (czyli kant) rozsunąć je delikatnie na uv-ce, wówczas się dobrze przepali.

 

Zobacz, że stojaczek masz zbreakowany i Ci się ładnie przepaliło.

Edytowane przez Levus
  • Like 1
Napisano

ciekawy detal ale imo niec przerost formy nad treścią chyba ze krzesło będzie sie znajdowało w pomieszczeniu z trudna zagadką i gracz spędzi w nim ze dwie godziny ;)

Napisano

Dzięki za komentarze. Levus: rep dla Ciebie za konkrety na obrazku! Wyrzucę z LP te dwie płytkie dziury i podzielę poręcz, wrzucę up jak skończę pierwszą próbę tekstury

Napisano
Aż tak dużo tych trójkątów nie ma. Tak powinny wyglądać modele w dzisiejszych grach. Po co oszczędzać poly? Sztuka dla sztuki?

 

Nie dla sztuki, dla ograniczeń sprzętowych.

Krzesło nie występuje w grze solo, są modele o wiele bardziej znaczące niż jakieś tam krzesło i lepiej geo w nie władować. Pozatem konsole mają dość mocne ograniczenia jeśli chodzi o zasoby. To wszystko nie wygląda łącznie tak pięknie jak na demach silników graficznych.

Napisano

levus ma racje w 100%, jednak moze wystapic wyjatek, taki ze powstanie gra pt podroze na spieprzonym krzesle, i krzeslo bedzie widoczne przez cala gre na 40% powierzchni obrazu, wtedy taka ilosc poly jest do przyjecia, ale nie w przypadku gdy bedzie to krzeslo w biurze opuszczonego budynku, ktory bedzie 5 po kolejnosci w danym levelu

Napisano

"Podróże na spieprzonym krześle" świetny tytuł - chwytliwy a pomysł... heh jak patrzę na większość wypocin ostatnich lat to "kto by się czymś takim przejmował" :D

Napisano

hess.. odnośnie limitów - to chyba raczej od silnika zależy.

jak by się ktoś z techlandu wypowiedział , słyszałem z nie oficjalnych źródeł

że oni tam szaleją z limitami

 

odnośnie modelu

rzeczywiście naciapane trochę , za to normal ładnie wypalony

pozdro

Napisano (edytowane)

eco - pomysł na model? ćwiczenie.

 

plasti i Levus - Zgadzam się z wami, że game art musi mieć sensowne limity. Zszedłem z ilością tri na poduszkach, teraz cały ma jakoś 950

 

Lakier trzeba jakoś uwiarygodnić, nie doszedłem do żadnego dobrego efektu. Co do innych błędów, zdaję się na was

 

http://oskarswierad.com/p/udk/control/Chair32a-1.jpg

 

http://oskarswierad.com/p/udk/control/Chair32a-wire1.jpg

http://oskarswierad.com/p/udk/control/Chair32a-2.jpg

Edytowane przez muody
Napisano
Spawy??

Co w tym dziwnego? To jakieś oldschoolowe krzesło, więc jak najbardziej. W dodatku fajnie wyglądają, nadają realizmu takim konstrukcjom.

Samo krzesło wygląda na pierońsko ciężkie, ponad 30 kg na oko :)

A co do polycountu to 1k na coś takiego chyba nie jest dużo. W Gearsach betonowa kostka miała coś koło tego. Co prawda tam się do niech przyklejaliśmy itp, ale chodzi o sam fakt, że sześcian był pięćsetścianem ;)

Napisano

Spawy zostają. Vegavin, dokładnie, krzesło miało pasować do control roomu w jakiejś radzieckiej fabryce :D Jeśli już, to właśnie źle popełniłem błąd w drugą stronę - metal wygląda jak aluminium, a powinna być stal. Taka, z której możnaby czołg zrobić...

 

ultrakaka: zdecydowanie zgadzam się co do metalowej części. Siadam zaraz poprawiać, niekoniecznie rdzą.

Gość PietrasPete
Napisano

Fajne krzesło.

To co bym dodał to efekt rdzy (zaśniedzenia?) na całej powierzchni metalowych elementów bo teraz wydają się zbyt gładkie i czyste.

Napisano (edytowane)

I to by było na tyle. Koniec i dzięki za cenne rady.

 

Chair32b-0.jpg

 

edit: resztę obrazków przerzuciłem do 1 posta

Edytowane przez muody
Napisano

bardzo fajne. chetnie zobaczyłbym bardziej kluczowe modele wykonane przez Ciebie, chyba ze to gra o dentystach zombie, to spoko, moja dentystka z podstawówki miala podobny.

Napisano

O ile obicie jest całkiem spoko, to metal mnie nie przekonuje tak do końca, kształt/wzór tych odrapań nie do końca sprawia wrażenie prawdziwego.

Powinieneś bardziej popracować nad kształtami tworzącymi tę korozję, lub odrapania.

 

cgtextures.com ->metal ->painted

cgtextures.com ->manmade ->garbage containers

 

korozja:

http://img.ehow.com/article-page-main/ehow-uk/images/a06/2p/g8/remove-rust-metal-scratches-800x800.jpg

 

Model naszego kolegi z forum, bardziej subtelnie w tym przypadku jest to zrobione, ale czuć metal i przetarcia na kantach:

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=71847

 

Tu są sympatyczne ślady zużycia:

http://www.polycount.com/forum/showpost.php?p=1318101&postcount=3226

Napisano

Farba na metalowych powierzchniach inaczej się łuszczy. Najlepiej podpatrzeć na zdjęciach. Tutaj wygląda na grubą warstwę, a nie cieniutką, co sugerowałoby farbę na jakiś dechach. Skala tych odrapań jest za duża. Dodatkowo są one chaotycznie rozrzucone po całej powierzchni tworząc mozaikę i nie sugerując użytkowania przedmiotu.

Napisano (edytowane)

Vegavin: jakąś tam filozofię, taktykę, miałem, dobierając miejsca gdzie lakier odpadł. Jednak rozumiem, że wyszło końcowo trochę jak łaty, ładnie to ująłeś mozaika.

Levus, dwa ostatnie przykłady są świetnie oteksturowane. Ten model zostawiam, a przy następnym faktycznie, będę mniej z głowy malował. Ale to już inną metodą zacznę robić, najpierw fotki nakleję i dopiero zacznę malować.

Dzięki wam za komentarze, te i wcześniejsze.

 

Ola-f, Bro, Plutko, F/X - miło słyszeć.

 

Daję .PSD i .blend, przy okazji, bo dostałem prośbę na innym forum. Może kogoś zainteresują, tzn. początkujących:

http://oskarswierad.com/p/udk/control/ControlRoomChair-tex-small.zip

http://oskarswierad.com/p/udk/control/ControlRoomChair-pack.blend

do użytku własnego, tj. nie publikować proszę

 

ultrakaka: wezmę do serca przy następnym modelu ;) tego dziada już zostawiam, miesiąc na krzesło to jest przesada. A jak to konkretnie widzisz - mniej kontrastowy spec. na farbie?

Edytowane przez muody

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności