Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tworzę sobie rybkę na prace licencjacką do której właśnie mi ona potrzebna.

 

Oto efekt tymczasowy po teksturowaniu. Jest jeszcze parę błędów oczywiście. Dodam ze pracuje na Mentalu. Tekstura z tej odległości z której robiłem screena może nie jest najwyższej jakości, ale w animacji nie będzie miało to znaczenia bo będzie po prostu dalej.

 

dorim.jpg

 

1) Macie jakiś pomysł żeby łuski były bardziej widoczne? Takie wypuklone?

2) Jaki byście użyli materiał żeby rybka wyglądała bardziej "ślisko"/"wilgotnie"?

 

Obrona coraz bliżej to trzeba się sprężyć ;) Dzięki z góry za pomoc

 

Pozdro!

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

kiedyś kupiłem zdjęcia ryb na stocku. Okazały się zdjęciami gumowych zabawek. To wygląda podobnie, na pewno te ogonki powinny być delikatniejsze i bump jakoś lepiej pokazujący wchodzenie łusek (choć faktycznie łuski to mikro grubość mają), ew. mapka speculara zamiast bumpa.

Napisano

Brakuje speculara albo innych refleksji. Może jakiś hdr map i mapa bump użyta jako mapa refleksji?

 

I jakby brakuje papierosa w dziobie, bo z wyrazu twarzy wygląda jakby się właśnie zaciągała.

Napisano

Więc tak:

 

1) Rybka na której się wzorowałem:

rybkabeztla.png

Tak tak, jest to z zabawki. Ale przy paru przeróbkach powinna wyglądać bardziej naturalnie, mam taką nadzieje przynajmniej ;)

 

2) Bump. Teraz nie wiem co z nim zrobić... Bo jako takich łusek osobno nie mam zrobionych. Czyli muszę w jakiś sposób "odrysować" łuski (kontury) w jakimś edytorze i wrzucić do bumpa jeżeli się nie myle żeby był efekt nierówności.

 

3) Dodatkowymi możliwościami jak bump, specular map, hdr map szczerze nie bawiłem sie prawie w ogóle. Ogólnie jest to pierwsza rzecz, model który oteksturowałem, bo wcześniej tylko modelowałem bardziej.

 

4) Wygląda jak by się zaciągała bo chyba ma taką źrenicę dużą :P

Napisano

1) hej do prawdziwej ryby wzoruj się na prawdziwej rybie :D

2) masz możliwość zrobienia sculpta? chyba dobry pomysł żeby wymodelować łuski jako displace. Wydaje mi się, że na grzbiecie powinny być widoczne zniekształcenia. Jak nie to chociaż bump.

3) Ustaw sss do płetw i reszty ciała.

4) Ze specularem bym uważał - rybka może się błyszczeć na talerzu, ale kiedy jest w wodzie sytuacja jest trochę inna.

5) Jeszcze raz - SSS!

Napisano (edytowane)

A co polecilibyście, jaki sposób do animacji rybki? Na pracy lic. rybek ma być około 5 (klony) i mają się poruszać w stadzie, więc muszę jakoś ten ruch rybki zanimować. Wydaje mi się że CHYBA najlepiej narzędziem BONES... nic innego w sumie mi nie przychodzi do głowy.

 

I pytanie jeszcze odnośnie animacji. Jest sposób żeby sekwencję ruchów da się zapisać? To znaczy np. rybka płynie prosto, to kości poruszają się w kształt litery S, i zapisuje te ustawienie jakoś. Rybka skręca, kości trochę inaczej sie poruszają i zapisuje to ustawienie jako drugi, a potem w zależności od potrzeb sobie to "wgrywam". No nie wiem...

Edytowane przez SSparrow
Napisano

Taka animacja byłaby bardzo mechaniczna.

 

HINT: Chyba dobrym sposobem na animację tego typu ciał smukłych jest włączenie do rigu obiektów odkształcających rybkę przy zbliżeniu. Tzn. stworzysz dwa obiekty, lokatory, nulle, jak zwał tak zwał, jako deformery i animował przesuwanie się ich wzdłuż rybki, po obu stronach, w pewnym odstępie - będzie falowała na kształt litery S.

Napisano

Mam nadzieję, że to nie zabrzmi obrażająco, ale niewiele trzeba umieć by zrobić animację do pracy licencjackiej. Tj. nie zarzucam Ci braku umiejętności, po prostu dziwię się, że ja ( 17 latek ) byłbym w stanie bez problemu takie coś zrobić. Ale mniemam, że dochodzi tutaj kilkudziesięciu/set stronicowa praca pisemna, tak?

 

Z mojej strony polecam oczywiście bones'y do animacji. Ale co do zapisywani i wczytywania to da radę - jednak nigdy tego nie ogarniałem. Dlatego używam pluginu CAT ( kiedyś Softimage, dziś Autodesk ). W nim też da się rybkę zaanimować, a i zapisać i wczytać sekwencję jest łatwiej. Chyba.... Znaczy - dla mnie o wiele łatwiej, jak mówiłem, nigdy nie ogarniałem tego max'owego wczytywania/zapisywania animacji.

 

Pozdrawiam!

Napisano

SSparow mozna to zrobic na rozne sposoby, tak naprawde nic specjalnego w tym nie ma, dlatego polecam ci zrobic najprosciej tzn. tak jak ty potrafisz zamiast kombinowac.

Co do materialu to wystarczy diff i spec(kolorowy) dodatkow na pletwy daj delikatna alfe tak zeby byly pol przezroczyste i zmniejsz ich grubosc bo sa zdecydowanie za grube.

PS: Bump wystarczy nie potrzebujesz displace tylko popraw jakosc texturki bo jest naprawde niska.

Napisano

No z mapami to musze sie jeszcze pobawić... Bo jeszcze tak jak pisałem nie zajmowałem się nimi.

 

To praca lic. więc nie musi być to jakoś super w kosmos zrobione :) Ale warto też się przy tym czegoś nauczyć wiec do boju.

Napisano

Moja scena na razie wygląda tak:

 

93669217.jpg

 

Jeszcze sporo pracy przede mną. Muszę zrobić jeszcze z 5 typów roślin żeby wprowadzić jakąś różnorodność, zrobić resztki terenu, dopasować materiały itp. ale nie o tym teraz.

 

Chciałem się zapytać, czy animując taką roślinkę:

 

32728912.jpg

 

żeby chwiała sie na boki przez całą animację, musze wszystko robić w dolnym pasku animacji, czy da się jakoś zapętlić lekkie poruszanie się tych roślinek w przód i tył innym sposobem?

Napisano

No kopiować klucze to właśnie rzecz podstawowa. A chce po prostu się zorientować czy istnieje jakiś alternatywny sposób. reaction menagerem się jeszcze nigdy nie bawiłem

Napisano

napisz wyrażenie, coś w stylu:

 

roślinka.rotateY = (sin(time/y)+1)*x

 

gdzie y będzie kierowało tempem animacji, a x będzie maksymalnym odchyleniem roślinki.

Napisano

Witam.

 

Właśnie skończyłem animację :-) Wygląda to tak:

 

 

Może nie jest ona jakaś fantastyczna, ale już 3ds mi chodził tak mulato że o kolejnych dodatkowych elementach w scenie mogłem zapomnieć. Myślę że na prace licencjacką wystarczy :) Jak zawsze czekam na obiektywne opinie, co mógł bym na przyszłość poprawić itp.

 

Pozdro!

Napisano

Tak się zastanawiam. Czemu cień skały ciągle się rusza? Wyglądał to jakbyś miał podlinkowane słońce do kamery bo cień się rusza wraz z kamerą.

Napisano

Tak to już koniec :) Cienie się ruszają bo chciałem zrobić coś w rodzaju takim, że fale na górze jak się przemieszczają to promienie słoneczne ulegają załamaniu i cień na dnie trochę się rusza... potem z tego zrezygnowałem a już się trochę tej animacji zrobiło a czas nagli to postanowiłem to zachować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności