Skocz do zawartości

Blender - archviz


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tedo
Napisano

Pomyślałem żeby rozpocząć wątek dotyczący wykorzystania Blendera w wizualizacjach architektonicznych.

Coraz częściej spotykam się z "profesjonalnym" wykorzystaniem tego softu właśnie w tym celu.

Luźno rzucam kilka istotnych haseł ,bardzo istotnych dla architektów 3D:

- import CAD - modelowanie precyzyjne

- rendering - oświetlenie globalne

 

Zachęcam do dzielenia się informacjami, spostrzeżeniami, doświadczeniem, efektami pracy ... itd

kilka linków stron - zgodnie z tematem

 

http://www.blender3darchitect.com/

http://blendermama.com/

http://www.blenderguru.com/the-complete-architecture-series/

http://www.blendernation.com/stream/tag/architectural-visualization/

http://yorik.uncreated.net/tutorials/architecture-blender.html

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

- modelowanie Nurbs w blenderze jak najbardziej istnieje.

Napisano

Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło.

 

Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu). Jeśli światło wygląda dobrze, to jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. Albo na odwrót.

Napisano

Zgadzam się, że wskazane obrazki nie są "mega" a "całkiem całkiem".

Profesjonalne wizki jak wiadomo najczęściej powstają nie w tym programie.

Użytkowanie blendera "komercyjnie/w pracy" to nisza - choć znam osoby które w biurach architektonicznych z powodzeniem robią w nim wizki. Na pewno efekt fotorealizmu nie jest porównywalny ze standardem 3ds+vray, ale nie zawsze o to chodzi ...

Na dzień dzisiejszy przy użyciu płatnych rendererów (indigo, thearender, vray) można osiągnąć przyzwoity poziom ...

 

http://www.thearender.com/cms/index.php/gallery/picture/exterior-architecture/19-exterior-pool.html

 

http://vray.cgdo.ru/gallery.html

 

http://www.indigorenderer.com/image-galleries/architecture

Napisano

Myślę, że zdziwiłbyś się jakie vizki można w Blenderze zrobić i ile osób prawdopodobnie używa go komercyjnie:). Tak naprawdę to oprogramowanie nie jest tu specjalnym ograniczeniem, sam używam w pracowni architektonicznej Blendera jeśli potrzebujemy wizualizacji i na razie jedyne co mi przeszkadza w darmowych rendererach, to szybkość, która jest 200 lat za V-rayem. Z drugiej strony, można kupić V-raya standalone (jakiś 1K wydatku więc stosunkowo tanio) i używać go w Blenderze, w 2.49 integracja nie była specjalnie dobra ale jednak była, w 2.5x jest już o wiele lepiej ale to już operuje na V-rayu 2.0.

Napisano
Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło.

 

Wyszło, nurbana jest praktycznie gotowa, czeka na merg w 2.6x

Napisano

Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu)

 

Dokładnie! To samo - blender+yafaray. Polecam ten wywiad:

http://www.blender3darchitect.com/2011/03/interview-with-stanislav-pyadishev-about-visualization-with-blender-and-yafaray/

 

Ja także chcę wykorzystać blendera do wizek. Czekam na koniec sesji i wyjście stabilnego blendera. ;) W zasadzie wybór renderera nie jest taki ciężki, co wykorzystanie samego programu do importowania samego modelu. O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia?

Napisano
O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia?

 

2.49 Całkiem nieźle sobie radził z dxf 2D i 3D o ile były one dobrze przygotowane (odpowiednie przeskalowanie, umieszczenie obiektów na początku ukł. współrzędnych, zazwyczaj konieczność rozbicia bardziej skomplikowanych obiektów i zapis w R13). Z tego co widzę, w 2.57 jest jakoś gorzej - np. wszelkie łuki są kanciaste, w sumie to nie wiem z czego wynika taki downgrade, może jednak coś robię źle...

Napisano
n-pigeon - widziałeś jakieś buildy? Może miałeś okazję pobawić się tą nurbaną?

 

Ja tam nie lubię nurbsów, więc się nie bawiłem, ale skoro devy mówią że jest gotowa (albo prawie coś w ten deseń) i jest jednym z projektów wymienionych które znajdą się w 2.6, to zdaje się że jednak będzie. Teraz ci nie znajdę gdzie to było, ale zdaje się że to Ton o tym pisał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności