Gość tedo Napisano 31 Maj 2011 Napisano 31 Maj 2011 Pomyślałem żeby rozpocząć wątek dotyczący wykorzystania Blendera w wizualizacjach architektonicznych. Coraz częściej spotykam się z "profesjonalnym" wykorzystaniem tego softu właśnie w tym celu. Luźno rzucam kilka istotnych haseł ,bardzo istotnych dla architektów 3D: - import CAD - modelowanie precyzyjne - rendering - oświetlenie globalne Zachęcam do dzielenia się informacjami, spostrzeżeniami, doświadczeniem, efektami pracy ... itd kilka linków stron - zgodnie z tematem http://www.blender3darchitect.com/ http://blendermama.com/ http://www.blenderguru.com/the-complete-architecture-series/ http://www.blendernation.com/stream/tag/architectural-visualization/ http://yorik.uncreated.net/tutorials/architecture-blender.html
Przemekd Napisano 8 Czerwiec 2011 Napisano 8 Czerwiec 2011 Super! Thx, bo własnie się będę musiał przestawić na blendera z maxa niedługo. a jest może coś jak tu: http://designreform.net/2011/03/3ds-max-and-rhino-3d-side-by-side/ tylko, że do blendera zamiast rhino? pzdr
Gość tedo Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 - modelowanie Nurbs w blenderze jak najbardziej istnieje.
Gość tedo Napisano 17 Czerwiec 2011 Napisano 17 Czerwiec 2011 kolejny przykład wykorzystania Blendera do wizek: http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=5&t=4015&start=15 blender+Yaf(a)ray - wygląda to już całkiem całkiem...
mookie Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło. Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu). Jeśli światło wygląda dobrze, to jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. Albo na odwrót.
Gość tedo Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Zgadzam się, że wskazane obrazki nie są "mega" a "całkiem całkiem". Profesjonalne wizki jak wiadomo najczęściej powstają nie w tym programie. Użytkowanie blendera "komercyjnie/w pracy" to nisza - choć znam osoby które w biurach architektonicznych z powodzeniem robią w nim wizki. Na pewno efekt fotorealizmu nie jest porównywalny ze standardem 3ds+vray, ale nie zawsze o to chodzi ... Na dzień dzisiejszy przy użyciu płatnych rendererów (indigo, thearender, vray) można osiągnąć przyzwoity poziom ... http://www.thearender.com/cms/index.php/gallery/picture/exterior-architecture/19-exterior-pool.html http://vray.cgdo.ru/gallery.html http://www.indigorenderer.com/image-galleries/architecture
Lucas Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Myślę, że zdziwiłbyś się jakie vizki można w Blenderze zrobić i ile osób prawdopodobnie używa go komercyjnie:). Tak naprawdę to oprogramowanie nie jest tu specjalnym ograniczeniem, sam używam w pracowni architektonicznej Blendera jeśli potrzebujemy wizualizacji i na razie jedyne co mi przeszkadza w darmowych rendererach, to szybkość, która jest 200 lat za V-rayem. Z drugiej strony, można kupić V-raya standalone (jakiś 1K wydatku więc stosunkowo tanio) i używać go w Blenderze, w 2.49 integracja nie była specjalnie dobra ale jednak była, w 2.5x jest już o wiele lepiej ale to już operuje na V-rayu 2.0.
n-pigeon Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło. Wyszło, nurbana jest praktycznie gotowa, czeka na merg w 2.6x
kpulka Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu) Dokładnie! To samo - blender+yafaray. Polecam ten wywiad: http://www.blender3darchitect.com/2011/03/interview-with-stanislav-pyadishev-about-visualization-with-blender-and-yafaray/ Ja także chcę wykorzystać blendera do wizek. Czekam na koniec sesji i wyjście stabilnego blendera. ;) W zasadzie wybór renderera nie jest taki ciężki, co wykorzystanie samego programu do importowania samego modelu. O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia?
natas Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 http://pythonide.blogspot.com/2009/04/dwg-support-for-blender.html ale o co chodzi w tej bibliotece to nie wiem bo nie testowałem .
mookie Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 n-pigeon - widziałeś jakieś buildy? Może miałeś okazję pobawić się tą nurbaną?
Lucas Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia? 2.49 Całkiem nieźle sobie radził z dxf 2D i 3D o ile były one dobrze przygotowane (odpowiednie przeskalowanie, umieszczenie obiektów na początku ukł. współrzędnych, zazwyczaj konieczność rozbicia bardziej skomplikowanych obiektów i zapis w R13). Z tego co widzę, w 2.57 jest jakoś gorzej - np. wszelkie łuki są kanciaste, w sumie to nie wiem z czego wynika taki downgrade, może jednak coś robię źle...
n-pigeon Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 n-pigeon - widziałeś jakieś buildy? Może miałeś okazję pobawić się tą nurbaną? Ja tam nie lubię nurbsów, więc się nie bawiłem, ale skoro devy mówią że jest gotowa (albo prawie coś w ten deseń) i jest jednym z projektów wymienionych które znajdą się w 2.6, to zdaje się że jednak będzie. Teraz ci nie znajdę gdzie to było, ale zdaje się że to Ton o tym pisał.
Gość tedo Napisano 19 Czerwiec 2011 Napisano 19 Czerwiec 2011 Bardzo fajny arch-tutorial: Blender - Exterior complete tutorial part 1-6 http://vimeo.com/23359465
Gość tedo Napisano 5 Listopad 2011 Napisano 5 Listopad 2011 Znalazłem portfolio człowieka używającego Blendera i yafaray'a - niektóre pracki całkiem fajne. http://www.olivier-boscournu.com/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się