Napisano 31 Maj 201113 l Pomyślałem żeby rozpocząć wątek dotyczący wykorzystania Blendera w wizualizacjach architektonicznych. Coraz częściej spotykam się z "profesjonalnym" wykorzystaniem tego softu właśnie w tym celu. Luźno rzucam kilka istotnych haseł ,bardzo istotnych dla architektów 3D: - import CAD - modelowanie precyzyjne - rendering - oświetlenie globalne Zachęcam do dzielenia się informacjami, spostrzeżeniami, doświadczeniem, efektami pracy ... itd kilka linków stron - zgodnie z tematem http://www.blender3darchitect.com/ http://blendermama.com/ http://www.blenderguru.com/the-complete-architecture-series/ http://www.blendernation.com/stream/tag/architectural-visualization/ http://yorik.uncreated.net/tutorials/architecture-blender.html
Napisano 8 Czerwiec 201113 l Super! Thx, bo własnie się będę musiał przestawić na blendera z maxa niedługo. a jest może coś jak tu: http://designreform.net/2011/03/3ds-max-and-rhino-3d-side-by-side/ tylko, że do blendera zamiast rhino? pzdr
Napisano 17 Czerwiec 201113 l kolejny przykład wykorzystania Blendera do wizek: http://www.yafaray.org/community/forum/viewtopic.php?f=5&t=4015&start=15 blender+Yaf(a)ray - wygląda to już całkiem całkiem...
Napisano 18 Czerwiec 201113 l Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło. Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu). Jeśli światło wygląda dobrze, to jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. Albo na odwrót.
Napisano 18 Czerwiec 201113 l Zgadzam się, że wskazane obrazki nie są "mega" a "całkiem całkiem". Profesjonalne wizki jak wiadomo najczęściej powstają nie w tym programie. Użytkowanie blendera "komercyjnie/w pracy" to nisza - choć znam osoby które w biurach architektonicznych z powodzeniem robią w nim wizki. Na pewno efekt fotorealizmu nie jest porównywalny ze standardem 3ds+vray, ale nie zawsze o to chodzi ... Na dzień dzisiejszy przy użyciu płatnych rendererów (indigo, thearender, vray) można osiągnąć przyzwoity poziom ... http://www.thearender.com/cms/index.php/gallery/picture/exterior-architecture/19-exterior-pool.html http://vray.cgdo.ru/gallery.html http://www.indigorenderer.com/image-galleries/architecture
Napisano 18 Czerwiec 201113 l Myślę, że zdziwiłbyś się jakie vizki można w Blenderze zrobić i ile osób prawdopodobnie używa go komercyjnie:). Tak naprawdę to oprogramowanie nie jest tu specjalnym ograniczeniem, sam używam w pracowni architektonicznej Blendera jeśli potrzebujemy wizualizacji i na razie jedyne co mi przeszkadza w darmowych rendererach, to szybkość, która jest 200 lat za V-rayem. Z drugiej strony, można kupić V-raya standalone (jakiś 1K wydatku więc stosunkowo tanio) i używać go w Blenderze, w 2.49 integracja nie była specjalnie dobra ale jednak była, w 2.5x jest już o wiele lepiej ale to już operuje na V-rayu 2.0.
Napisano 18 Czerwiec 201113 l Tedo - NURBSy są, ale niestety są prawie zupełnie niefunkcjonalne. Ktoś coś zamierzał z tym zrobić i nawet powstała jakaś gałąź rozwojowa, ale chyba nic z tego ostatecznie nie wyszło. Wyszło, nurbana jest praktycznie gotowa, czeka na merg w 2.6x
Napisano 19 Czerwiec 201113 l Wizki moim zdaniem bardzo słabe, niestety. Mało jest osób w światku Blendera, które potrafią robić je dobrze i profesjonalnie (bynajmniej nie jest to winą samego programu) Dokładnie! To samo - blender+yafaray. Polecam ten wywiad: http://www.blender3darchitect.com/2011/03/interview-with-stanislav-pyadishev-about-visualization-with-blender-and-yafaray/ Ja także chcę wykorzystać blendera do wizek. Czekam na koniec sesji i wyjście stabilnego blendera. ;) W zasadzie wybór renderera nie jest taki ciężki, co wykorzystanie samego programu do importowania samego modelu. O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia?
Napisano 19 Czerwiec 201113 l http://pythonide.blogspot.com/2009/04/dwg-support-for-blender.html ale o co chodzi w tej bibliotece to nie wiem bo nie testowałem .
Napisano 19 Czerwiec 201113 l n-pigeon - widziałeś jakieś buildy? Może miałeś okazję pobawić się tą nurbaną?
Napisano 19 Czerwiec 201113 l O ile płaskie rzuty z dwg trzeba modelować/wyciągać samemu, to jak to się ma do importowania z 3D autocada czy Revita? Wiecie coś na ten temat? Jakieś doświadczenia? 2.49 Całkiem nieźle sobie radził z dxf 2D i 3D o ile były one dobrze przygotowane (odpowiednie przeskalowanie, umieszczenie obiektów na początku ukł. współrzędnych, zazwyczaj konieczność rozbicia bardziej skomplikowanych obiektów i zapis w R13). Z tego co widzę, w 2.57 jest jakoś gorzej - np. wszelkie łuki są kanciaste, w sumie to nie wiem z czego wynika taki downgrade, może jednak coś robię źle...
Napisano 19 Czerwiec 201113 l n-pigeon - widziałeś jakieś buildy? Może miałeś okazję pobawić się tą nurbaną? Ja tam nie lubię nurbsów, więc się nie bawiłem, ale skoro devy mówią że jest gotowa (albo prawie coś w ten deseń) i jest jednym z projektów wymienionych które znajdą się w 2.6, to zdaje się że jednak będzie. Teraz ci nie znajdę gdzie to było, ale zdaje się że to Ton o tym pisał.
Napisano 19 Czerwiec 201113 l Bardzo fajny arch-tutorial: Blender - Exterior complete tutorial part 1-6 http://vimeo.com/23359465
Napisano 5 Listopad 201113 l Znalazłem portfolio człowieka używającego Blendera i yafaray'a - niektóre pracki całkiem fajne. http://www.olivier-boscournu.com/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto