Avatar Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Witam wszystkich jestem tu nowy i jest to mój pierwszy post. A więc od niedawna zainteresowałem się grafiką 3d, przejrzałem wiele tutoriali, ale w końcu postawiłem zrobić coś swojego. Natrafiłem na pierwszy dość poważny problem z którym sobie niemego poradzić otóż niemego sobie poradzić z zrobieniem skrzydła między łokciem a resztą ciała gdyż siatkę mam za gęstą a nijak idzie mi ją uprościć, a chciałbym żeby ta błona kończyła się przy ogonie drugi problem jest taki sam tylko chodzi o głowę wymodelowałem ją osobne i teraz mam problem ją przyłączyć Proszę o jakieś porady jak sobie z tym poradzić bo już nie mam żadnego pomysłu, czytałem podobne wątki ale nie znalazłem dobrej odpowiedzi na to pytanie, więc postanowiłem przestawić jak to wygląda umnie
mafida Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Pozamykaj/zredukuj krawędzie w odpowiednich miejscach.Potem przyłącz głowę i co tam chcesz ze skrzydłem.Na końcui jak będą jakieś błędy z siatą to sobie poprawisz.Spokojnie możesz nawet trójkątów narobić jak sie nie da inaczej.
rice Napisano 18 Czerwiec 2011 Napisano 18 Czerwiec 2011 Cześć, oczywiście problemem jest tutaj topologia z która masz dość spory problem. W zrozumieniu o co chodzi powinny pomoc te tutoriale (jest ich tam więcej wiec możesz obadać wszystkie) http://www.blendercookie.com/2010/01/28/topology-overview-the-head/ http://www.blendercookie.com/2010/02/01/tip-controlling-topology-flow/ Powinieneś sobie stworzyć podstawowe loopy tak jak przy modelowaniu głowy (wokół nosa, oczu rogów skrzydeł itd) a następnie powypełniać otwory faceami. Żeby nie robić od nowa to szybka pomoc przy łączeniu głowy do reszty tułowia. 3 obrazek, Loopy powieki/brwi powinieneś tak poprowadzić żeby zamknęły się w około oka. Te które masz nad okiem powinieneś zamknąć nad czołem. Brakuje linii szczęki bo wszystkie loopy poprowadziłeś prosto na szyję. To samo z loopami w nosie. Też powinny iść dookoła. Przejrzyj te tutoriale to na pewno sporo więcej wyłapiesz ;)
Avatar Napisano 20 Czerwiec 2011 Autor Napisano 20 Czerwiec 2011 Pracowałem trochę nad topologią Możecie ocenić jak to teraz wygląda i naprowadzić na właściwą drogę tam gdzie są błędy?? Starałem się robić to tak jak na tym filmie było pokazane
rice Napisano 20 Czerwiec 2011 Napisano 20 Czerwiec 2011 czesc, no jest ciut lepiej.. Powinieneś dążyć do czegoś takiego. Jeżeli potrzebujesz wiecej detalu np w około oka/nosa/paszczy etc. to w każdej chwili możesz dodawać kolejne loopy
Avatar Napisano 26 Czerwiec 2011 Autor Napisano 26 Czerwiec 2011 (edytowane) Tym razem uprościłem ten model wzorując się na tym co mi pokazałeśi wyszło to tak następnie zacząłem dodawać loopy w celu większego szczegółu i osiągnąłem coś takiego ciężko jest mi teraz osiągnąć podobny efekt do tego co ostatnio ---------------------------------------------- Ostatecznie osiągnąłem coś takiego raczej nieosiągane nic lepszego bez zagęszczenia siatki ale puki co nie chce tego robić próbowałem coś zrobić z ciałem ale mi nie wychodzi, szukałem jakiś przykładów ale nie znalazłem takich żeby wszystko było dobrze widoczne obecnie wygląda to tak i tu moja prośba mógłbyś mi walnąć taki prosty model jak w przypadku głowy, zwłaszcza interesują mnie okolice ramion i nóg Edytowane 2 Lipiec 2011 przez Avatar
Sayja Napisano 2 Lipiec 2011 Napisano 2 Lipiec 2011 od siebie dodam, że powinieneś tworząc siatkę po pierwsze starać się zachować w miarę równomierną wielkość wielokątów będących blisko siebie i najlepiej żeby były w miarę kwadratowe (tzn. bez podłużnych). Druga sprawa to pięcio-i-więcej-kąty, które powinieneś rozbić na czworokąty z skromnym dodatkiem trójkątów.
rice Napisano 10 Lipiec 2011 Napisano 10 Lipiec 2011 http://www64.zippyshare.com/v/83896771/file.html prosze
kubi Napisano 12 Lipiec 2011 Napisano 12 Lipiec 2011 Smoczek to trudny temat, moim zdaniem siatka nie jest aż tak ważna, liczy ie efekt końcowy. Próbowałeś może takiej metody:http://www.strata.com/support/tutorials/detail/?catid=35
Avatar Napisano 15 Lipiec 2011 Autor Napisano 15 Lipiec 2011 Nie próbowałem, ale spróbuje. Temat może i trudny ale więcej się nauczę szukając rozwiązań w jakimś własnym projekcie niż robić kropka w kropkę to co inni pokazują, a z tego co się wyczytałem siatka ma znaczenie jeśli chce się potem rigować model żeby go ustawić w scenie ale do tego daleka droga. Poza tym wzorując się na tym co mi podesłał Rice osiągnąłem coś takiego Jest coś lepiej czy dalej źle??
rice Napisano 15 Lipiec 2011 Napisano 15 Lipiec 2011 (edytowane) No ja o topologii pisałem właśnie ze względu na animacje. Nawet jeśli byś nie robił animacji z tego, to zawsze lepiej jest robić dobre modele które da sie zanimować. Teraz jest dużo lepiej. Jak pewnie zauważyłeś nad przednią kończyną zrobilem ci niebieski loop żebyś miał miejśce na mieśnie (to z jakiejś refki smoka sie kierowałem) nad tylnią łapą tego nie ma ale zawsze możesz coś takiego zrobić bo jak patrze na twój model to napewno by to nie zaszkodziło. Loop czerwony który idzie od ogona pod kark miał zrobić ci wiecej miejsca na skrzydła ale dopiero teraz sobie przypomniałem ;D A jeszcze jedna sprawa, na modelu na którym nie masz subdivision surface czyli tego wygładzania co dodaje nowe loopy staraj sie zeby wszystko było gładkie tzn żeby wszystkie loopy które prowadzisz miały kształt łuku bo te łamane które stosujesz wyglądają bardzo źle. Wszystkie Face'y staraj się zeby miały w miarę jednakową wielkość, jedynie w miejscach które bedą sie zginać (ręce, nogi itp) możesz troche bardziej zagęścić. Walcz dalej, pozdro zeby było wiadomo o czym pisze Edytowane 15 Lipiec 2011 przez rice
Avatar Napisano 29 Lipiec 2011 Autor Napisano 29 Lipiec 2011 Witam ponownie, sorki że tak długo ale nie miałem za bardzo czasu ostatnimi dniami. A więc starałem się poprawić trochę siatkę tak jak mówiłeś ale nie wiem czy dobrze to zrozumiałem oraz dodałem miejsce wokół tylnej nogi na mięśnie. Ostatnio próbuje zrobić dłoń ale wszystko kończy się katastrofą, starałem się trochę wzorować na tym http://www.blendercookie.com/2010/02/25/topology-review-hand/ ale ciężko mi cokolwiek zrobić bo model jest dość trudny dla mnie i niemego dokładnie każdego miejsca zobaczyć. I tu moja prośba o jakiś prosty przykład.
Avatar Napisano 1 Sierpień 2011 Autor Napisano 1 Sierpień 2011 Oto moje ostatnie wypociny Już pojęcia nie mam jak to robić, próbowałem jeszcze robic tym sposobem http://www.free3dtutorials.com/hand-modeling-tutorial.php ale już na 4 stronie nie wiem co tam gość zrobił
Avatar Napisano 5 Sierpień 2011 Autor Napisano 5 Sierpień 2011 Mogę liczyć jeszcze na pomoc?, czy macie mnie już dość??
Rekomendowane odpowiedzi