Jump to content

korek do perfum


tr000tyl
 Share

Recommended Posts

Mówiłem, że możesz zrobić zwykły cylinder i go tam wsunąć (nie powinno przeszkadzać, chyba że ten korek ma być przezroczysty, sic!), ale jeżeli koniecznie potrzebujesz mieć to z jednego obiektu to masz parę wyjść: Na hardkora odrysować ręcznie w editable poly a potem connecty i inserty. Po prostu zrobić inset i zrobić mocnego (turbo)smootha (wcześniej pochamferuj brzegi, żeby uniknąć zniekształcenia korka) zwiń modyfikatory i extrudnij "kółko"

Link to comment
Share on other sites

mafida - zapomniałeś o smoothgrupach i masz teraz cały obły ;)

 

Taki miał być;)

 

mafida - dzięki za korek - ale ja muszę sam go zrobić żeby się nauczyć :)

może jakiś tutorialik?

 

Przecież napisałem co zrobiłem.To co masz jest ok.Musisz odłączyć to okrągłe w środku,zagęścić TS.Potem łączysz spowrotem do kupy.Dodajesz edge na zewnętrznej części żeby pasowało i robisz te połączenia.Proste.

Link to comment
Share on other sites

Ale czego nie wiesz?Robisz środek z cylindra,zagęszczasz.Dopasowujesz ilość edgy na tym kańciastym żeby pasowały do krawędzi na cylidrze.Łączysz.Bridge,na końcu support edge.Tak jak miałeś w 12 poscie było ok,wystarczyło zagęścić środek i połączyć:)

Link to comment
Share on other sites

teraz mam kolejny kłopot

jak chcę poprowadzić szczebelki od płaskiej ściany (od narożnika) do ściany od walca (tej okrągłej) - to używam opcji BRIDGE

łączy mi jedno i drugie ze sobą - ale od dołu mi nie łączy :( dlaczego?

 

na razie tak to wygląda

 

6147121313_4d95a9d79b_b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Musisz mieć edge na tym dolnym poligonie,tyle samo co na tym elemencie w środku.Albo chociaż vertexy.Nie można połączyć jednej krawędzi z dziesięcioma naraz;)

 

Edit: Chyba że jedną próbujesz połączyć i nie chce?

Nie masz przypadkiem poligonów od spodu w tym mostku pośrodku?Musisz mieć otwartą krawędż.

 

Ewentualnie przełącz na subobject border i użyj "cap",zatka dziure.

Link to comment
Share on other sites

mam jeszcze jedno pytanie - oglądając załączony filmik - zacząłem w ten sam sposób budować bryłę (od spodu jest pusta)

na jednym zdjęciu próbuje za pomocą SCALE rozszerzyć płaszczyznę na dole ale rozszerzenia mają różne od siebie szerokości i linie idą na ukos a nie w pionie i poziomie - tak jak na zdjęciu

 

6150620605_d5b127cbd8_b.jpg

 

a w kolejnym przykładzie robię to samo tylko używam opcji extrude - linie idą juz w pionie i poziomie, szerokości płaszczyzn są takie same - ale teraz końcówki są jakoś pod kątem - a chciałbym uzyskać taki efekt jak to na niebiesko zaznaczyłem - JAK MOŻNA TO ZROBIĆ?

 

6150620709_b36982b206_b.jpg

 

z góry dziękuję za podpowiedzi :)

Link to comment
Share on other sites

Można poprawić make planar i ustawić ręcznie loopa w odpowiednim miejscu.Najlepiej chyba najpierw będzie zrobić dół,a dopiero potem zamiast dwóch support edgy zrobić jedną na środku i rozdwoić chamferem.Będzie prosto bez poprawiania.Pewnie da się jeszcze prościej,wszystko można na 100 sposobów zrobić;)

Link to comment
Share on other sites

F1-------->Help

 

 

"Make Planar

Forces all selected sub-objects to be coplanar. The plane's normal is the average surface normal of the selection.

 

At the Object level, forces all vertices in the object to become coplanar.

 

TipOne application for Make Planar is making a flat side on an object. Normally, you would use a contiguous selection set. If the selection includes vertices on various parts of the object, the vertices are still made planar, but with distorting effects on the rest of the geometry.

X/Y/Z

Makes all selected sub-objects planar and aligns the plane with the corresponding plane in the object's local coordinate system. The plane used is the one to which the button axis is perpendicular; so, for example, clicking the X button aligns the object with the local YZ axis.

 

At the Object level, makes all vertices in the object planar. "

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy