Skocz do zawartości

korek do perfum


tr000tyl

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 48
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mówiłem, że możesz zrobić zwykły cylinder i go tam wsunąć (nie powinno przeszkadzać, chyba że ten korek ma być przezroczysty, sic!), ale jeżeli koniecznie potrzebujesz mieć to z jednego obiektu to masz parę wyjść: Na hardkora odrysować ręcznie w editable poly a potem connecty i inserty. Po prostu zrobić inset i zrobić mocnego (turbo)smootha (wcześniej pochamferuj brzegi, żeby uniknąć zniekształcenia korka) zwiń modyfikatory i extrudnij "kółko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem teraz szybki test metody ze smoothem. Dla ładniejszej siatki będziesz musiał trochę się pobawić:

 

korekofdoom.jpg

By adijager at 2011-09-14

 

Nie zchamferowałem wew krawędzi dlatego mi się "trochę" popsuło, ale chodzi o pomysł ;-)

Edytowane przez AdiJager
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mafida - zapomniałeś o smoothgrupach i masz teraz cały obły ;)

 

Taki miał być;)

 

mafida - dzięki za korek - ale ja muszę sam go zrobić żeby się nauczyć :)

może jakiś tutorialik?

 

Przecież napisałem co zrobiłem.To co masz jest ok.Musisz odłączyć to okrągłe w środku,zagęścić TS.Potem łączysz spowrotem do kupy.Dodajesz edge na zewnętrznej części żeby pasowało i robisz te połączenia.Proste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego nie wiesz?Robisz środek z cylindra,zagęszczasz.Dopasowujesz ilość edgy na tym kańciastym żeby pasowały do krawędzi na cylidrze.Łączysz.Bridge,na końcu support edge.Tak jak miałeś w 12 poscie było ok,wystarczyło zagęścić środek i połączyć:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam kolejny kłopot

jak chcę poprowadzić szczebelki od płaskiej ściany (od narożnika) do ściany od walca (tej okrągłej) - to używam opcji BRIDGE

łączy mi jedno i drugie ze sobą - ale od dołu mi nie łączy :( dlaczego?

 

na razie tak to wygląda

 

6147121313_4d95a9d79b_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć edge na tym dolnym poligonie,tyle samo co na tym elemencie w środku.Albo chociaż vertexy.Nie można połączyć jednej krawędzi z dziesięcioma naraz;)

 

Edit: Chyba że jedną próbujesz połączyć i nie chce?

Nie masz przypadkiem poligonów od spodu w tym mostku pośrodku?Musisz mieć otwartą krawędż.

 

Ewentualnie przełącz na subobject border i użyj "cap",zatka dziure.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ffffffuuuuu.....jak nie ma,koleś cały czas właściwie nic nie robi tylko support edge;)

 

 

Bluźnisz:) Ten filmik mówi wszystko, tylko oprócz oglądania warto posłuchać komentarza.

 

Nawet bez komentarza można się dużo nauczyć:)

 

2z4ajvc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam jeszcze jedno pytanie - oglądając załączony filmik - zacząłem w ten sam sposób budować bryłę (od spodu jest pusta)

na jednym zdjęciu próbuje za pomocą SCALE rozszerzyć płaszczyznę na dole ale rozszerzenia mają różne od siebie szerokości i linie idą na ukos a nie w pionie i poziomie - tak jak na zdjęciu

 

6150620605_d5b127cbd8_b.jpg

 

a w kolejnym przykładzie robię to samo tylko używam opcji extrude - linie idą juz w pionie i poziomie, szerokości płaszczyzn są takie same - ale teraz końcówki są jakoś pod kątem - a chciałbym uzyskać taki efekt jak to na niebiesko zaznaczyłem - JAK MOŻNA TO ZROBIĆ?

 

6150620709_b36982b206_b.jpg

 

z góry dziękuję za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poprawić make planar i ustawić ręcznie loopa w odpowiednim miejscu.Najlepiej chyba najpierw będzie zrobić dół,a dopiero potem zamiast dwóch support edgy zrobić jedną na środku i rozdwoić chamferem.Będzie prosto bez poprawiania.Pewnie da się jeszcze prościej,wszystko można na 100 sposobów zrobić;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F1-------->Help

 

 

"Make Planar

Forces all selected sub-objects to be coplanar. The plane's normal is the average surface normal of the selection.

 

At the Object level, forces all vertices in the object to become coplanar.

 

TipOne application for Make Planar is making a flat side on an object. Normally, you would use a contiguous selection set. If the selection includes vertices on various parts of the object, the vertices are still made planar, but with distorting effects on the rest of the geometry.

X/Y/Z

Makes all selected sub-objects planar and aligns the plane with the corresponding plane in the object's local coordinate system. The plane used is the one to which the button axis is perpendicular; so, for example, clicking the X button aligns the object with the local YZ axis.

 

At the Object level, makes all vertices in the object planar. "

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności