tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 jak w maxie mogę wykonać taki korek - męczę się już trzeci dzień i nie wychodzi :(
AdiJager Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Geometry => Extended Prymitives => Gangeon. Inset + Extrude; brzegi wygładzasz chamferem. Środek to zwykły cylinder, a połączenia robisz wstawiając po prostu boxy albo w wersji trudniejszej: attach i bridgowanie.
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 a jak mam w tym sześcianie wyrysować koło które jest w środku? za cholerę nie wiem :(
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 a nie mogę wyjśc od bryły normalnego cylinra tylko ze 6 scianami- ale co potem ?
AdiJager Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Mówiłem, że możesz zrobić zwykły cylinder i go tam wsunąć (nie powinno przeszkadzać, chyba że ten korek ma być przezroczysty, sic!), ale jeżeli koniecznie potrzebujesz mieć to z jednego obiektu to masz parę wyjść: Na hardkora odrysować ręcznie w editable poly a potem connecty i inserty. Po prostu zrobić inset i zrobić mocnego (turbo)smootha (wcześniej pochamferuj brzegi, żeby uniknąć zniekształcenia korka) zwiń modyfikatory i extrudnij "kółko"
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 tak ma byc przeźroczysty i musi być zrobiony z jednej bryły
AdiJager Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 (edytowane) Zrobiłem teraz szybki test metody ze smoothem. Dla ładniejszej siatki będziesz musiał trochę się pobawić: By adijager at 2011-09-14 Nie zchamferowałem wew krawędzi dlatego mi się "trochę" popsuło, ale chodzi o pomysł ;-) Edytowane 14 Wrzesień 2011 przez AdiJager
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 do tego etapu też doszedłem - ale nie wiem jak mam tam wpisać tą okrągłą tubę na środku i połączyć ją z tymi sześcioma ściankami (wewnątrz korka)
AdiJager Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 mhm, na to i ja nie mam lepszego pomysłu niż zadbać o ładną siatkę i po prostu robić bridge... niedawno ktoś wrzucał na forum plugin do robienia spawów - nie bawiłem się nim, ale może Ci pomoże: https://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/welder-0
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 i jeszcze dodatkowe utrudnienie - on ma być obły tylko na zewnątrz - a w środku wszystkie płaszczyzny mają kończyć się na ostro
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 udało mi sie zrobic w jednym kawałku cos takiego - ale nie wiem co teraz zrobic z tymi sześcioma ściankami ?
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Nie ma się co bawić,to co masz teraz jest ok.Teraz odcinasz środek,walisz TS.Attach spowrotem,connectem dodajesz odpowiednią ilość przekątnych na zewnętrznej części,bridge,support edge i gotowe.
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 o kurde stary - ten korek jest super - w jakim to programie?
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 W maxie,przecież to dział 3ds max,nie;) Masz tu tego korka jak ci sie tak podoba;) http://dl.dropbox.com/u/6529674/Korek.rar
Tores Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 mafida - zapomniałeś o smoothgrupach i masz teraz cały obły ;)
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 mafida - dzięki za korek - ale ja muszę sam go zrobić żeby się nauczyć :) może jakiś tutorialik?
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 mafida - zapomniałeś o smoothgrupach i masz teraz cały obły ;) Taki miał być;) mafida - dzięki za korek - ale ja muszę sam go zrobić żeby się nauczyć :) może jakiś tutorialik? Przecież napisałem co zrobiłem.To co masz jest ok.Musisz odłączyć to okrągłe w środku,zagęścić TS.Potem łączysz spowrotem do kupy.Dodajesz edge na zewnętrznej części żeby pasowało i robisz te połączenia.Proste.
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 co to jest TS? ja nadal nie wiem jak to zrobić :(
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 ok mam cos takiego - i nie wiem co dalej ? pomocy
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Ale czego nie wiesz?Robisz środek z cylindra,zagęszczasz.Dopasowujesz ilość edgy na tym kańciastym żeby pasowały do krawędzi na cylidrze.Łączysz.Bridge,na końcu support edge.Tak jak miałeś w 12 poscie było ok,wystarczyło zagęścić środek i połączyć:)
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Na końcu dodajesz support edge przy krawędziach jak mają być ostre po turbosmooth.
Lucek Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Powinniśmy ten film przypiąć na pierwszej stronie w modelingu. Albo dawać wstęp na forum po oglądnięciu:D
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 dzieki za wszekie info jak zrobie korek to dam znać :)
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 To jeszcze nie zrobiłeś;)? Mi zajęło 15 minut i to dlatego że pomyliłem ilość ścianek,zrobiłem 8 boków zamiast 6 i robiłem dwa razy:D
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 teraz mam kolejny kłopot jak chcę poprowadzić szczebelki od płaskiej ściany (od narożnika) do ściany od walca (tej okrągłej) - to używam opcji BRIDGE łączy mi jedno i drugie ze sobą - ale od dołu mi nie łączy :( dlaczego? na razie tak to wygląda
Lucek Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 No to wywal te z dołu i połącz. O ile nie masz podwójnych vertów to nie trzeba będzie weldować.
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 wywaliłem z dołu i nic takie brzydactwo się robi nie łączy tej płaszczyzny z tą na dole
tr000tyl Napisano 14 Wrzesień 2011 Autor Napisano 14 Wrzesień 2011 dlaczego gdy robię bridge nie łączy mi płaszczyzn ze sobą?
mafida Napisano 14 Wrzesień 2011 Napisano 14 Wrzesień 2011 Musisz mieć edge na tym dolnym poligonie,tyle samo co na tym elemencie w środku.Albo chociaż vertexy.Nie można połączyć jednej krawędzi z dziesięcioma naraz;) Edit: Chyba że jedną próbujesz połączyć i nie chce? Nie masz przypadkiem poligonów od spodu w tym mostku pośrodku?Musisz mieć otwartą krawędż. Ewentualnie przełącz na subobject border i użyj "cap",zatka dziure.
tr000tyl Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 Na końcu dodajesz support edge przy krawędziach jak mają być ostre po turbosmooth. obejrzałem cały ten filmik i tam nic nie ma jak zrobic ostre ktawędzie po TS
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Bluźnisz:) Ten filmik mówi wszystko, tylko oprócz oglądania warto posłuchać komentarza.
mafida Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Ffffffuuuuu.....jak nie ma,koleś cały czas właściwie nic nie robi tylko support edge;) Bluźnisz:) Ten filmik mówi wszystko, tylko oprócz oglądania warto posłuchać komentarza. Nawet bez komentarza można się dużo nauczyć:)
tr000tyl Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 no ale tu mamy do czynieniaz ostrymi na gładkie - a jak zrobic z gładkich ostre?
Lucek Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Poprostu kiedy masz krawędź, która po meshsmoothie robi się okrągła, dorzucasz po jednej dodatkowej krawędzi z każdej strony żeby zrobiła się ostra. Już nie wiem jak to prościej napisać.
mafida Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 no ale tu mamy do czynieniaz ostrymi na gładkie - a jak zrobic z gładkich ostre? Pokaż na obrazku co chcesz zrobić.
tr000tyl Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 już wszystko wiem :) pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc - jak czegoś nie będę wiedział to na pewno napiszę :)
tr000tyl Napisano 15 Wrzesień 2011 Autor Napisano 15 Wrzesień 2011 mam jeszcze jedno pytanie - oglądając załączony filmik - zacząłem w ten sam sposób budować bryłę (od spodu jest pusta) na jednym zdjęciu próbuje za pomocą SCALE rozszerzyć płaszczyznę na dole ale rozszerzenia mają różne od siebie szerokości i linie idą na ukos a nie w pionie i poziomie - tak jak na zdjęciu a w kolejnym przykładzie robię to samo tylko używam opcji extrude - linie idą juz w pionie i poziomie, szerokości płaszczyzn są takie same - ale teraz końcówki są jakoś pod kątem - a chciałbym uzyskać taki efekt jak to na niebiesko zaznaczyłem - JAK MOŻNA TO ZROBIĆ? z góry dziękuję za podpowiedzi :)
mafida Napisano 15 Wrzesień 2011 Napisano 15 Wrzesień 2011 Można poprawić make planar i ustawić ręcznie loopa w odpowiednim miejscu.Najlepiej chyba najpierw będzie zrobić dół,a dopiero potem zamiast dwóch support edgy zrobić jedną na środku i rozdwoić chamferem.Będzie prosto bez poprawiania.Pewnie da się jeszcze prościej,wszystko można na 100 sposobów zrobić;)
tr000tyl Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 a jak się uzywa tego make planar ?
mafida Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Zaznaczasz edge które chcesz żeby były proste,klikasz guzik np. x przy make planar i masz proste.
tr000tyl Napisano 16 Wrzesień 2011 Autor Napisano 16 Wrzesień 2011 tak to wiem - ale do czego służy sam przycisk make planer?
mafida Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 F1-------->Help "Make Planar Forces all selected sub-objects to be coplanar. The plane's normal is the average surface normal of the selection. At the Object level, forces all vertices in the object to become coplanar. TipOne application for Make Planar is making a flat side on an object. Normally, you would use a contiguous selection set. If the selection includes vertices on various parts of the object, the vertices are still made planar, but with distorting effects on the rest of the geometry. X/Y/Z Makes all selected sub-objects planar and aligns the plane with the corresponding plane in the object's local coordinate system. The plane used is the one to which the button axis is perpendicular; so, for example, clicking the X button aligns the object with the local YZ axis. At the Object level, makes all vertices in the object planar. " ;)
Lucek Napisano 16 Wrzesień 2011 Napisano 16 Wrzesień 2011 Jak masz takie długie płaskie powierzchnie to możesz dać jeszcze jednego support edge'a pośrodku.
tr000tyl Napisano 21 Wrzesień 2011 Autor Napisano 21 Wrzesień 2011 udało mi się w końcu wykonać odpowiedni korek - tak wygląda cała wizualizacja http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79224 pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się