Jump to content

Autodesk Revit Architecture - problem z tworzeniem obiektów i inne


Molp
 Share

Recommended Posts

Nie potrafiłem znaleźć odpowiedzi ani wątku dot. tego programu więc postanowiłem założyć własny.

Mam problem ze zrobieniem pary rzeczy w tym programie, a domyślna pomoc nie jest wystarczająca.

 

Mianowicie czy jest możliwe stworzenie ukośnej ściany inaczej niż przez zaznaczanie powierzchni pochyłej z wcześniej utworzonej bryły przestrzennej?

Dlaczego ściana kurtynowa lub przeszklenie zewnętrzne nie może być utworzone na pochyłej powierzchni?

Nie potrafię również rozgryźć tworzenia obiektów wzdłuż ścieżki - żeby stworzyć jakiś kontur który ma być wypchany wzdłuż linii muszę zmienić płaszczyznę roboczą. A żeby ją zmienić musiałbym mieć już wcześniej utworzoną np. ścianę z której mogę zaznaczyć taką płaszczyznę która jest pod danym kątem. Jest to dosyć kłopotliwe, a już nie potrafię nic innego wymyślić.

Słyszałem, że wersje programów są dosyć mocne zmieniane więc wspomnę, że mam wersję 2012.

 

Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc,

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

1. niestety ściany pochyłe da się zrobić tylko z bryły przestrzennej.

2. ścianę kurtynową da się zrobić pochyłą. tworzysz obiekt Mass. Następnie w zakładce Home wybierasz Curtain System, zaznaczasz płaszczyznę, na której ma być stworzona pochyła ściana kurtynowa i wybierasz Create System.

3. co do sweepów (obiekt wzdłuż ścieżki) płaszczyznę roboczą możesz sobie stworzyć. Home>>Work Plane>>Ref Plane. najlepiej ją sobie jakoś nazwać. Następnie przechodzisz do tworzenia obiektu. Najlepiej wrysować sobie model linem całą ścieżkę. Następnie tworzysz obiekt sweep. Jako ścieżkę wybierasz wcześniej stworzoną model line. profil albo rysujesz albo wczytujesz sobie. w taki sposób, mając wcześniej wrysowaną ścieżkę można cały sweep kontrolować właśnie przez tą linię. są jakby na stałe połączone.

Link to comment
Share on other sites

Super, o to mi chodziło, dzięki wielkie.

 

Mam jednak nowe pytanie - czy da się wycinać obiekt w drugim tak jak to się dzieje np. w 3D MAXie? W sensie mam już stworzone dwa obiekty i jeden wycinam w drugim. Wiem, że da się tak wycinać w zakładce tworzenia bryły, ale wtedy nie mogę np. wyciąć obiektu obrotowego. Ostatecznie doszedłem do efektu przez wycinanie geometrii i dzięki temu powstały powierzchnie na których mogłem stworzyć oczekiwane ściany ale trochę to bardziej skomplikowany sposób. Daje nowe możliwości, ale jeśli mam skomplikowany obiekty to po prostu ciężko zaznaczyć docelowe płaszczyzny.

Link to comment
Share on other sites

no to Component>>Model in Place. Główną bryłę tworzysz Solidami, a wycinasz Voidami. Tylko nie do konca wiem co rozumiesz przez obiekt obrotowy. Jeżeli masz już pochyłą ścianę to wszelkie otworowanie można np robić przez okna czy drzwi. Robisz odpowiednia rodzine, w ktorej jest sam otwór. Chyba nawet w standardowych bibliotekach jest takie cos.

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli, że nie chciałbym wycinać otworu tylko bryłę poprzycinać jakimiś bryłami obrotowymi o niesprecyzowanym kształcie, np. kielicha czy coś podobnego.

Sprawdzę w takim razie ten sposób, bo nie próbowałem szczerze mówiąc nic budować przez komponent.

Link to comment
Share on other sites

Przyznam, że faktycznie, najpierw modelowałem jako Mass, to długo mi zajęło osiągnięcie tego co planowałem i musiałem się po prostu zastanowić jak to tam wykonać. W komponencie jakoś są wszystkie opcje od razu i nie trzeba tyle kombinować. Jestem na wczesnym etapie poznawania tego programu i jeszcze pewnie długo nie będę potrafił czegoś zrobić w najprostszy sposób :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy