Jump to content

Charakterystyka protokołu renderingu


TOOMKOL

Recommended Posts

Przede wszystkim wątek zamieszczony w złym dziale.

 

Po drugie - chyba nie uzyskasz w ten sposób odpowiedzi na swoje pytania - tak zadane.

Chcesz żeby ktoś za Ciebie wykonał zadanie. Pytania są zbyt ogólne żeby ktokolwiek coś więcej napisał.

Zadaj te pytania opisując w bardziej szczegółowy sposób to czego nie wiesz/co chciałbyś się dowiedzieć.

Bo tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi.

 

Zresztą, jestem ciekaw co mieści się pod pojęciem "protokół renderingu".

Link to comment
Share on other sites

Charakterystyka protokołu renderingu
Równie dobrze można by wpisać cokolwiek. To nie pytanie tylko jakiś bełkot. W obu przypadkach zagadnienia mogą być tak szerokie że znalazło by się o tym kilkaset książek, każdą po setki stron. Mamy ci to wszystko tutaj streścić? ;D

 

 

Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży.

Link to comment
Share on other sites

Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :]

 

Kolego po to jest forum żeby pomóc i nie chodzi tu "o odwalenie za kogoś roboty" tylko o pytanie które mam zadane a na które nie ma odpowiedzi w książkach które przeglądałem. Jeżeli nie potrafisz odpowiedzeć to poprostu przemilcz i pozwól się wypowiedzieć innym.

Mogę przeprosić jedynie za zadanie pytania nie w tym dziale co potrzeba ale nie znam waszego forum a skoro jest to forum związane z grafiką to myślałem że ktoś w kilku zdaniach mi pomoże lub nakieruje na dobrą odpowiedź.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

O co tak naprawdę pytasz mogę się tylko domyślać, ale wydaje mi się że mogę cię poratować słowami kluczowymi:

-cieniowanie lamberta, phong i blin -phong , cel shading, per pixel shading,

-raytracing

-Global illumination / radiosity

 

i pewnie jeszcze sporo innych. Sporo info jest w internecie tylko trzeba umieć szukać.

Link to comment
Share on other sites

Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-)
Czemu taki wniosek? Ostatnio poznałem kilku ludzi uczących się grafiki na państwowych uczelniach i wyraźnie widać że program nauczania jest odrealniony i oderwany od prawdziwych oczekiwań branży. Podobnie z panem od Czopków i Pręcików podczas drimagine, my tam umieraliśmy ze śmiechu nad zerową przydatnością tego co do nas mówi ale po zajęciach jak się zapytało jakiegoś gościa nie z drimagine jak mu się podobają wykłady tego gościa to mówił że ciekawe i dużo przydatnej wiedzy...

Uczą u nas teori teori i potem jeden z drugim myślą że to jest sedno roboty grafika, kończy szkołę i pozostaje mu murzynowanie na DeTePie albo jakieś inne trzeciorzędne stanowisko.

Mi tych studentów jest szkoda bo ktoś ich zwyczajnie oszukał, uczą ich rzeczy które w pracy grafika nie istnieją a za to nie dają konkretnych umiejętności i przygotowania do prawdziwej pracy. To właśnie przez tych magistrów inżynierów którzy nie mieli nigdy żadnego doświadczenia w zawodzie ale uważają że mogą uczyć, dla mnie to jest oszukiwanie ludzi i marnowanie potencjału polskiego CG.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78331&page=6&p=1075357&viewfull=1#post1075357

Tyle w temacie.

Edited by Monio
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze pytanie czy chodzi o podstawowe zagadnienia wisualizacji 3d czy o fotorealistyczyczne i bardziej zaawansowane techniki z uwzględnieniem globalnej ilumiacji.

 

Jeśli chodzi o pytanie nr 1, to pierwszy raz słyszę coś jak protokół renderingu, ale wydaje mi się że chodzi tu o sposób przetwarzania informacji przez kartę graficzną. Po angielsku to będzie RENDERING PIPELINE - myślę że w ten sposób Two wykładowca to przetłumaczył jako protokół właśnie. Więc szukaj informacji na temat RENDERING PIPELINE - jest tego sporo.

 

Co do drugiego pytania:

to jesli chodzi o podstawowe modele cieniowania:

- płaskie, Gourauda, Phonga, Blinna, Lamberta

 

przy czym sa one nijako przybliżeniem rzeczywistych wartości,

aby uzyskać fotorealistyczne efekty, trzeba wykorzystac bardizej rozbudowane modele

oraz uwzglednic funkcję BDRF, anizotropizm, refrakcje, i algorytmy globalnej iluminacji...

 

jeśli Twoja praca dotyczy renderingu fotorealistycznego a nie sposobu jakim renderuja karty graficzne,

to szukaj zagadniej BACKWARD RAYTRACING, FOREWARD RAYTRACING, PATHTRACING,

 

ps. poniżej wkleiłam fotkę przypadkowo znalezionej laseczki...

 

muay_thai_render

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy