Skocz do zawartości

Charakterystyka protokołu renderingu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

mam dwa pytania:

- Charakterystyka protokołu renderingu;

- Metody cieniowania stosowne przy wizualizacji 3D;

i potrzebuję odpowiedzi na zaliczenie czy ktoś moze mi opisać pytanka, będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Przede wszystkim wątek zamieszczony w złym dziale.

 

Po drugie - chyba nie uzyskasz w ten sposób odpowiedzi na swoje pytania - tak zadane.

Chcesz żeby ktoś za Ciebie wykonał zadanie. Pytania są zbyt ogólne żeby ktokolwiek coś więcej napisał.

Zadaj te pytania opisując w bardziej szczegółowy sposób to czego nie wiesz/co chciałbyś się dowiedzieć.

Bo tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi.

 

Zresztą, jestem ciekaw co mieści się pod pojęciem "protokół renderingu".

Napisano

Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :]

Napisano
Charakterystyka protokołu renderingu
Równie dobrze można by wpisać cokolwiek. To nie pytanie tylko jakiś bełkot. W obu przypadkach zagadnienia mogą być tak szerokie że znalazło by się o tym kilkaset książek, każdą po setki stron. Mamy ci to wszystko tutaj streścić? ;D

 

 

Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży.

Napisano

"Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży."

 

 

 

Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-)

 

pozdro

 

czaps

Napisano
Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :]

 

Kolego po to jest forum żeby pomóc i nie chodzi tu "o odwalenie za kogoś roboty" tylko o pytanie które mam zadane a na które nie ma odpowiedzi w książkach które przeglądałem. Jeżeli nie potrafisz odpowiedzeć to poprostu przemilcz i pozwól się wypowiedzieć innym.

Mogę przeprosić jedynie za zadanie pytania nie w tym dziale co potrzeba ale nie znam waszego forum a skoro jest to forum związane z grafiką to myślałem że ktoś w kilku zdaniach mi pomoże lub nakieruje na dobrą odpowiedź.

Pozdrawiam

Napisano

O co tak naprawdę pytasz mogę się tylko domyślać, ale wydaje mi się że mogę cię poratować słowami kluczowymi:

-cieniowanie lamberta, phong i blin -phong , cel shading, per pixel shading,

-raytracing

-Global illumination / radiosity

 

i pewnie jeszcze sporo innych. Sporo info jest w internecie tylko trzeba umieć szukać.

Napisano (edytowane)
Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-)
Czemu taki wniosek? Ostatnio poznałem kilku ludzi uczących się grafiki na państwowych uczelniach i wyraźnie widać że program nauczania jest odrealniony i oderwany od prawdziwych oczekiwań branży. Podobnie z panem od Czopków i Pręcików podczas drimagine, my tam umieraliśmy ze śmiechu nad zerową przydatnością tego co do nas mówi ale po zajęciach jak się zapytało jakiegoś gościa nie z drimagine jak mu się podobają wykłady tego gościa to mówił że ciekawe i dużo przydatnej wiedzy...

Uczą u nas teori teori i potem jeden z drugim myślą że to jest sedno roboty grafika, kończy szkołę i pozostaje mu murzynowanie na DeTePie albo jakieś inne trzeciorzędne stanowisko.

Mi tych studentów jest szkoda bo ktoś ich zwyczajnie oszukał, uczą ich rzeczy które w pracy grafika nie istnieją a za to nie dają konkretnych umiejętności i przygotowania do prawdziwej pracy. To właśnie przez tych magistrów inżynierów którzy nie mieli nigdy żadnego doświadczenia w zawodzie ale uważają że mogą uczyć, dla mnie to jest oszukiwanie ludzi i marnowanie potencjału polskiego CG.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78331&page=6&p=1075357&viewfull=1#post1075357

Tyle w temacie.

Edytowane przez Monio
Napisano

Jeszcze pytanie czy chodzi o podstawowe zagadnienia wisualizacji 3d czy o fotorealistyczyczne i bardziej zaawansowane techniki z uwzględnieniem globalnej ilumiacji.

 

Jeśli chodzi o pytanie nr 1, to pierwszy raz słyszę coś jak protokół renderingu, ale wydaje mi się że chodzi tu o sposób przetwarzania informacji przez kartę graficzną. Po angielsku to będzie RENDERING PIPELINE - myślę że w ten sposób Two wykładowca to przetłumaczył jako protokół właśnie. Więc szukaj informacji na temat RENDERING PIPELINE - jest tego sporo.

 

Co do drugiego pytania:

to jesli chodzi o podstawowe modele cieniowania:

- płaskie, Gourauda, Phonga, Blinna, Lamberta

 

przy czym sa one nijako przybliżeniem rzeczywistych wartości,

aby uzyskać fotorealistyczne efekty, trzeba wykorzystac bardizej rozbudowane modele

oraz uwzglednic funkcję BDRF, anizotropizm, refrakcje, i algorytmy globalnej iluminacji...

 

jeśli Twoja praca dotyczy renderingu fotorealistycznego a nie sposobu jakim renderuja karty graficzne,

to szukaj zagadniej BACKWARD RAYTRACING, FOREWARD RAYTRACING, PATHTRACING,

 

ps. poniżej wkleiłam fotkę przypadkowo znalezionej laseczki...

 

muay_thai_render

Napisano

hmm a nie chodzi czasem o charakterystykę POTOKU renderingu?

 

Jeśli tak to słowa kluczowe:

Transformacje geometryczne, teksturowanie, antyaliansing, filtrowanie tekstur, cieniowanie, rasteryzacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności