Napisano 19 Grudzień 201113 l Witam, mam dwa pytania: - Charakterystyka protokołu renderingu; - Metody cieniowania stosowne przy wizualizacji 3D; i potrzebuję odpowiedzi na zaliczenie czy ktoś moze mi opisać pytanka, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam,
Napisano 19 Grudzień 201113 l Przede wszystkim wątek zamieszczony w złym dziale. Po drugie - chyba nie uzyskasz w ten sposób odpowiedzi na swoje pytania - tak zadane. Chcesz żeby ktoś za Ciebie wykonał zadanie. Pytania są zbyt ogólne żeby ktokolwiek coś więcej napisał. Zadaj te pytania opisując w bardziej szczegółowy sposób to czego nie wiesz/co chciałbyś się dowiedzieć. Bo tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi. Zresztą, jestem ciekaw co mieści się pod pojęciem "protokół renderingu".
Napisano 20 Grudzień 201113 l Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :]
Napisano 20 Grudzień 201113 l Charakterystyka protokołu renderinguRównie dobrze można by wpisać cokolwiek. To nie pytanie tylko jakiś bełkot. W obu przypadkach zagadnienia mogą być tak szerokie że znalazło by się o tym kilkaset książek, każdą po setki stron. Mamy ci to wszystko tutaj streścić? ;D Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży.
Napisano 20 Grudzień 201113 l "Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży." Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-) pozdro czaps
Napisano 20 Grudzień 201113 l Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :] Kolego po to jest forum żeby pomóc i nie chodzi tu "o odwalenie za kogoś roboty" tylko o pytanie które mam zadane a na które nie ma odpowiedzi w książkach które przeglądałem. Jeżeli nie potrafisz odpowiedzeć to poprostu przemilcz i pozwól się wypowiedzieć innym. Mogę przeprosić jedynie za zadanie pytania nie w tym dziale co potrzeba ale nie znam waszego forum a skoro jest to forum związane z grafiką to myślałem że ktoś w kilku zdaniach mi pomoże lub nakieruje na dobrą odpowiedź. Pozdrawiam
Napisano 20 Grudzień 201113 l O co tak naprawdę pytasz mogę się tylko domyślać, ale wydaje mi się że mogę cię poratować słowami kluczowymi: -cieniowanie lamberta, phong i blin -phong , cel shading, per pixel shading, -raytracing -Global illumination / radiosity i pewnie jeszcze sporo innych. Sporo info jest w internecie tylko trzeba umieć szukać.
Napisano 20 Grudzień 201113 l 1. http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) 2. http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_p%C5%82askie http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Gourauda http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Phonga http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_tr%C3%B3jwymiarowa
Napisano 21 Grudzień 201113 l Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-)Czemu taki wniosek? Ostatnio poznałem kilku ludzi uczących się grafiki na państwowych uczelniach i wyraźnie widać że program nauczania jest odrealniony i oderwany od prawdziwych oczekiwań branży. Podobnie z panem od Czopków i Pręcików podczas drimagine, my tam umieraliśmy ze śmiechu nad zerową przydatnością tego co do nas mówi ale po zajęciach jak się zapytało jakiegoś gościa nie z drimagine jak mu się podobają wykłady tego gościa to mówił że ciekawe i dużo przydatnej wiedzy... Uczą u nas teori teori i potem jeden z drugim myślą że to jest sedno roboty grafika, kończy szkołę i pozostaje mu murzynowanie na DeTePie albo jakieś inne trzeciorzędne stanowisko. Mi tych studentów jest szkoda bo ktoś ich zwyczajnie oszukał, uczą ich rzeczy które w pracy grafika nie istnieją a za to nie dają konkretnych umiejętności i przygotowania do prawdziwej pracy. To właśnie przez tych magistrów inżynierów którzy nie mieli nigdy żadnego doświadczenia w zawodzie ale uważają że mogą uczyć, dla mnie to jest oszukiwanie ludzi i marnowanie potencjału polskiego CG. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78331&page=6&p=1075357&viewfull=1#post1075357 Tyle w temacie. Edytowane 21 Grudzień 201113 l przez Monio
Napisano 29 Grudzień 201113 l Jeszcze pytanie czy chodzi o podstawowe zagadnienia wisualizacji 3d czy o fotorealistyczyczne i bardziej zaawansowane techniki z uwzględnieniem globalnej ilumiacji. Jeśli chodzi o pytanie nr 1, to pierwszy raz słyszę coś jak protokół renderingu, ale wydaje mi się że chodzi tu o sposób przetwarzania informacji przez kartę graficzną. Po angielsku to będzie RENDERING PIPELINE - myślę że w ten sposób Two wykładowca to przetłumaczył jako protokół właśnie. Więc szukaj informacji na temat RENDERING PIPELINE - jest tego sporo. Co do drugiego pytania: to jesli chodzi o podstawowe modele cieniowania: - płaskie, Gourauda, Phonga, Blinna, Lamberta przy czym sa one nijako przybliżeniem rzeczywistych wartości, aby uzyskać fotorealistyczne efekty, trzeba wykorzystac bardizej rozbudowane modele oraz uwzglednic funkcję BDRF, anizotropizm, refrakcje, i algorytmy globalnej iluminacji... jeśli Twoja praca dotyczy renderingu fotorealistycznego a nie sposobu jakim renderuja karty graficzne, to szukaj zagadniej BACKWARD RAYTRACING, FOREWARD RAYTRACING, PATHTRACING, ps. poniżej wkleiłam fotkę przypadkowo znalezionej laseczki...
Napisano 30 Grudzień 201113 l hmm a nie chodzi czasem o charakterystykę POTOKU renderingu? Jeśli tak to słowa kluczowe: Transformacje geometryczne, teksturowanie, antyaliansing, filtrowanie tekstur, cieniowanie, rasteryzacja.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto