Gość TOOMKOL Napisano 19 Grudzień 2011 Napisano 19 Grudzień 2011 Witam, mam dwa pytania: - Charakterystyka protokołu renderingu; - Metody cieniowania stosowne przy wizualizacji 3D; i potrzebuję odpowiedzi na zaliczenie czy ktoś moze mi opisać pytanka, będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam,
adek Napisano 19 Grudzień 2011 Napisano 19 Grudzień 2011 Przede wszystkim wątek zamieszczony w złym dziale. Po drugie - chyba nie uzyskasz w ten sposób odpowiedzi na swoje pytania - tak zadane. Chcesz żeby ktoś za Ciebie wykonał zadanie. Pytania są zbyt ogólne żeby ktokolwiek coś więcej napisał. Zadaj te pytania opisując w bardziej szczegółowy sposób to czego nie wiesz/co chciałbyś się dowiedzieć. Bo tak naprawdę nie wiadomo o co chodzi. Zresztą, jestem ciekaw co mieści się pod pojęciem "protokół renderingu".
arev Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :]
Monio Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 Charakterystyka protokołu renderinguRównie dobrze można by wpisać cokolwiek. To nie pytanie tylko jakiś bełkot. W obu przypadkach zagadnienia mogą być tak szerokie że znalazło by się o tym kilkaset książek, każdą po setki stron. Mamy ci to wszystko tutaj streścić? ;D Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży.
czaps Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 "Ach ci magistrowie inżynierowie... Tyle dobrego robią dla naszej branży." Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-) pozdro czaps
Gość TOOMKOL Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 Fajnie by było gdyby regulamin forum zabraniał zakładania tematów z prośbami o odwalenie za kogoś roboty na zaliczenie. Wszak podszywanie się pod autora pracy to też łamanie prawa :] Kolego po to jest forum żeby pomóc i nie chodzi tu "o odwalenie za kogoś roboty" tylko o pytanie które mam zadane a na które nie ma odpowiedzi w książkach które przeglądałem. Jeżeli nie potrafisz odpowiedzeć to poprostu przemilcz i pozwól się wypowiedzieć innym. Mogę przeprosić jedynie za zadanie pytania nie w tym dziale co potrzeba ale nie znam waszego forum a skoro jest to forum związane z grafiką to myślałem że ktoś w kilku zdaniach mi pomoże lub nakieruje na dobrą odpowiedź. Pozdrawiam
Lucek Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 O co tak naprawdę pytasz mogę się tylko domyślać, ale wydaje mi się że mogę cię poratować słowami kluczowymi: -cieniowanie lamberta, phong i blin -phong , cel shading, per pixel shading, -raytracing -Global illumination / radiosity i pewnie jeszcze sporo innych. Sporo info jest w internecie tylko trzeba umieć szukać.
ApaczoS Napisano 20 Grudzień 2011 Napisano 20 Grudzień 2011 1. http://en.wikipedia.org/wiki/Rendering_(computer_graphics) 2. http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_p%C5%82askie http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Gourauda http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Phonga http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_tr%C3%B3jwymiarowa
Monio Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 (edytowane) Czy mi się wydaje czy ty już Monio wszelkie rozumy pozjadałeś ? ;-)Czemu taki wniosek? Ostatnio poznałem kilku ludzi uczących się grafiki na państwowych uczelniach i wyraźnie widać że program nauczania jest odrealniony i oderwany od prawdziwych oczekiwań branży. Podobnie z panem od Czopków i Pręcików podczas drimagine, my tam umieraliśmy ze śmiechu nad zerową przydatnością tego co do nas mówi ale po zajęciach jak się zapytało jakiegoś gościa nie z drimagine jak mu się podobają wykłady tego gościa to mówił że ciekawe i dużo przydatnej wiedzy... Uczą u nas teori teori i potem jeden z drugim myślą że to jest sedno roboty grafika, kończy szkołę i pozostaje mu murzynowanie na DeTePie albo jakieś inne trzeciorzędne stanowisko. Mi tych studentów jest szkoda bo ktoś ich zwyczajnie oszukał, uczą ich rzeczy które w pracy grafika nie istnieją a za to nie dają konkretnych umiejętności i przygotowania do prawdziwej pracy. To właśnie przez tych magistrów inżynierów którzy nie mieli nigdy żadnego doświadczenia w zawodzie ale uważają że mogą uczyć, dla mnie to jest oszukiwanie ludzi i marnowanie potencjału polskiego CG. http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=78331&page=6&p=1075357&viewfull=1#post1075357 Tyle w temacie. Edytowane 21 Grudzień 2011 przez Monio
mateusz_s Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Jeszcze pytanie czy chodzi o podstawowe zagadnienia wisualizacji 3d czy o fotorealistyczyczne i bardziej zaawansowane techniki z uwzględnieniem globalnej ilumiacji. Jeśli chodzi o pytanie nr 1, to pierwszy raz słyszę coś jak protokół renderingu, ale wydaje mi się że chodzi tu o sposób przetwarzania informacji przez kartę graficzną. Po angielsku to będzie RENDERING PIPELINE - myślę że w ten sposób Two wykładowca to przetłumaczył jako protokół właśnie. Więc szukaj informacji na temat RENDERING PIPELINE - jest tego sporo. Co do drugiego pytania: to jesli chodzi o podstawowe modele cieniowania: - płaskie, Gourauda, Phonga, Blinna, Lamberta przy czym sa one nijako przybliżeniem rzeczywistych wartości, aby uzyskać fotorealistyczne efekty, trzeba wykorzystac bardizej rozbudowane modele oraz uwzglednic funkcję BDRF, anizotropizm, refrakcje, i algorytmy globalnej iluminacji... jeśli Twoja praca dotyczy renderingu fotorealistycznego a nie sposobu jakim renderuja karty graficzne, to szukaj zagadniej BACKWARD RAYTRACING, FOREWARD RAYTRACING, PATHTRACING, ps. poniżej wkleiłam fotkę przypadkowo znalezionej laseczki...
zgred Napisano 30 Grudzień 2011 Napisano 30 Grudzień 2011 hmm a nie chodzi czasem o charakterystykę POTOKU renderingu? Jeśli tak to słowa kluczowe: Transformacje geometryczne, teksturowanie, antyaliansing, filtrowanie tekstur, cieniowanie, rasteryzacja.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się