Skocz do zawartości

jak wyrenderowac obrazek 12x59 tys pikseli ? : )


berez123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

od razu mowie ze nie jest to zart i rzeczywiscie musze wykonac render 12 000 x 59 000 px : )

nie jest to wizualizacja architektoniczna ale jest prosta geometria i pare swiatelek, a wyrenderowany plik bedzie stanowil baze

do postprodukcji dla kogos innego.

Maszyna na ktorej pracuje to i7 3.3 i 32 GB ramu (fizyczne) i najwieksza rozdzielczosc ktora udaja mi sie zlapac to jakies 12x15 tys.

Jaki triki znacie zeby odciazyc komputer i co jest tzw strzalek w kolano ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 27
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jestem w trakcie pisania mini-tutoriala. Za jakieś 15 minut będziesz miał step-by-step.

 

1. Po pierwsze trzeba odpalić 3 programy wchodzące w skład maxowego backburnera (start -> Autodesk ->Backburner):

a. Monitor

b. Server

c. Manager

 

2. W Server klikasz Edit -> General Properties i upewniasz się, że w 'Enter Manager Name or IP Adress' masz 'localhost'.

Server.jpg

 

3. Wchodzisz w Monitor, klikasz ikonkę 'Connect' i zatwierdzasz OK.

 

4. W 3dMaxie w zakładce Common w ustawieniach renderingu, zaznaczasz 'Net Render', wybierasz viewport z którego chcesz renderować obrazek, ustawiasz odpowiednią rozdzielczość (u ciebie 15k x59k) i klikasz 'Render".

RenderSerrings.jpg

 

5. Pojawia się okienko w którym odbywa się cały setup twojej magii, czyli renderowanie obrazków z podzieleniem (i automatycznym łączeniem) na stripsy, czyli na polski - paski.

a. Upewnij się ze w 'enter Subnet Mask' masz wpisane 255.255.255.0

b. klikasz 'Connect"

c. upewniasz sie ze masz zaznaczone 'Split Scan Lines', i klikasz 'Define'.

d. w okienku ktore sie pokazalo, dobierasz odpowiednie dla siebie ustawienia. Nie bede wszystkiego tluamczył, bo jezeli potrafisz renderowac, to domyślisz sie o co chodzi w kazdym z widocznych pól. Dla spokoju ustaw sobie 'Number of Strips' na 10, i juz.

e. (opcjonalnie) możesz odznaczyć 'Delete Temporary Images Upon Completition'. Gdyby backburner coś zle poskładał (2 razy mi się zdarzyło), to możesz zrobić to dzięki tej opcji sam.

f. zatwierdzasz OK, ktory tym razem jest po lewej, nie po prawej :)

g. klikasz 'Submit'

NetworkJobAsigment.jpg

 

6. Wracasz do Monitora, i czekasz aż render się skończy :)

Edytowane przez deshu
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simple_man

Opcja blowup sprawdza sie calkiem niezle, ciekawe ile jeszcze opcji w maxie mam doslownie pod nosem o nich nie wiem : )

z tego co mi sie wydaje to ustawienia ktore mam w momencie renderowania maja zastosowanie dokladnie do zaznaczonego fragmentu, czyli wazne jest zeby obrazek podzielic na rowne fragmenty, inaczej powstana fragmenty o zroznicowanej jakosci, zgadza sie?

 

deshu

Wielkie dzieki za tutka, wlasnie sie zorientowalem ze nie mam backburnera wiec jak tylko znajde plytke to od razu wyprobuje.

w tej metodzie nie jest potrzebny drugi komputer, tak?

 

kazioo

Narazie nie moge pokazac z powodu umowy o poufnosci (i wysokich kar pieniaznych) : (

dopiero w lutym bede mogl cos pokazac. moge tylko powiedziec ze bedzie to background na targach samochodowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deshu

Wielkie dzieki za tutka, wlasnie sie zorientowalem ze nie mam backburnera wiec jak tylko znajde plytke to od razu wyprobuje.

w tej metodzie nie jest potrzebny drugi komputer, tak?

 

Nie drugi komputer nie jest potrzebny. Dodatkowo pamiętaj, że każdy z pasków to osobny render, czyli np. Light Cache, może się nie zgadzać. W takich sytuacjach trzeba light cache zapisać do pliku, nie renderując finalnego obrazka (bez używania Net Renderingu), a następnie użyć tego zapisanego light Cache w renderingu z już włączonym Net Renderingiem.

 

 

+++

 

Dlatego lepiej użyć brute force:)

Edytowane przez deshu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrenderować pewnie się da backburnerem, jak nie w całości to w paskach przynajmniej. Ciekawi mnie czy jakiś soft w ogóle pociągnie tak duży obrazek, robiłeś już takie testy ? Może lepiej to podzielić na kawałki, łatwiej to potem obrabiać, wysyłać, drukować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deshu, czyli jeden light cache dla calego obrazka a pozniej zostanie on automatycznie podzielony przy net renderingu?

no wlasnie wydaje mi sie z lightcachem jest najwiekszy problem bo to na nim w pierwszej kolejnosci sie program sie wywala

z brute force to do konca roku sie z tym nie wyrobie : p

 

 

Siwy, narazie tylko 3d studio i vray, niestety skillow mi brakuje w innych programach do osiegniecia zadowalajacego efektu :)

teoretycznie max powinien pociagnac ok 1000 mpix, a moj render powinien miec ok 1 280 mpix wiec nie jest tak zle jeszcze.

problem zaczyna sie przy proporcjach bo limit jest 32k x 32k (pix), a potrzebne jest 12k x 56k (pix).

Photoshop na szczescie da rade przelknac calosci

 

 

Zauwazylem tez ze wylaczenie frame bufora duzo pomaga i pozwala na zwiekszenie renderu (i zblizyc sie do powyzszych limitow)

co jest w nim takiego ze tak obciaza komputer???

Na razie bede probowal zrobic to dzielac render na dwie czescie po 640 mpix (12k x 28k), uzywajac blowup i pozniej polaczyc w photoshopie. O rezeultatach dam znac jutro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

berez - szkoda, ale rozumiem. Ogólnie rzecz biorąc chodziło mi o to, że skoro jest to prosta geometria i parę światełek, to na 90% da się to narysować wektorami i rozdzielczość przestaje być problemem. Jakiś czas temu miałem robić podobną rzecz- nadruk na szybę, udający wypukłości. Po kilku przymiarkach i ustaleniach okazało się że nie ma sensu działać w 3d, grafik narysował to w 15 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deshu, czyli jeden light cache dla calego obrazka a pozniej zostanie on automatycznie podzielony przy net renderingu?

no wlasnie wydaje mi sie z lightcachem jest najwiekszy problem bo to na nim w pierwszej kolejnosci sie program sie wywala

z brute force to do konca roku sie z tym nie wyrobie : p

 

1. Tak, light cache jest dzielony automatycznie.

2. Light cache z renderu powiedzmy 2500 x 12000 pewnie by wystarczył do renderingu twojego finalnego 12k x 59k.

3. Najlepiej po prostu sprawdź na malej rozdzielczości, czy przy przeliczaniu light cache dla każdego paska osobno, widać różnice ( w postaci poziomych podziałów na sklejonym renderze). W sensie żeby olać całą ta zabawę, i zrobić zwykły render Net Renderingiem. Często nie widać żadnych podziałów. Jest to zależne od tego, jak dużą role GI odgrywa w passie diffuse rendera.

4. Inną kwestią jest to, czy faktycznie potrzebujesz GI w tej scenie. Ale tego się nie dowiemy bo pokazać nie możesz:P

5. Brute Force - na domyślnym ,i zazwyczaj wystarczającym poziomie - w secondary GI wcale nie renderuje się dłużej niż porządne light cache.

 

 

Ciekawi mnie finał twojej przygody z extreme resem:)

 

+++

 

Aha, jeszcze sorbuj powiększyć "Dynamic memory limit" w Vray:System. Może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazioo

Moze i tak, tylko rzecz w tym ze geometria ma material stali, a jak wiadomo w stali refleksy sa bardzo wazne i one sa sednem sprawy

 

Deshu

2. no nie pomyslalem : )

4. naprawde bardzo przykro mi ze nie moge pokazac

5. na domyslnym poziomie jest widoczne bardzo ziarno i trzeba krecic, zalezy mi na gladkim wygladzie wiec lc+irr daja zadowalajacy efekt przy stosunkowo niskich ustawieniach.

 

Mam tylko dziwny problem, bo widze w wievporcie co innego niz w renderze. Tak jakby kamera bylo duzo duzo dalej.

sprawdzalem ustawienia kamery w opcjach vray ale wszystko jest defaultowe

co moze byc problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazioo

Mam tylko dziwny problem, bo widze w wievporcie co innego niz w renderze. Tak jakby kamera bylo duzo duzo dalej.

sprawdzalem ustawienia kamery w opcjach vray ale wszystko jest defaultowe

co moze byc problemem?

 

Mam nadzieje ze się nie obrazisz, ale masz włączone Safe Frame (shift + f) ?

 

 

Swoją drogą pamiętaj o skali. Przy takim rozmiarze, nawet dość spore ziarno, nie będzie takie strasznie przykre, bo nikt nie będzie patrzył na nie z 30 cm :)

Edytowane przez deshu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie o to chodzi, ale czy safe frame nie jest od tego zeby wlasnie obraz w wiev porcie sie zgadzal z renderem?

albo mowimy o czyms innym. w wievporcie widze ok 25% obrazu renderu i jest on centralnie na srodku.

Zaloze sie ze gdzies cos nie potrzebnie wcisnalem : /

 

Po wielu testach wczoraj ruszylem z renderem i takie moje spostrzezenia:

1. Rednerowanie przy pomocy buckburnera to swietna sprawa i ulatwia zycie, niestety ograniczenia 32k x 32 x (pix) w vrayu nie przeskoczysz w rezultacie ograniczenia vraya staja sie ograniczeniami buckburnera. szkoda

Poza tym buckburner nie wspomaga blowup, czyli renderuje caly render frame

2. blowup jest za to prosty, ale 25k x 25k to juz prawie dla niego smierc na miejscu. raz udalo mi sie osiagnac 28x28 ale juz tego nie powtorzylem wyczyny :)

 

W rezultacie renderuje uzywajac tylko blow, obraz jest bedzie podzielony na 6 czesci, czas renderu to ok 110h.

mam nadzieje ze jakos to polacze w photoshopie i lc nie nawali. Najwieksza wada tej metody jest ze nie moge po prostu kliknac

magic render buttom, wrocic po swietach i zobaczyc piekny render : )

 

Ps. dla zobrazowania sytuacji pogladowy plik graficzny w zalczniku. troche inne propocje teraz, ale to juz sila wyzsza

 

Dziekuje wszystkim za pomoc

 

28905042.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie nie o to chodzi, ale czy safe frame nie jest od tego zeby wlasnie obraz w wiev porcie sie zgadzal z renderem?

albo mowimy o czyms innym. w wievporcie widze ok 25% obrazu renderu i jest on centralnie na srodku.

Zaloze sie ze gdzies cos nie potrzebnie wcisnalem : /

 

Tak, safe frame jest po to, żeby się proporcje renderu zgadzały z proporcjami viewporta.

Może spróbuj nową kamere zrobić, i sprawdź, czy nadal źle wyświetla. Albo spróbuj widok z kamery w innym viewporcie ustawić.

 

 

Poza tym buckburner nie wspomaga blowup, czyli renderuje caly render frame

Chyba nie do końca rozumiem. Zgadza się ze renderuje cały render frame, ale render frame jest odpowiednio mniejszy, wiec chyba problem znika?

 

Dodatkowo co do ograniczenia vraya, próbowaleś odznaczyć "Render to memory frame buffer" w Vray:Frame Buffer ? Nie będziesz miał podglądu, ale i ograniczenia pamięci. Zapisujesz sobei wtedy bezpośrednio do .exr, otwierasz Photoshopem, robisz korekcje gammy, płaszysz sobie do ilu-tam-bitów chcesz, i jedziesz.

http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/vfb_index.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

render wyglada tak jakby kamera stala duzo dalej niz jest w rzeczywistosci czyli wszystko jest za male plus widze rzeczy ktorych nie potrzebuje. no i moge olec ten problem (co z reszta zrobilem) i uzyc blowup do zrenderowania interesujacego mnie fragmentu.

ale nie mozna polaczyc blowup z buckburner wiec zamiast 1000 mpix moge zrenderowac tylko 350 mpix, ale juz jakos to przezyje bo termin goni : )

 

Nie uzywam frame buffora w ogole bo z nim o polowe mniejsze obrazki mozna robic, juz nie 350 mpix a np 200 mpix

tutaj znalazlem pare porad dotyczacych problemow z rozmiarem, troche pomogly

http://3d-visualisointi.blogspot.com/2011/01/vray-memory-error-problem-rendering-big.html

 

tylko nie rozumiem do konca opcji dzialania proxy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nie rozumiem do konca opcji dzialania proxy

 

Vray dodaje mozliwosc przemieniania obiektow w VrayProxy. Przydaje sie to mega mega, w wypadku, gdy np renderujesz trawe. Wtedy mozesz zrobić z jednego źdźbła VrayProxy, i mnożyć do bardzo duzych ilości instanców, bez zwiekszenia zapotrzebowania na pamieć (model tylko raz pakuje sie do ramu). VrayProxy jest calkiem wygodne. Po zmianie obiektu na VrayProxy, mozna je skalować, i zmieniac nadany material. Jednak nie mozesz juz edytować siatki i uv. Za to da sie z VrayProxy spowrotem zrobić zwykly obiekt, edytować, i spowrotem zamienić na VrayProxy.

 

Referencje: http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/vrayproxy_params.htm

 

+++

 

Aż sam z ciekawości sprobuje wyrenderować 20 x 60 tysi pixli w vrayu dziś. Powiedź, ile masz poly w scenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o tym proxy to oczywiscie wiedzialem : ) tylko jak chcialem ustawic bitmap pager to byla tam tez funckja proxy i jej nie skumalem, co wlasciwie robi jej zaznacznie.

Udalo mi sie wreszice wszystko wyrenderowac i poskladac w photoshopie.

ostatecznie wielkosc wyniosla 120k x 25k (px) a plik wazyl 30 GB !!! (byly tam 3 render elements na warstwach)

sama fucnkcja obrocenia tego w photoshopie zajela 2h : )

Znajomy robil podobna grafike w Cinemie i tam co dziwne nie ma takich ograniczen co do pikseli jak w 3d studio i wyrenderowal

za jednym razm 80k x 20k, no coz

Jak juz bede mogl to postaram sie wrzucic na forum efekt pracy

jeszcze raz dzieki wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znowu

 

Wszystkim jeszcze raz dziekuje za pomoc

 

Grafike wyglada mniej wiecej tak sie prezentuje:

(pierwsz zdjecie, szara czesc sciany za samochodami)

http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/22959/Kommentare-0-/

trzecie zdjecie

http://www.detail.de/daily/magische-kugel-zeigt-den-weg-durch-die-neue-audi-welt-9600/

Narazie tylko tyle mam, to co znalazlem w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności