Napisano 29 Grudzień 201113 l Mam pytanie odnośnie ustawień renderingu. Po przeinstalowaniu systemu i ponownym zainstalowaniu 3ds maxa + vray rendering obiektów zrobił się jakiś rozmazany. wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/716/39890649.jpg/ Nie wiem gdzie w ustawieniach to zmienić. Nie wiem również czy na pewno jest to wina ustawień, bo przy takich samych ustawieniach (domyślne zarówno w 3ds jak i v ray ) przed przeinstalowaniem renderowało super. tu przykład: http://imageshack.us/photo/my-images/26/31916399.jpg/ Jest to ten sam dokument otworzony i nie zmieniany. Poza tym każdy plik chyba ma zapisane swoje ustawienia, więc nie wiem skąd ten problem. Jestem samoukiem i wszystko zapewne robię na okrętkę więc proszę o odpowiedzi w miarę dla "tłumoków" ;) bardzo proszę o pomoc , bo serio nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi . dziękuję.
Napisano 29 Grudzień 201113 l Drugi obrazek nie jest ostrzejszy, ma dodatkowo ambient occlusion włączone w ustawieniach irradiance map (tak przypuszczam) poza tym nie różnią się niczym
Napisano 29 Grudzień 201113 l Autor A jak to znaleźć w ustawieniach? Bo w ustawieniach renderingu w zakładce Indirect Illumination w Irradiance map nigdzie tego nie ma.
Napisano 29 Grudzień 201113 l Zakładka Indirect illumination -> włącz (On) -> (po prawej) włącz ambient occlusion. Ale najpierw wypróbuj render tylko z samą globalną iluminacją.
Napisano 30 Grudzień 201113 l Autor mam tylko coś takiego : http://imageshack.us/photo/my-images/80/zrzutustawien.jpg/ nie wiem gdzie znaleźć ambient occlusion. Przy rozwijaniu list w tej zakładce też nie ma.
Napisano 31 Grudzień 201113 l pozostaje ci wyrenderowac osobny pass z AO i polaczyc to w photoshopie czy gimpie.
Napisano 3 Styczeń 201213 l Autor No to w takim razie nie o to chodziło. Bo render jest w tej samej wersji programu co ten ostrzejszy, więc musi być to jakiś inny parametr. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być innego?
Napisano 3 Styczeń 201213 l Zamiast AO może być np. dodana w slot diffuse mapa VrayDirt, w tym przypadku da to efekt podobny do ambient occlusion... http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vraydirt_params.htm
Napisano 3 Styczeń 201213 l Autor sprawdzałam i mam juz dodana w tym materiale . to musi być coś innego.
Napisano 3 Styczeń 201213 l może parametry vray dirt zostały zmienione, spróbuj przetestować inne wartości dla radius, fallof i distibution.
Napisano 3 Styczeń 201213 l Przede wszystkim musi być kolor dirta (occluded) czarny i wybrany kolor materiału (unoccluded) na jakiś jasno szary na przykład (tak, żeby było dokładnie widać efekt). Resztę można pozostawić na początek na defaultowych wartościach (sprawdź z linkiem ze spot3d, czy nie masz czegoś inaczej ustawionego). Potem zwiększaj/zmniejszaj do testów radius dirta, tak żeby dopasować go do "wielkości" modelu, którego renderujesz. I wrzuć najlepiej skrina z ustawieniami materiału i mapy dirt podpiętej pod kanał diffuse.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto