Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam pytanie odnośnie ustawień renderingu. Po przeinstalowaniu systemu i ponownym zainstalowaniu 3ds maxa + vray rendering obiektów zrobił się jakiś rozmazany.

 

wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/716/39890649.jpg/

 

Nie wiem gdzie w ustawieniach to zmienić. Nie wiem również czy na pewno jest to wina ustawień, bo przy takich samych ustawieniach (domyślne zarówno w 3ds jak i v ray ) przed przeinstalowaniem renderowało super.

 

tu przykład: http://imageshack.us/photo/my-images/26/31916399.jpg/

 

Jest to ten sam dokument otworzony i nie zmieniany.

 

Poza tym każdy plik chyba ma zapisane swoje ustawienia, więc nie wiem skąd ten problem. Jestem samoukiem i wszystko zapewne robię na okrętkę więc proszę o odpowiedzi w miarę dla "tłumoków" ;)

 

bardzo proszę o pomoc , bo serio nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi . dziękuję.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Drugi obrazek nie jest ostrzejszy, ma dodatkowo ambient occlusion włączone w ustawieniach irradiance map (tak przypuszczam) poza tym nie różnią się niczym

Napisano
  • Autor

A jak to znaleźć w ustawieniach? Bo w ustawieniach renderingu w zakładce Indirect Illumination w Irradiance map nigdzie tego nie ma.

Napisano

Zakładka Indirect illumination -> włącz (On) -> (po prawej) włącz ambient occlusion.

 

Ale najpierw wypróbuj render tylko z samą globalną iluminacją.

Napisano

pozostaje ci wyrenderowac osobny pass z AO i polaczyc to w photoshopie czy gimpie.

Napisano
  • Autor

No to w takim razie nie o to chodziło. Bo render jest w tej samej wersji programu co ten ostrzejszy, więc musi być to jakiś inny parametr. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być innego?

Napisano

Przede wszystkim musi być kolor dirta (occluded) czarny i wybrany kolor materiału (unoccluded) na jakiś jasno szary na przykład (tak, żeby było dokładnie widać efekt). Resztę można pozostawić na początek na defaultowych wartościach (sprawdź z linkiem ze spot3d, czy nie masz czegoś inaczej ustawionego). Potem zwiększaj/zmniejszaj do testów radius dirta, tak żeby dopasować go do "wielkości" modelu, którego renderujesz.

 

I wrzuć najlepiej skrina z ustawieniami materiału i mapy dirt podpiętej pod kanał diffuse.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności