monschau Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Mam pytanie odnośnie ustawień renderingu. Po przeinstalowaniu systemu i ponownym zainstalowaniu 3ds maxa + vray rendering obiektów zrobił się jakiś rozmazany. wygląda to tak: http://imageshack.us/photo/my-images/716/39890649.jpg/ Nie wiem gdzie w ustawieniach to zmienić. Nie wiem również czy na pewno jest to wina ustawień, bo przy takich samych ustawieniach (domyślne zarówno w 3ds jak i v ray ) przed przeinstalowaniem renderowało super. tu przykład: http://imageshack.us/photo/my-images/26/31916399.jpg/ Jest to ten sam dokument otworzony i nie zmieniany. Poza tym każdy plik chyba ma zapisane swoje ustawienia, więc nie wiem skąd ten problem. Jestem samoukiem i wszystko zapewne robię na okrętkę więc proszę o odpowiedzi w miarę dla "tłumoków" ;) bardzo proszę o pomoc , bo serio nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi . dziękuję.
stormwind Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Drugi obrazek nie jest ostrzejszy, ma dodatkowo ambient occlusion włączone w ustawieniach irradiance map (tak przypuszczam) poza tym nie różnią się niczym
monschau Napisano 29 Grudzień 2011 Autor Napisano 29 Grudzień 2011 A jak to znaleźć w ustawieniach? Bo w ustawieniach renderingu w zakładce Indirect Illumination w Irradiance map nigdzie tego nie ma.
Dynamico Napisano 29 Grudzień 2011 Napisano 29 Grudzień 2011 Zakładka Indirect illumination -> włącz (On) -> (po prawej) włącz ambient occlusion. Ale najpierw wypróbuj render tylko z samą globalną iluminacją.
monschau Napisano 30 Grudzień 2011 Autor Napisano 30 Grudzień 2011 mam tylko coś takiego : http://imageshack.us/photo/my-images/80/zrzutustawien.jpg/ nie wiem gdzie znaleźć ambient occlusion. Przy rozwijaniu list w tej zakładce też nie ma.
gientekwl Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 w tej wersji vray'a nie ma takiej opcji :)
mirach Napisano 31 Grudzień 2011 Napisano 31 Grudzień 2011 pozostaje ci wyrenderowac osobny pass z AO i polaczyc to w photoshopie czy gimpie.
monschau Napisano 3 Styczeń 2012 Autor Napisano 3 Styczeń 2012 No to w takim razie nie o to chodziło. Bo render jest w tej samej wersji programu co ten ostrzejszy, więc musi być to jakiś inny parametr. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być innego?
Cide Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 Zamiast AO może być np. dodana w slot diffuse mapa VrayDirt, w tym przypadku da to efekt podobny do ambient occlusion... http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/vraydirt_params.htm
monschau Napisano 3 Styczeń 2012 Autor Napisano 3 Styczeń 2012 sprawdzałam i mam juz dodana w tym materiale . to musi być coś innego.
stormwind Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 może parametry vray dirt zostały zmienione, spróbuj przetestować inne wartości dla radius, fallof i distibution.
Cide Napisano 3 Styczeń 2012 Napisano 3 Styczeń 2012 Przede wszystkim musi być kolor dirta (occluded) czarny i wybrany kolor materiału (unoccluded) na jakiś jasno szary na przykład (tak, żeby było dokładnie widać efekt). Resztę można pozostawić na początek na defaultowych wartościach (sprawdź z linkiem ze spot3d, czy nie masz czegoś inaczej ustawionego). Potem zwiększaj/zmniejszaj do testów radius dirta, tak żeby dopasować go do "wielkości" modelu, którego renderujesz. I wrzuć najlepiej skrina z ustawieniami materiału i mapy dirt podpiętej pod kanał diffuse.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się