Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzięki za wsparcie, ale w tym wszystkim niestety jeśli chodzi o docisk to tutaj chyba zawala skan, który strasznie rozjaśnia kreski. No póki co tutaj w większości używałem ołówków HB i H, w niektórych tylko B2. Co do tego na kolanie, cóż... Większość właśnie tak była robiona, gdyż albo była z natury, albo pracowałem na świeżym powietrzu (leżak, krzesło) przy tym mając przy sobie wielką 400 stronnicową książkę. Jestem świadomy swojej kreski, staram się nad nią panować ale tyle lat przyzwyczajenia ciężko jest ogarnąć... Chyba po prostu potrzebuję czasu na to. Walor i bryła anatoiczna? Jasne, poświęcę na to czas. Jeszcze raz wielkie dzięki :)

  • Odpowiedzi 126
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Dobra i to będzie ostatnie na dłuższy czas, zaszyję się i poćwiczę ostro krechę, walor i bryłę. W tym (stworzonym wczoraj) zastosowałem się trochę do rad Kalberosa i docisnąłem ołówek mocniej, ale to już dopiero po całej pracy poprawiając ją, gdyż kiedy ją skończyłem nie czytałem jeszcze postu odnośnie mojego kreślania.

skanowanie0003iy.jpg

Napisano

Zobacz sobie to

i sproboj jakos wykorzystac w swoich rysunkach .Powiadasz wina skanera no z moim jest to samo , ściągnij sobie gimpa i pobaw się kontrastem i jasnością .Najlepszy byłby do tego Photoshop i za pomocą krzywych mozna ożywić skan. Twój skaner powinien posiadać jakieś opcje, ustawienia cieni światła w oprogramowaniu skanera ,Powodzenia
Napisano (edytowane)

Dzięki za link, wow... Naprawdę przydatna rzecz, teraz chyba się bez tego momentami nie obędę :) Efekt jest świetny, zwłaszcza, że mam dość ziarnisty szkicowniki

Edytowane przez Pinokio
Napisano

Oookej, zaczynam z digitalem, pierwsze kroki zrobione, zobaczymy co z tym będzie. Mam nadzieję, ze coś uda mi się skręcić na tym poziomie :)

Napisano

nie wstawiaj tak często

popracuj sam i dopiero po tym czasie dorzuć do teczki .Co do tego to co ja mam tu opisać jedynie ta druga już zaczyna się dobrze ale to jeszcze nie to ćwicz martwa ,ona dużo ci da

Napisano

Dzięki Kalberos, ale chodzi o to, że to zawsze jest mobilizujące, a mając to gdzieś poukładane dość (jak w mojej teczce) mam na to dobry rzut oka. A jeśli zawsze ktoś będzie chciał dorzucić swoje trzy grosze tym lepiej :) I okej, popracuję nad martwą w PS'ie. No bo chyba nic w tym złego, że wrzucam często rysunki, chyba, że to łamie regulamin.

Napisano

Witam ponownie w mojej teczce Monttsserat i dzięki, że wpadłaś :) Jakieś efekty także zauważam i staram się analizować wciąż popełniane błędy. Nieszczęsna krecha u mnie leży, ciężko mi jest jeszcze wyczuć dobrą linię, światło i walor momentami aż mnie samego zadziwia, a czasami przytłacza i wpędza w płacz. Staram się iść w kierunku rozwoju i chyba nie zawiodę siebie samego :)

Napisano

Wiesz w tych odczuciach nie jesteś sam. Ja mam tak, ze mi sie coś nie podoba, potem jestem zadowolona z efektów jakie dały ćwiczenia, a gdy zabieram się do kolejnej pracy już z nowymi umiejętnościami, cykl złości, że nic mi nie wychodzi zaczyna się od nowa z tym, że na nowym poziomie.

Napisano (edytowane)

Święta prawda, zabrałem się za jabłuszko bo chyba tylko na to mnie stać z tego, co w hipermarkecie. Owoc mojej pracy beznazwy3hr.jpg

Z natury- gdzieś zgubiłem chyba światło. Przy okazji nie zlałem podpowiedzi Kalberos'a na temat natury z tradycyjnymi materiałami, mam troszeczkę, tylko niestety skanu póki co brak.

Edytowane przez Pinokio
Napisano
nie wstawiaj tak często

popracuj sam i dopiero po tym czasie dorzuć do teczki .Co do tego to co ja mam tu opisać jedynie ta druga już zaczyna się dobrze ale to jeszcze nie to ćwicz martwa ,ona dużo ci da

 

phahahhahaahaha...

 

No Panie Pinokio, a gdzie światło odbite po zacienionej stronie jabłka? Widziałeś tutorial Omena z walorem? Czemu wszystko jest takie rozmazane? Czemu nie różnicujesz krawędzi? Czemu się nie przykładasz? :P

A jakbys sobie owe jabłko rozrysował w kilku wariantach: linearnie jako 1, światłocieniowo jako 2, plamy walorowe jako 3, różne warianty z oświetleniem i zwróć uwagę na wygląd cienia... dla ulatwienia połóż sobie coś jednolitego pod jablko i za jabłkiem żebyś dokładnie widział cień i jego krawędzie.

Za dużo sie namachałeś tutaj a nie za iwlee z tego wynikło, a jakbyś uprościł plamy... zresztą tutek Omena i wszystko jasne

Napisano

Chyba masz rację, dużo w tym kombinowania, mało działania xd

Może i się przykładam Panie Rotcore, ale brakuje umiejętności :]

Przyznam, że za długo nie osiedziałem się nad tutkiem Omena i pewnie dlatego dostaję teraz po łapach od ciebie. Dzięki za pomoc i wizytę w teczce.

Photoshopa mam od kilku dni w rękach, z czasem go ogarnę

Napisano

Następny bazgroł wykonany przez 3(!) godziny języka polskiego w szkole xd

skanowanie0003q.jpg

Jestem świadom spapranej proporcji rąk, jeśli jest tego więcej, piszcie ;]

Napisano

Postarałem się zastosować do Pańskich rad Panie Rotcore :) Oczywiście nie jestem pewny, czy nadaję się do czegokolwiek ta natura, czy tylko w kosz. Jeśli kosz to czekam na krytykę, walcie we mnie wszystkim.

beznazwy4tq.jpg

Napisano (edytowane)

Póki co tradycyjny lekki szkic, mam zamiar to rozłożyć jeszcze na czynniki pierwsze, przeanalizować i dokończyć robiąc z tego coś grubszego.skanowanie0002jh.jpg

Masakra, muszę chyba zacząć czasami rzucać okiem na te prace, szkic do bani bo głównie, anatomia zawalona. A zauważam to dopiero, kiedy wrzucam xd

Edytowane przez Pinokio
Napisano

Pierwsze co powinieneś zrobić to popracować nad proporcjami, jest bardzo fajna książka, notatki Leonarda da Vinci, gdzie jest pełno bardzo trafnych uwag i obserwacji ( np w tej pracy, odcinek od dołu brody do dolnej krawędzi ust powinien się mieścić w twarzy 6 razy, dwa od brody podstawy nosa, dwa od podstawy nosa do brwi, dwa od brwi do krawędzi włosów). Nie przejmuj się i nie zarzucaj teczki narzekaniem na własne prace tylko nad nimi przysiądź. Wracając do proporcji, jest pełno publikacji które ci w tym pomogą, jest tez fajna książka Anatomia dla artystów ale generalnie jest tego pełno, nie wiem czy Notatki Da Vinci są teraz dostępne po polsku. Przy wszystkim co przeczytasz musisz to potem wypróbować i zobaczysz jaka to przyjemność kiedy coś zadziała. Powinieneś mierzyć to co rysujesz, jeśli jeszcze nie umiesz sobie poradzić bez tego, jak to zrobić też możesz zobaczyć na necie. Najlepszy jest chyba ten wojownik w hełmie, budujesz jakąś przestrzeń, proporcje poza twarzą w miarę ok. Więcj pracy mniej narzekania !

Napisano

Wielkie dzięki :] Dużo dla mnie znaczy dobra krytyka. Pędzę przez te prace a mało skupiam się na nich, eh. TO prawda, dzięki wielkie za uwagę z proporcjami, będę się stosować. Patent mam dość dobry i dobrze znany na proporcje, jeśli chodzi o długość człowieka, 7,5 głowy. Z tym nie ma problemu zazwyczaj. Gorzej jest, kiedy przychodzi mi dobrze określić szerokość, ramion, bioder. Postaram się wycisnąć z siebie max :]

Napisano (edytowane)

Bardzo dziękuję za link :) A tutaj Batgirl jeszcze w fazie szkicu.

batgirl.jpg

 

I póki co na dzisiaj tyle, jutro ze świeżym spojrzeniem kończę. v.0.2 beta ;]

batgirln.jpg

Za komentarze i pomoc byłbym wdzięczny, przepraszam także za te oznaki rozciągnięć przy pierwszej wersji, nie zauważyłem ich xd

Edytowane przez Pinokio
Napisano

Cześć wszystkim ponownie, em... Wydaje mi się, że skupiam się coraz bardziej na tym co robię a PS coraz mniej jest dla mnie "czarną magią" więc mam tutaj coś dla was, w sumie z tuta step by step, ale wydaje mi się, że trochę w nim zmieniłem i pobawiłem się tworząc coś własnego, głównie chodzi mi tutaj o twarz :) A więc, ufff... BatGirl wersja ukończona

batgirlp.jpg

Napisano (edytowane)

Obejrzałem Twoją teczkę i rzucę kilka uwag od siebie, mam nadzieję, że się przydadzą.

Twoje prace są bardzo nierówne. W tych z natury widać fajną drogę, która jest do przebycia, natomiast te ze zdjęć lub głowy to ślepy zaułek. Nie chodzi mi absolutnie o to, żeby rysować tylko z natury. Mam na myśli pewne decyzje, które podejmujesz podczas rysowania. Weźmy dla przykładu pracę z postu #73. Już w tej wstępnej fazie szkicu widać sporo niedobrego. Tworząc ten koncept, wymyślasz ubiór i cały design tej postaci. Niczym on nie zaskakuje, a mam wrażenie, że kilka elementów jest wręcz przypadkowych np. klamra pasa, czy nakrycie głowy. Wiem, że od szkicu do końcowego etapu może się jeszcze wiele zmienić, ale ważne jest aby już w tej wstępnej fazie był pomysł, jakaś idea, historia. Zaczynając od pomysłu, można fajnie go szukać w formie na poniższych linkach przykłady

http://psd.tutsplus.com/tutorials/drawing/thumbnail-sketching/

 

Jeśli chodzi zaś o Twoje prace z natury - naprawdę widać rozwój i postęp. Fajnie dostrzegasz bryły i wzajemne ich relacje.

Trenuj dalej, a niedługo będziesz tworzył piękne rzeczy.

Oczywiście rysując modele i martwe z natury można się szybko zmęczyć i zniechęcić. Jest takie fajne ćwiczenie, które pobudza pamięć i rozwija kreatywność. Myślę, że Powinno Ci pomóc przełożyć to co zaobserwowałeś w naturze na prace z wyobraźni.

Poobserwuj kwiatek (doniczkowy), albo najlepiej kilka - jeśli masz w domu. Zwróć uwagę, na ciężar poszczególnych elementów, odległości, układ, jak są oświetlone poszczególne powierzchnie (co jest matowe, a co błyszczące itd.), jak pada cień. Zrób kilka studium takich obiektów - ważne aby zrozumieć pewny charakter i "dynamikę" tych obiektów. Kiedy już uznasz, że wszystko w tym temacie zaobserwowałeś - masz już to w swoim magazynie danych (bibliotece obrazów w głowie), zaprojektuj np. statek kosmiczny, którego design będzie zainspirowany rozwiązaniami z kwiatów (łodyg, liści, kolców, pąków, korzeni, czy co Ci najbardziej podpasuje). Możesz projektując nadal przyglądać się tym obiektom, aby uzupełniać dane w swojej głowie. Nie chodzi o to aby statek wyglądał jak latający kaktus, ale oto aby wykorzystać znane i przetrenowane relacje do czegoś bardziej swobodnego. Elementy konstrukcyjne i myślenie o designie sprowadź do bardziej abstrakcyjnych form. Gwarantuję, że Twój statek kosmiczny będzie bardzo oryginalny i ciekawy, zacznie wręcz "opowiadać" pewną historię, samym swoim wyglądem.

Tak to działa - obserwuję coś (ludzi w kolejce, kolory liści, samochody itd), robię to świadomie - na coś zwracam uwagę, przetrenowuje to na rysunku - w ten sposób tworzę sobie dane w głowie, które później mogę wykorzystać do własnych konceptów.

 

Powodzenia dalej.

Edytowane przez kontur
Napisano

Bardzo dziękuję za zainteresowanie kontur moją pracą. Mogę do twojej wypowiedzi dodać tyle, że im więcej zaczynam rysować, więcej przejmować się walorem i dobrą grą cienia, coraz bardziej skupiam się na tym w rzeczywistości. Nigdy nie miałem pojęcia, że coś takiego jak obserwacja może mi pomoc w dużym stopniu, a nie wiem czy moja analiza będzie poprawna, ale będę się starać i te myśli przelać na papier, a moje obserwacje wyostrzyć, dziękuję bardzo.

A żeby nie odzywać się z pustymi rękami: work in progress

ahril.jpg

Napisano

Czołem. Zwróć uwagę na oczy - ich wielkość, rozmieszczenie. Pobuduj trochę bryłę czaszki, do wszystkiego dojdziesz. Zobacz też dłonie - np. teraz wstań, podejdź do lustra i ułóż swoje ręce a za nimi dłonie tak jak ta babeczka. Nie da się, co? :) zwłaszcza takie wyprostowanie palców. Już nie mówię o samej budowie dłoni - np. w prawej palec wyrasta z drugiego palca, potem jest duuuuża przerwa i dopiero następny palec, jeszcze jakiś wygięty. Tak jak inne zresztą. Czyli - obserwacja, obserwacja i obserwacja :) powodzenia!

Napisano

Dziękuję, że wpadłeś i za cenne rady Miłoszu :) Owszem, zdaję sobie sprawę, że oczy są duże, ale chcę uzyskać taki efekt- szkliste, błyszczące wręcz i nienaturalnej wielkości (nie jestem do końca pewien czy to wypali, ale chcę spróbować). Z bryłą czaszki jest coś nie tak, ale zauważam to dopiero po twoim komentarzu, dziękuję bardzo. W sprawie rąk, tutaj jest ciężka sprawa bo bawię się z nimi kupę czasu, ale nie ma wyjścia muszę się za to zabrać. Aha, jest błąd w rozmieszczeniu oczu, to fakt, poprawię to.

Napisano (edytowane)

Cześć wam wszystkim, kolejna dawka tego co lubię nazywać wypocinami ;]

Mam nadzieję, że się spodoba ;D Proszę o ostrą krytykę, walcie mięsem!

WARNING: Female breasts content

ahriy.th.jpg

 

Dzięki za kilka cennych informacji Miłosz, chociaż i tak spaprałem te rączki, przegrałem z nimi walkę :

Przy okazji dziękuję kontur za pomoc, może tego tutaj nie widać, ale w ołówku czuję się coraz lepiej. Mam nadzieję, że wystarczy mi martwej natury w domu do przestudiowania ;] Cholernie nudna sprawa momentami, ale daje niezłego kopa :)

Edytowane przez Pinokio
Napisano (edytowane)

Teczka stacza mi się na dno, a kumplowi popsuł się skaner :

kulkam.jpg

 

 

Ogólnie wracam do podstaw... Za bardzo zlewałem tych, którzy pisali na forum do mnie, żebym zrobił krok do tyłu- za co przepraszam. W tym wszystkim pomaga mi od niedawna Wojtek Fus i warsztaty z rysunku odręcznego.

Edytowane przez Pinokio
Napisano

Oj, tutaj raczej chodziło o trening, naukę waloru. Zgadzam się w 100% tak... Ale nie chodziło tutaj do końca o to, aby to zaprezentować jak obraz, chyba dobrze to wytłumaczyłem xd

kubekpracafinalna.jpg

Napisano

Takie niewielkie ćwiczenia a ile dają.

Zgadzam się z Wojtkiem, widać postęp jak diabli.

Trenuj dalej, będziemy niedługo podziwiać Twoje piękne prace.

Napisano

Wielkie dzięki kontur, to prawda, takie ćwiczenia wiele dają... Ale teraz muszę sam się z tym zmierzyć, z Wojtkiem wiele analizowaliśmy i często wytykał mi błędy ;p Ale cytując go: "Robimy błąd, dobra, krok w tył, naprawiamy go i idziemy dalej".

Napisano

Wielkie dzięki za komentarz i za to, że wpadłaś :) Mam wielką nadzieję, że będzie tylko lepiej. Jest w tym dużo nie dociągnięć,ale trzeba pokonać lenia ;D

Napisano (edytowane)

skanowanie0001sq.jpg

 

Tutaj postawiłem sobie na kunszt coś trudniejszego, wszyło jak wyszło.

Kopia tej pracy: 54304036702380002801428.jpg

 

@grass: Sorry :/ Nie sądziłem, że to takie ważne, przepraszam cię, jeśli to cię uraziło :

Edytowane przez Pinokio
Napisano (edytowane)

Witam po prawie półrocznej przerwie, chcę wam pokazać to, co najlepsze jak na razie udało mi się wydziergać. Na chwilę obecną jest tego nie wiele ale za jakiś czas postaram się przesłać prace architektoniczne, które kuję w ciągu tygodnia. Większość prac z refek, kopie (z nutą czegoś od siebie), fanart, z tych gejsza z parasolem jest z głowy oraz line'y twarzy, prócz tej z prawej- kopia szkicu Wojtka. Przez jakiś czas w ogóle miałem zamiar usunąć teczkę, wyjechać do kambodży i nie dawać znaku życia przez następne lata ale rozwój jest, chociaż nie satysfakcjonujący. W każdym razie proszę o pomoc i wskazówki

 

21793_378476225569851_893911726_n.jpg

 

29624_378476142236526_1841578344_n.jpg

 

30952_378476262236514_1374272037_n.jpg

 

179350_378476175569856_1278348646_n.jpg

 

430687_377665372317603_943308766_n.jpg

 

484507_378492508901556_425136246_n.jpg

 

Tak, nos spaprany, do poprawy

 

532433_382897858461021_1755903994_n.jpg

 

599912_378476118903195_2084417861_n.jpg

 

Sorry za spaprane zdjęcia, taki fon ;d

Edytowane przez Pinokio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności