wombasia Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 (edytowane) Witam:) Pierwszy raz prezentuje coś na forum więc proszę o wyrozumiałość. Jest to moja pierwsza wizualizacja:) Chciałabym o jakieś wskazówki, pokazanie błędów, co można poprawić itp. Jestem samoukiem, nie studiowałam czegoś podobnego i nie uczyłam się nigdzie, więc proszę o wskazówki bez używania fachowego słownictwa;) Aśka [ATTACH=CONFIG]84347[/ATTACH] Edytowane 31 Styczeń 2012 przez wombasia
AdiJager Napisano 31 Styczeń 2012 Napisano 31 Styczeń 2012 oki: Obraz jest za gruby Zasłony pod sufit redo dywanik bo wygląda jak kłoda drewna ;-) Słońce jest za ostre. Oświetlenie: za oknem wschód słońca, a jasność wnętrza wskazuje na późny wieczór. Wydaje mi się, że nie masz włączonego GI.
Sinnerslayer Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 (edytowane) I zero proporcji. zero, to ty pomogłeś. jeśli już krytykujesz, to wskaż w czym leży problem a nie rzucasz hasło "zero proporcji" i to wszystko. jeśli chodzi o moje zdanie, to faktycznie, pomieszczenie zdaje się zbyt niskie w porównaniu do wysokości krzeseł . okno również jest nie proporcjonalne. trochę to przypomina suterenę. dywan wygląda trochę jak deska. może to wina tekstury, albo faktycznie jest to sztywny box. próbuj użyć modyfikatorów fur. nie wiem jakiego renderera używasz. max ma domyślnie swój własny, ale Vray robi to znacznie lepiej :) obraz na bokach ma tą samą teksturę co na froncie. jeśli nie ma ramy, to wrzuć po prostu kolor białego płótna. może z lekkim bumpem. choć przy małej rozdzielczości obrazka to nie ma znaczenia, bo i tak to będzie niewidoczne. jeśli używasz v-ray'a, to pod tym linkiem masz bardzo dużą kolekcję darmowych materiałów pod ten renderer. co do oświetlenia, to faktycznie wygląda jakby GI nie było włączone. jako detal mógłbyś powiesić nad stołem jakąś lampę ze światłem fotometrycznym i wczuć do niego pliki IES. szczegóły masz pod tym linkiem >>LINK urealni to wygląd i przy okazji doświetli pomieszczenie jako słowo zachęty to powiem, że jak na początek jest 100x lepiej niż wypociny niektórych użytkowników forum ;] Edytowane 3 Luty 2012 przez Sinnerslayer Naprawa linka
Gość NuklearSky Napisano 3 Luty 2012 Napisano 3 Luty 2012 A ja powiem tak - jeśli to jest sutenera lub dobudówka lub coś podobnego co często można zobaczyć w naszym kraju (np. przerobienie dużej kuchni i podzielenie ja na kuchnie i jadalnie)to wnętrze wygląda bardzo realistycznie, nie wszędzie proporcje są książkowe wystarczy wyjechać poza miasto i ocenić naszą architekturę. Kolejna sprawa to taka, że ludki powinny oceniać jakość wykonania, technikę modelu a nie rzeczy typu "zasłony pod sufit" - bo to chyba już kwestia gustu projektanta lub jego pomysł na wizualizację, chyba ,że to forum o trendach, architekturze i stylistyce wystroju wnętrz. Natomiast faktem jest, że rzeczy typu dywan, obraz , światło wnętrza plus detale można by poprawić i efekt na pewno byłby ciekawszy do tego dodać kilka ozdób bo ponoć diabeł tkwi w szczegółach i ''real foto'' murowane :P.
wombasia Napisano 4 Luty 2012 Autor Napisano 4 Luty 2012 Dzięki za podpowiedzi, właśnie poprawiam tylko mój komputer nie jest przystosowany do grafiki, więc zejdzie mi troszeczkę czasu bo się renderuje 6h... potem stwierdzam źle i od nowa:) Proporcje poprawiłam ale mam duży problem ze światłem. Robię wszystko tak jak w tutorialach i wychodzi mi całkiem inaczej... GI było włączone ale nie wiem dlaczego niezależnie jakie dam światło to i tak jest ciemno. Rozjaśnia się jak dam np. omni ale wtedy zero relizmu. Modeli gotowych nie mogę dawać bo mi się max zamyka co wynika z braku pamięci no ale na razie mnie nie stać na lepszy komp więc muszę tak się uczyć.
wombasia Napisano 4 Luty 2012 Autor Napisano 4 Luty 2012 Sinnerslayer: dywanik właśnie z tej stronki wzięłam... pewnie coś źle robię. Jaki to powiniem być rodzaj materiału?
wombasia Napisano 5 Luty 2012 Autor Napisano 5 Luty 2012 Teraz wygląda tak, ale znowu jakieś kropki mi na stole wyszły... [ATTACH=CONFIG]84452[/ATTACH] Detale postaram się dorobić, myślicie że jest lepiej?
piko84 Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 Szczerze to żadnej większej różnicy nie ma. 1. Strasznie ciemno. Światełko w oknie by się przydało i zasłony nie robione z koca tylko z czegoś co lekko prześwituje. 2. Proporcje mebli, swłaszcza krzeseł są skopane -> było mówione 3. Pustka po lewej nie wygląda ciekawie - moze zamień kolejnosć mebli. 4. Pusto strasznie -> było mówione 5. Ujęcia robione z 2m nie wyglądają ciekawie w małych pomieszczeniach 6. Obraz za gruby -> było mówione + chyba odstaje od ściany 7. Ustawienia samego renderu muszą być nie teges 8. Gdzie jest żyrandol? -> było mówione 9. Ktoś już mówił że za niskie pomieszczenie - po co pytasz o podpowiedzi skoro nie słuchasz? jak tylko po to by pokazać to na razie nie ma się czym chwalić. Komputer nie jest raczej problemem tylko user. Do ujęć testowych nie trzeba jakiegoś mega ustawienia mieć i taki obrazeko to 15 minut. A jak faktycznie pracujesz na Pentium 3 to zmienić, albo odpuścić sobie.
Dynamico Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 Prawdopodobnie użyłaś na duże płaszczyzny (ściany, podłoga, zasłony) standardowego materiału. Color bleeding powoduje, że cały pokój przybrał jedną barwę. Sufit powinien być biały? Zastosuj materiały typu OverrideMtl i w "slot" GI wstaw materiał o neutralnym kolorze (on odpowiada za kolor światła odbitego, który ma bardzo duży wpływ na otaczające elementy). Chyba, że tak jak teraz ma właśnie być. Jeżeli oświetlasz VraySun to sprawdź czy nie zwiększyłaś za mocno "size multiplier" - teraz masz mocno rozmyte brzegi plam światła. Domyślnie jest 1. Do tego prawdopodobnie masz nisko ustawione "shadow subdivision" i stąd słaba "jakość" (szum) światła. Czy masz w oknie wstawione światło VrayLight z włączoną opcją "skylight portal"? Jeżeli nie to ustaw tam takie światło. W pokoju zrobi się jaśniej. Coś musiałaś nieźle pokręcić w ustawieniach Vraya bo przy pogorszonej jakości (pierwszy render był chyba czytelniejszy) ponad dwukrotnie wydłużył się Tobie czas renderingu.
piko84 Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 Dynamiko jak dla mnie nie trzeba rzucac od razu Override na wszystko wystarczy odjąć Generate GI dla zasłon, bo to odbicia od nich najprawdopodobniej zmieniają tak kolor. Roboty 100 razy mniej. Swoją drogą Sun świeci niesamowicie mocno, nie stawiałbym tu w size multi bo ocięcia przy cieniach są relatywnie mocne (a no to wpływa size), a raczej IntensityMultiplier jest na 1.0 lub wyżej. Najlepej wywal zasłony i zobacz czy lepiej. Jeśli tak to wiesz gdzie tkwi problem.
Gość Chrupek3D Napisano 5 Luty 2012 Napisano 5 Luty 2012 (edytowane) a może trzeba pobawić sie shutterem i iso w physical camera? (o ile stworzylas te kamere) Sprawdź tez, czy masz prawidłowo ustawiona gamme... tu gdzieś na forum ostatnio o tym rozmawiali, chyba w dziale rendering/vray. znalazlem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=81394 Najlepiej wskocz na strone Pressentera, on tam wszystko ładnie tłumaczy. Edytowane 5 Luty 2012 przez Chrupek3D
wombasia Napisano 7 Luty 2012 Autor Napisano 7 Luty 2012 Teraz jest tak: [ATTACH=CONFIG]84471[/ATTACH] Zasłonki i obrus mi się nie podobają więc jeszcze poprawię. Jakieś dziwne przebarwienia na żyrandolu mam, to nie wiem skąd? I taka kreska pionowa na krześle? Piko84: ad. 1: Jest jaśniej. ad. 2. Krzesła są nowe a szafki zgodnie z wymiarami jakie znalazłam. ad. 3. Dodałam szafkę a kolejności nie zmienię bo mi szafa okno zastawi. ad 4. Dodałam trochę rzeczy, ale głównie chodziło mi teraz o poprawę światła. Jak dodaję jakieś rzeczy to mi się wydłuża czas renderu a ja nie mam możliwości siedzieć cały dzień przed komputerem. ad. 5. Ujęcie spróbuję inne następnym razem. ad. 6. Obrazy nowe. ad. 7. Ustawienia renderu pewnie są nie teges. Jakbym je umiała poprawić tobym to już dawno zrobiła... ad. 8. Żyrandol jest. ad. 9. Pomieszczenie ma 2,7m, ja mieszkam w 2,5. to chyba jest ok. Słucham jak mi ktoś doradza jak poprawić a nie tylko wytyka co jest źle. Bo co jest źle to też widzę, tylko nie umiem poprawić. Jakbym chciała się pochwalić to bym dała do skończonych i napisała "patrzcie i podziwiajcie" a napisałam coś innego....;) User się UCZY i prosił o pomoc... A komputer mam Intel Pentium Dual Core E2160 i 3G pamięci DDR2.Myślicie że 4h renderowania to przez komputer? Dynamico: sufit miał być żółty bo taki mam w domu:) ale dzięki za wytłumaczenie jak się robi biały:) W oknie mam VrayLight i koło kamery też. Wszyscy : Dzięki za rady, chyba pomogły:) Czekam na dalsze sugestie.
cucsoniuss Napisano 7 Luty 2012 Napisano 7 Luty 2012 zniż kamere. Wyglad teraz jakby było "zdjecie" robione z 2,3 m. Horyzont na 1/3 kadru
RUNNER18 Napisano 7 Luty 2012 Napisano 7 Luty 2012 Piko chyba miał gorszy dzień, że takie coś napisał :) Widze spory postęp jeśli chodzi o poprawki to : 1. firane zrobiłbym białą 2. zasłony teraz są troche zbyt przepuszczające ale troche (przynajmniej ta po prawej) 3. na stole można położyć jakiś wazon albo/i filiżanki 4. porcelana na czajniczku i zestawie w szafach troche bardziej połyskliwa ewentualnie dodać jej jakiś wzorek 5. słoje powinny chyba iść po dłuższej krawędzi tej wysuwanej szuflady (przynajmniej tak jest u wielu producentów mebli) 6. uchwyty w meblach zrobiłbym z jakiegoś metalu 7. można się pobawić balansem bieli np choć chyba z niebieskim przesadziłem PS. fajnie dobrane zdjęcia
wombasia Napisano 7 Luty 2012 Autor Napisano 7 Luty 2012 Jak mam się pobawić tym balansem? Tylko PS? czy jakoś w maxie się da?
RUNNER18 Napisano 7 Luty 2012 Napisano 7 Luty 2012 powinno być w Vray exposure control i wybrać tam metode która nam pasuje np temperature i ustawić np zamiast 6500K możesz spróbować 6000K ale to tak strzelam tą wartość bo nie robie w 3DS albo wybrać któreś z gotowych presetów.
wombasia Napisano 10 Luty 2012 Autor Napisano 10 Luty 2012 Teraz jest tak: [ATTACH=CONFIG]84534[/ATTACH] Proszę o następne uwagi będę pomału poprawiać:)
wombasia Napisano 10 Luty 2012 Autor Napisano 10 Luty 2012 uchwyty na razie zostawiam drewniane bo chciałam taki babciny pokój i metalowe jakoś mi nie pasują
ItalianCopper Napisano 10 Luty 2012 Napisano 10 Luty 2012 Widać spory progres od tego co było na początku, jednak jak dla mnie to meble są ciągle jakieś plastikowe. Spróbuj może dopracować teksturę, jest na niej jakiś bump? Ponadto jak są drzwi od szafy to poziome deski obramienia powinny mieć słoje idące w poziomie, a u Ciebie wszędzie idą w pionie. Możesz to zrobić za pomocą multi sub-obcject material i w ustawieniach bitmapy obrócić w jednym slocie o 90 stopni i odpowiednio ponakładać. Jeśli renderujesz Vrayem to tu masz dobry tutorial modelowania, oświetlania i renderowania wnętrza http://www.2d3dtutorials.com/3d-studio-max/how-to-create-a-kids-room-with-3ds-max/
wombasia Napisano 12 Luty 2012 Autor Napisano 12 Luty 2012 No to teraz tak: [ATTACH=CONFIG]84568[/ATTACH] Drewno poprawione i żółto też chyba już nie jest... czy jest?
RUNNER18 Napisano 17 Luty 2012 Napisano 17 Luty 2012 Jeśli chcesz dalszych sugestii to proszę bardzo :) 1 brąz na lampie zrobiłbym czerwieńszy i bardziej odbijający a klosze białe z dość mocnym odbiciem (mniejwięcej z takim jak na szybie w szafach) 2 zasłony i firany pare centymetrów nad podłoge bym podniósł bo wygląda troche jakby wnikały (nie są pomarszczone na spodzie) 3 na stole bym położył wazon z kwiatami albo z czymkolwiek morzesz poszukać tutaj jeśli nie chce ci się modelować http://archive3d.net/?category=6&page=1 albo http://3dsky.org/modules/files/viewcat.php?cid=9&order=title na tej drugiej trzeba się zarejestrować ale modele są wyższej jakości i niestety limit 5 na dzień i o ile sie nie myle są pod vray ustawione 4 po lewej jest wg mnie za ciemno troche
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się