Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

render tyłu bardziej mi się podoba, generalnie jest się do czego przyczepić i pewnie zaraz będzie trochę krytyki. Mi się podoba bardzo, może to subiektywna ocena (mitsubishi GTO to jedno z moich ulubionych aut). Ładny model i ładne renderki.

  • Odpowiedzi 179
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ten ostatni render to wina enva. masz ustawione tło w takim wypadku trzeba do enva wrzucić jeszcze jedną mapke z mapowaniem spherical

 

i samochód niejest przeźroczysty tylko odbija to co jest za nim ;)

Napisano

Niekoniecznie sam lakier jest problemem - bardziej chodzi o zestawienie material+otoczenie+swiatlo. Ogolnie chodzi o to, ze paskudnie wyglada odbicie jednolitego, bialoego otoczenia - lakier wyglada jak wyblakły. Brakuje jakis zdecydowanych rozbłyskow, blikow.

Napisano

cienie, zwroc uwage na to ze samochod nie jest oswietlony rownomiernie, twoj ma tez za duze refleksy, o texturach oopon juz chyba byyla mowa gdzies wyzej....

Napisano

jakos malo ciekawe to otoczenie poniewaz samochod stoi w cieniu drzewa i ciezko bedzie oddac ci wiernosc padania swiatla pomiedzy galeziami na samochodzie, ale uda ci sie wiec powodzenia

Napisano

wez mape przezroczystosci jakiegokolwiek drzewa ... (black&white) naloz na plane'a i ustaw go +/- tam gdzie na zdjeciu powinno byc drzewo przepusc przez to jakies swiatlo np spot light ze zmiekczonym cieniem ... i juz ...

 

pozdrawiam

Napisano

mozna troche "jasniej" :] albo wytlumaczyc jak durniowi bo troche ciemny z tego jestem ;]]

i jak mam zrobic zeby mi sie pod autem jawil cien ;]]

Napisano

moze moj problem tkwi w tym, ze to co widzicie w tle (ten parking) to jest zdjecie na plane ;] a samochod jest ustawiony tak zeby to jakos wygladalo, natomiast w environment mam ten sam parking tyle ze spherical environment zeby sie porzadnie odbijalo w samochodzie

Napisano

gto11.jpg

 

dobrze widzicie ( a raczej nie widzicie) nie ma tutaj auta :P ale moj problem od razu teraz sie rzuca w oczy =]

[=

tego jasniejszego plane'a nie umiem zrobic zeby byl tak samo jasny jak plane sluzacy za tlo :> any ideas? ;]]

Napisano

ale po dodaniu lekieru samochod stal sie przezroczysty, dlatego ze odbicia na lakierze w 100% odbijaja sie w samochodzie. Ale jak wywalimy z environment ta bitmape, to ona sie nie wyrenderuje, i cienia tez nie bedzie. Dlatego najlepiej bedzie chyba wymodelowac parkink i nadac mu teksture asfaltu z liniami, a za nim postawic plane z tymi drzewami i cala zielenina, do tego zrob to co poradzil zipper i wg mnie to chyba bedzie najlepsze rozwiazaniae

 

PS: nie pytaj skad wziac asflat :P

PS: nie pytajcie skad wzialem taki realistyczny model samochodu

 

Tomek Januszkiewicz dodaj do swoich obiektow jakis material odbijajacy (chrom itd) a zobaczysz w czym problem, bardzo interesuje mnie jak to rozwiazac, ma ktos jeszcze jakies pomysly?

Napisano

Skilo jedynym wyjsciem w tym wypadku jaki ja znam to local environment przy oczyzwiscie mentalu itp. oprocz vraya ktory posiada swój wlasny taki kanał. jeszcze mozna z HDRI czy LDRI(zalezy czym sie renderuje) sferycznym zrenderowac a potem skomponowac to w ps czy temu podobnym przy uzyciu alpha channel.

Napisano
moze poprostu odpuszcze ten "fotomontaz" :P bo parkingu to moj komp juz wogole nie uciagnie :]]

 

nie przesadzaj, jeden plane (1x1) z duza textura nie uciagniesz?

Napisano

Rozwiazanie jest takie: na environment wrzucasz mape typu screen, tak samo do materialu mattre/shadow, natomiast w opcjach reflection materialu samochodu zaznaczasz odbicia nie od environment tylko od tej samej mapy tylko, ze typu spherical environment. Na obrazku widac o co mi chodzi.

Napisano

gto12.jpg

 

moze mnie ktos oswiecic czemu mi to nie wyszlo? jak zreszta widac na zalaczonym obrazku ;] :D odnosze wrazenie ze maska i dach wyszly a bok i zderzak sie zje.......znaczy zepsuly ;]

Napisano

Znalazłeś idealne zdjęcie do tego typu sztuczek. Masz narysowane linie, teraz tylko tak ustaw kamerę, aby rogi plane`a pokrywały się z rogami pola parkingowego (nie wiem jak się to nazywa).

Następnie stosujesz odpowiednią mapę hdri i ustawiasz rendering. Pewien problem jest z cieniem drzewa, ale i z tym można sobie poradzić. Zauważ że bardzo mocno świeci słońce. Ustaw sobie spota tak aby oświetlał auto i daj mu odpowiednią projekcję symulującą cienie rzucane przez korony drzew.

Pamiętaj również o tym że cienie nie są czarne... zresztą tak jak widzisz na zdjęciu są one wyraźnie zabarwione na niebiesko (widocznie niebo jest bezchmurne).

Jest przy tym trochę roboty.. ustawienie koloru światła, mapy hdri, koloru cieni i refleksy, ale da się to zrobić.

Napisano

Właśnie nie wiem czy wiesz, bo nawet na poprzednich renderach nie wyglądało to idealnie (chyba że nie zależy ci na tym).

Co do karoserii.. pewnie pomyliłeś reflection z refraction :>

Napisano

yhhhhhh podjolem decyzje, rezygnuje z fotomontazu bo mnie juz wyprowadza z rownowagi :> to mam samochod przezroczysty , to znowu cos sie pieprzy ;] ja i moj komp nie wytrzymujemyj juz tego :P sorry ze tak wyszlo ;] pozniej zapodam ostatnie rendery ;]

 

woz zostanie w takiej formie w jakiej jest

Napisano

KraZ a moze jednak wymodeluje parking (plane 1x1) i daj na niego duza texture asfaltu z liniami?? na to cien drzewa, a z tylu ta bitmape jako lasek?

Napisano

troszq "spoznione" ostatnie rendery i wogole ;] fajne to one nie sa ;]

ale jestemzadowolony z tego samochodu :>

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

watek mozna wywalic:P

Napisano

modeling.. spoko ale opony chyba za wysoki profil maja... i popracuj nad lakierem bo ten jest straszny.. moze zainteresuj sie brazilem, on chyba najfajniejszy do renderowania samochodow ;) ale to tylko msz (moze piszmy to tak, bo tego chyba wszyscy uzywaja a msz jest wygodniejsze niz MojeSkromneZdanie ;)

 

pozdrawiam ^^

Napisano

Zdobywasz nagrode w kategorii: najgorsze przedstawienie niezłego modelu. Na serio. Od momentu w ktorym zaczales tworzyc materialy spaprałes sprawe. Posiedz nad nim jeszcze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności