Napisano 21 Maj 201212 l Witam. Postanowiłem na nowo przerenderować mój ostatni model auta, czyli BMW. Po krótkim wipie, i poprawieniu uwag przerenderowałem wszystko na nowo, niby z lepszym AA :) Co do studia, jest bardzo proste, 3 vray plany z gradientami i vray dome ze słabym światłem. Ostatnie ujęcie sklejałem z 3 renderów, na początku włączyłem scene z trzema autami obok siebie ale masa refleksów zabiła czas renderowania.Soft 3ds max, vray i postprodukcja w szopie. Myślę jeszcze nad sceną na powietrzu, którą dodam mam nadzieję w najbliższym czasie. Z góry dziękuję za komentarze i konstruktywną krytykę :) Edytowane 12 Czerwiec 201212 l przez maciek.m
Napisano 21 Maj 201212 l według mnie super, jedne z ładniejszych renderów samochodów jakie tu ostatnio widziałem, w 3 kolorach najsłabszy, ale również bardzo dobry, dopracowane materiały widać, no i materiał felg jest według mnie świetny. ***** pochwaliłbyś się materiałem felg?
Napisano 21 Maj 201212 l jeśli miał bym się czegoś czepiać.. to tylko do ilości renderów bo jest ich stanowczo za mało ;] świetna robota ! pozdro
Napisano 21 Maj 201212 l Autor Dzięki Panowie :) J|L jak pisałem będą jeszcze renderki na wolnym powietrzu...za jakiś czas :) Xiz0r materiał felg w miare prosty: blend material, w jednym kolor ciemny siwy, reflect: 136, ref glo: 0,6 a drugi material tak samo tylko kolor troche jasniejszy i ref glo na 1. Czyli taki prawie chrom jeden polysk drugi matowy.
Napisano 21 Maj 201212 l Super renderki, z czystym sercem daje 5* :) Z uwag to material na stopach na zderzaku troche slaby i na teksturze podloza widac szwy mogles je chociaz zamalowac w PS-ie a tak poza tym to nie ma sie co czepiac :)
Napisano 22 Maj 201212 l Bardzo ładnie Ci to wyszło. Naprawdę. Jedne z ładniejszych renderów samochodów jakie tutaj ostatnio widziałem. ps. Na pomniejszeniach przeczytałem i myślałem, że na rejestracji jest max3d.pl
Napisano 22 Maj 201212 l No całkiem przyjemne, jedynie model w niektorych miejscach troche kuleje ale ogolnie pozytywnie.
Napisano 23 Maj 201212 l Gratuluje fronta! :) Czyli jednak nie uporałeś się z tym AA do końca? Ale rendery - jak Ci już prywatnie napisałem - bardzo zacne!
Napisano 23 Maj 201212 l Świetnie wyszło, najlepsze drugie ujęcie. Może przydało by się jeszcze materiał tylnych lamp trochę podciągnąć, bo mało soczyste ;)
Napisano 23 Maj 201212 l Autor @Pawelkos fakt trochę się przejarały stopy umkneło mi, a podłoże było wylewane na kilka razy i od tego te łączenia :P @Adek miło mi :) a jak dałbym max3d.pl to jeszcze by było że się podlizuje :P @Freedom Fighter noo znalazło by się kilka miejsc.. :] @Godzil no kurcze własnie nie.... nie wiem dałem dobre ustawienia, tło w environment tego samego koloru co rozbłysk za autem żeby nie było obwudki dookoła modelu i dupa. @Lucek dzięki. @pecet 2 ujęcie było jaki szybki test, ale spodobało mi się i zrobiłem w normalnej rozdziałce. Miały być inne zbliżenia ale nie miałem pomysłu i na siłe już nie renderowałem. A lampki i tak już podciągałem bo się odbijało mocno światło na kloszach.
Napisano 24 Maj 201212 l Co do AA - jak wszystko zawiedzie, zawsze można wyrenderować w wyższej rozdzielczości, a potem downscaling.
Napisano 27 Maj 201212 l mi się podoba 3 najbardziej, tylko odblask na zderzaku jest chyba troche przejaskrawiony. reszta spoko, takie oryginalne nawet:)
Napisano 27 Maj 201212 l Autor @GRiPi wiesz moze cos wiecej, a mianowicie o ile najlepiej pomniejszac zeby zniwelowac ten efekt. O 50, 100%? @misiek2006 Stachu dzieki Panowie
Napisano 28 Maj 201212 l Tak naprawdę przydaje się to wtedy, gdy nie dajemy rady z innymi opcjami. Renderujemy obraz najlepiej w rozdzielczości będącej wielokrotnością pożadanej, np 1920x1080 -> 3840x2160,5760x3240... Robimy wszystkie wymagane korekty postpro, a na koniec serwujemy resizeing do pożądanej rozdzielczości. Ma to tę zaletę, że możemy swobodnie operować na wartościach unclamped, a po wszystkim antialiasing robi się "samoistnie".
Napisano 31 Maj 201212 l Całkiem nieźle, ale przydało by się parę poprawek :P 1. Jak na ujęcie w studio, to niedoświetlone na dole(według mnie za duża plama jednolitej czerni pod modelem 1 i 3 ujęcie) 2. Jeśli chodzi o model to za małe szczeliny w drzwiach i w masce (nie widać głębi w szczelinach) 3. Tylny zderzak - światła wąskie
Napisano 5 Czerwiec 201212 l Autor @GRiPi dzieki za rady, napewno się przydadzą. @Mir7 może i masz racje z tym niedoświetleniem spodu, ale nawet ciezko było by go doświetlić, z regóły w dolnych partiach odbija sie jasne tło studia, a tu jest ciemne. Nie wydaje mi sie zeby szczeliny były za małe, a wąskie światła nie wiem o co Ci chodzi :) Pozatym jak obiecałem dodaje render na powietrzu, a dokładniej na torze. Jak czas wozwoli dorobie jeszcze inne ujęcia.
Napisano 6 Czerwiec 201212 l Nie chcę się czepiać, lakier trochę plastikowo tu wyszedł.AA trochę siada gdzie nie gdzie, ja bym spróbował cubic filter.. daje miękki efekt, co w przypadku ruchu powinno dać przyjemny efekt. Czarny plastik jest jakiś taki no nie wiem za czarny, np na dole lusterka pojawiają się jakieś ciekawe refleksy natomiast na ramkach okien jest trochę za matowy i za ciemny wg. mnie. MB na przednim kole sprawia trochę wrażenie jakby opona spadała z felgi. I Wydaje mi się że mogłeś w PS trochę więcej wyciągnąć. I tak jest to dobra praca, ale można by jeszcze trochę powalczyć. PS. No i opony za ciemne w ogóle ich nie widać prawie, chyba że to wina mojego monitora. Pozdro
Napisano 6 Czerwiec 201212 l Autor Smoku dziękuję za konstruktywną krytykę :) Postarałem się większość twoich uwag poprawić w photoszopie, mam nadzieję że teraz lepiej wygląda. Co do tych plastików, teraz widze że są ciemne... ale mają taki sam materiał jak lusterka, poporstu jakoś tak dziwnie refleksy znikły :P W 1 poście poprawione po twoich sugestiach, więc można porównąć z tym ostatnim postem. Edit. dobra poprawiłem też lakier:) Eh Smoku wszystko przez ciebie, gdybyś nie powiedział nadal by mi się tamten podobał :P Edytowane 6 Czerwiec 201212 l przez maciek.m