Faun Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 Witam Na tym szarym arkuszu i podłożu widoczne są smugi "słoje" - nie wiem jak je usunąć. Renderuję za pomocą tylko final gathering, i skylighta + omni z presetem high (przy maksymalnych ustawieniach jest podobnie). Nie mam też pomysłu jak ładnie doświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami, żeby poprawić wygląd cieni. Który z parametrów mentala jest odpowiedzialny za ten efekt?
Miłosz3ds Napisano 3 Czerwiec 2012 Napisano 3 Czerwiec 2012 Czołem! Mi to w sumie wygląda na głębię kolorów : Winny może być też format do którego zapisujesz obrazek. Chyba że na renderze już jest to widoczne?
Faun Napisano 3 Czerwiec 2012 Autor Napisano 3 Czerwiec 2012 no właśnie widoczne jest niezależnie do głębi koloru i formatu.
Faun Napisano 6 Czerwiec 2012 Autor Napisano 6 Czerwiec 2012 Czy ktoś pomoże;) Pytanie: czy za pomocą samego FG i Skylighta można (d)oświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami i uzyskać ładne cienie?
legomir Napisano 6 Czerwiec 2012 Napisano 6 Czerwiec 2012 Zwiększ może ustawienia FG i ilość ray's ze światła.
t0m3k Napisano 6 Czerwiec 2012 Napisano 6 Czerwiec 2012 Miłosz3ds dobrze prawi. zapisz plik do 24 albo 32 bit TGA, nie rob tego z Framebuffer'a przez Save As... tylko zanim zaczniesz renderowac ustaw plik wyjsciowy i pozniej otworz go w PS i zobacz czy dalej masz "sloje"
kengi Napisano 6 Czerwiec 2012 Napisano 6 Czerwiec 2012 widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal. czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie) https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.
Faun Napisano 6 Czerwiec 2012 Autor Napisano 6 Czerwiec 2012 widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal. czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie) https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle. nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, że ów banding występuje przy gradientach, ale tu nie ma gradientu, kolor jest, że tak powiem, jednolity.
Miłosz3ds Napisano 6 Czerwiec 2012 Napisano 6 Czerwiec 2012 Tak, występuje na gradientach - ale nie na teksturze typu "gradient", tylko tam, gdzie taki gradient (czyli jakiegoś rodzaju przejście tonalne między dwoma kolorami - w tym wypadku między odcieniami szarości, [bo kartka się zawija i inaczej pada światło w różnych miejscach]) się wytwarza, u Ciebie jest to właśnie ten szary arkusz.
Lucek Napisano 6 Czerwiec 2012 Napisano 6 Czerwiec 2012 Apropos drugiego pytania. Ciemne zakamarki w renderze możesz doświetlić zwiększając parametr "energy" w ustawieniach fotonów. Jak pojawią się plamy to oczywiście sampling fg w górę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się