Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Na tym szarym arkuszu i podłożu widoczne są smugi "słoje" - nie wiem jak je usunąć. Renderuję za pomocą tylko final gathering, i skylighta + omni z presetem high (przy maksymalnych ustawieniach jest podobnie). Nie mam też pomysłu jak ładnie doświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami, żeby poprawić wygląd cieni. Który z parametrów mentala jest odpowiedzialny za ten efekt?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem! Mi to w sumie wygląda na głębię kolorów :

gradient32bit3ze.png

Winny może być też format do którego zapisujesz obrazek. Chyba że na renderze już jest to widoczne?

Napisano
  • Autor

no właśnie widoczne jest niezależnie do głębi koloru i formatu.

Napisano
  • Autor

Czy ktoś pomoże;)

Pytanie: czy za pomocą samego FG i Skylighta można (d)oświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami i uzyskać ładne cienie?

Napisano

Miłosz3ds dobrze prawi. zapisz plik do 24 albo 32 bit TGA, nie rob tego z Framebuffer'a przez Save As... tylko zanim zaczniesz renderowac ustaw plik wyjsciowy i pozniej otworz go w PS i zobacz czy dalej masz "sloje"

Napisano

widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

Napisano
  • Autor
widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

 

nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, że ów banding występuje przy gradientach, ale tu nie ma gradientu, kolor jest, że tak powiem, jednolity.

Napisano

Tak, występuje na gradientach - ale nie na teksturze typu "gradient", tylko tam, gdzie taki gradient (czyli jakiegoś rodzaju przejście tonalne między dwoma kolorami - w tym wypadku między odcieniami szarości, [bo kartka się zawija i inaczej pada światło w różnych miejscach]) się wytwarza, u Ciebie jest to właśnie ten szary arkusz.

Napisano

Apropos drugiego pytania. Ciemne zakamarki w renderze możesz doświetlić zwiększając parametr "energy" w ustawieniach fotonów. Jak pojawią się plamy to oczywiście sampling fg w górę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności