Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Na tym szarym arkuszu i podłożu widoczne są smugi "słoje" - nie wiem jak je usunąć. Renderuję za pomocą tylko final gathering, i skylighta + omni z presetem high (przy maksymalnych ustawieniach jest podobnie). Nie mam też pomysłu jak ładnie doświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami, żeby poprawić wygląd cieni. Który z parametrów mentala jest odpowiedzialny za ten efekt?

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Czy ktoś pomoże;)

Pytanie: czy za pomocą samego FG i Skylighta można (d)oświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami i uzyskać ładne cienie?

Napisano

Miłosz3ds dobrze prawi. zapisz plik do 24 albo 32 bit TGA, nie rob tego z Framebuffer'a przez Save As... tylko zanim zaczniesz renderowac ustaw plik wyjsciowy i pozniej otworz go w PS i zobacz czy dalej masz "sloje"

Napisano

widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

Napisano
widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

 

nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, że ów banding występuje przy gradientach, ale tu nie ma gradientu, kolor jest, że tak powiem, jednolity.

Napisano

Tak, występuje na gradientach - ale nie na teksturze typu "gradient", tylko tam, gdzie taki gradient (czyli jakiegoś rodzaju przejście tonalne między dwoma kolorami - w tym wypadku między odcieniami szarości, [bo kartka się zawija i inaczej pada światło w różnych miejscach]) się wytwarza, u Ciebie jest to właśnie ten szary arkusz.

Napisano

Apropos drugiego pytania. Ciemne zakamarki w renderze możesz doświetlić zwiększając parametr "energy" w ustawieniach fotonów. Jak pojawią się plamy to oczywiście sampling fg w górę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności