Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

Na tym szarym arkuszu i podłożu widoczne są smugi "słoje" - nie wiem jak je usunąć. Renderuję za pomocą tylko final gathering, i skylighta + omni z presetem high (przy maksymalnych ustawieniach jest podobnie). Nie mam też pomysłu jak ładnie doświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami, żeby poprawić wygląd cieni. Który z parametrów mentala jest odpowiedzialny za ten efekt?

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czołem! Mi to w sumie wygląda na głębię kolorów :

gradient32bit3ze.png

Winny może być też format do którego zapisujesz obrazek. Chyba że na renderze już jest to widoczne?

Napisano
  • Autor

no właśnie widoczne jest niezależnie do głębi koloru i formatu.

Napisano
  • Autor

Czy ktoś pomoże;)

Pytanie: czy za pomocą samego FG i Skylighta można (d)oświetlić te przestrzenie pomiędzy arkuszami i uzyskać ładne cienie?

Napisano

Miłosz3ds dobrze prawi. zapisz plik do 24 albo 32 bit TGA, nie rob tego z Framebuffer'a przez Save As... tylko zanim zaczniesz renderowac ustaw plik wyjsciowy i pozniej otworz go w PS i zobacz czy dalej masz "sloje"

Napisano

widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

Napisano
  • Autor
widzisz tak zwany banding, i to ze zwiekszysz sobie do 32bitow render nic ci nie da, bo monitor i tak wyswietla tylko 8bitow na kanal.

 

czyli masz 256 roznych odcieni jednego koloru i jezeli robisz gradient miedzy 0 a 256 to przejscie bedzie plynne. natomiast przejscie miedzy 128 a 132 bedzie mialo tylko 4 kolory, wiec przy rozdzielczosci 800x600 kazdy kolor wypelni np. 200 pikseli (gradient horyzontalnie)

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Colour_banding

 

 

 

mozna probowac troche oszukac i dodac noisa, albo dodac zroznicowanie odcieni. ale generalnie w pewnych sytuacjach to po prostu wystapi i tyle.

 

nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, że ów banding występuje przy gradientach, ale tu nie ma gradientu, kolor jest, że tak powiem, jednolity.

Napisano

Tak, występuje na gradientach - ale nie na teksturze typu "gradient", tylko tam, gdzie taki gradient (czyli jakiegoś rodzaju przejście tonalne między dwoma kolorami - w tym wypadku między odcieniami szarości, [bo kartka się zawija i inaczej pada światło w różnych miejscach]) się wytwarza, u Ciebie jest to właśnie ten szary arkusz.

Napisano

Apropos drugiego pytania. Ciemne zakamarki w renderze możesz doświetlić zwiększając parametr "energy" w ustawieniach fotonów. Jak pojawią się plamy to oczywiście sampling fg w górę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.