adek Napisano 26 Czerwiec 2012 Napisano 26 Czerwiec 2012 VRayEmbree helper to implementacja Intelowskiego Embree raycastera dla V-Ray'a przez Chaos Group. Wtyczka ta jest zoptymalizowana pod procesory Intela i jego algorytmy ray-tracingu, które potrafią zredukować czas renderingu. W niektórych scenach stwierdzono 30% poprawę. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2451
jefim Napisano 26 Czerwiec 2012 Napisano 26 Czerwiec 2012 Mi na wstępie wywalił maxa. Niestety z opinii, które wyczytałem nie radzi sobie z większymi scenami. Ma sporo ograniczeń: "The Embree raycaster only handles static non-instanced geometry. Motion blur, proxies, displacement, hair and fur are still handled by the original V-Ray raycaster"
adek Napisano 26 Czerwiec 2012 Autor Napisano 26 Czerwiec 2012 No to chyba jakaś wczesna wersja. Fajnie, że coś takiego robią. Warto wyjąć README.TXT na zewnątrz VRayEmbree helper for V-Ray 2.3 =============================== The VRayEmbree helper is a V-Ray implementation of Intel's Embree raycaster (http://software.intel.com/en-us/articles/embree-photo-realistic-ray-tracing-kernels/) It is specifically optimized for ray tracing on Intel CPUs and can reduce render times with V-Ray. Speed-ups of up to 30% have been observed in some scenes. The plugin is compiled against the V-Ray 2.3 SDK; it will likely not work for other versions. Installation ============ Copy the vrayembreeXXXX.dlo file to the V-Ray plugins folder. Normally this is C:\Program Files\Autodesk\3ds Max NNNN\plugins\vrayplugins If your CPU supports AVX instructions, you can use the plugin from the x64_avx folder for slightly increased performance. If your machine does not support the AVX instruction set, copy the plugin from the x64 folder. If you copy the plugin from the x64_avx folder, but your CPU does not support AVX instructions, the plugin will fail to load in 3ds Max. Usage ===== VRayEmbree is a helper object and can be created from the Create tab of the command panel, Helpers tab, V-Ray category. Notes ===== = The Embree raycaster only handles static non-instanced geometry. Motion blur, proxies, displacement, hair and fur are still handled by the original V-Ray raycaster. = For fastest results, set the "Default geometry" option in the V-Ray System settings to "Static". In this way, instanced objects will be replicated and handled by Embree, rather than by the default raycaster. = The Embree raycaster uses single-precision floating-point numbers (which is one of the reasons for its speed), whereas the regular V-Ray raycaster uses double-precision floating point numbers in a few important places. This means that the Embree raycaster might sometimes produce errors in cases where the regular V-Ray raycaster works fine. = Some of the BVH modes in the Embree libraries may produce crashes in certain scenes. = The VRayEmbree plugin is currently compiled with SSE2 instructions; in general it is possible to compile with AVX extensions for even faster results, but we have not done this for the moment. We will do this in an update. = The VRayEmbree raycaster currently works only for the production V-Ray renderer.
SYmek Napisano 26 Czerwiec 2012 Napisano 26 Czerwiec 2012 hmm, spodziewałbym się, że tak zoptymalizowany ray-tracer jak Vray nie musi korzystać z technicznych sampli Intela. 30% szybciej?
gientekwl Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Czyli tak naprawdę przyśpiesza scenę z incstance'ami a tak ciężkiej geometrii jak disp czy hair liczy obecnym algorytmem ?
Orangegraphics Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 hmmm... don't get it. nie mogą tego włożyć do v-raya i wydać jako update? sprawdzał ktoś czy jest jakikolwiek przyrost prędkości?
kozioo Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 Z tego co widziałem na różnych forach kilka osób zgłaszało rzeczywiście przyrost prędkości, ale były też narzekania na stabilność. Sam jestem bardzo ciekaw, niestety siedzę jeszcze na maxie 2009 a plugin jest do 2010+.
arch515 Napisano 27 Czerwiec 2012 Napisano 27 Czerwiec 2012 byłbym raczej ostrożny do tego typu "nowinek" fajnie że nad czymś takim się pracuje , to na pewno na plus lecz ..stabilności to podstawa nawet kosztem 2h..
Miłosz3ds Napisano 22 Styczeń 2013 Napisano 22 Styczeń 2013 Podbiję temat trochę. Jakiś czas temu trochę się tym bawiłem, przy niektórych scenach rzeczywiście widać duży skok wydajności, nawet ten reklamowany 30%, zwłaszcza przy prostych scenach - same testy świecenia, w sumie clay rendery. Oczywiście bez Hair and Fur czy displacementu, bo automatycznie wszystko wywala. Projekt jednak jest nadal rozwijany pod Vraya, podobno za jakiś czas możemy spodziewać sie wersji 2.0, obsługującej już wszystkie te rzeczy, które teraz sprawiają tak duże problemy. Jednak nie o tym chciałem napisać. Nieużywany VrayEmbree SPOWALNIA rendery. Nie jest to jakieś kosmiczne spowolnienie, jest na tyle małe że wcześniej go nie zauważyłem, ale również na tyle duże, że warto wywalić go z maxowych pluginów żeby zyskać troszkę na czasie. Spowalnia średnio o ok. 5%. Oczywiście nie wszystkie rendery, nie znalazłem jednak żadnego "klucza". Dotyczy zarówno maxa 2012 jak i 2013. Pozostaje czekać na stabilniejszą wersję! Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się