Skocz do zawartości

VRayEmbree dla for V-Ray 2.3


adek

Rekomendowane odpowiedzi

VRayEmbree helper to implementacja Intelowskiego Embree raycastera dla V-Ray'a przez Chaos Group. Wtyczka ta jest zoptymalizowana pod procesory Intela i jego algorytmy ray-tracingu, które potrafią zredukować czas renderingu. W niektórych scenach stwierdzono 30% poprawę. 

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=2451

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mi na wstępie wywalił maxa. Niestety z opinii, które wyczytałem nie radzi sobie z większymi scenami. Ma sporo ograniczeń: "The Embree raycaster only handles static non-instanced geometry. Motion blur,

proxies, displacement, hair and fur are still handled by the original V-Ray

raycaster"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba jakaś wczesna wersja. Fajnie, że coś takiego robią.

Warto wyjąć README.TXT na zewnątrz

 

VRayEmbree helper for V-Ray 2.3

===============================

 

The VRayEmbree helper is a V-Ray implementation of Intel's Embree raycaster

(http://software.intel.com/en-us/articles/embree-photo-realistic-ray-tracing-kernels/)

It is specifically optimized for ray tracing on Intel CPUs and can reduce

render times with V-Ray. Speed-ups of up to 30% have been observed in some

scenes.

 

The plugin is compiled against the V-Ray 2.3 SDK; it will likely not work for

other versions.

 

Installation

============

 

Copy the vrayembreeXXXX.dlo file to the V-Ray plugins folder. Normally this is

C:\Program Files\Autodesk\3ds Max NNNN\plugins\vrayplugins

 

If your CPU supports AVX instructions, you can use the plugin from the x64_avx

folder for slightly increased performance. If your machine does not support the

AVX instruction set, copy the plugin from the x64 folder.

 

If you copy the plugin from the x64_avx folder, but your CPU does not support

AVX instructions, the plugin will fail to load in 3ds Max.

 

Usage

=====

 

VRayEmbree is a helper object and can be created from the Create tab of the

command panel, Helpers tab, V-Ray category.

 

Notes

=====

 

= The Embree raycaster only handles static non-instanced geometry. Motion blur,

proxies, displacement, hair and fur are still handled by the original V-Ray

raycaster.

 

= For fastest results, set the "Default geometry" option in the V-Ray System

settings to "Static". In this way, instanced objects will be replicated and

handled by Embree, rather than by the default raycaster.

 

= The Embree raycaster uses single-precision floating-point numbers (which is

one of the reasons for its speed), whereas the regular V-Ray raycaster uses

double-precision floating point numbers in a few important places. This means

that the Embree raycaster might sometimes produce errors in cases where the

regular V-Ray raycaster works fine.

 

= Some of the BVH modes in the Embree libraries may produce crashes in certain

scenes.

 

= The VRayEmbree plugin is currently compiled with SSE2 instructions; in general

it is possible to compile with AVX extensions for even faster results, but we

have not done this for the moment. We will do this in an update.

 

= The VRayEmbree raycaster currently works only for the production V-Ray

renderer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podbiję temat trochę. Jakiś czas temu trochę się tym bawiłem, przy niektórych scenach rzeczywiście widać duży skok wydajności, nawet ten reklamowany 30%, zwłaszcza przy prostych scenach - same testy świecenia, w sumie clay rendery. Oczywiście bez Hair and Fur czy displacementu, bo automatycznie wszystko wywala. Projekt jednak jest nadal rozwijany pod Vraya, podobno za jakiś czas możemy spodziewać sie wersji 2.0, obsługującej już wszystkie te rzeczy, które teraz sprawiają tak duże problemy.

 

Jednak nie o tym chciałem napisać. Nieużywany VrayEmbree SPOWALNIA rendery. Nie jest to jakieś kosmiczne spowolnienie, jest na tyle małe że wcześniej go nie zauważyłem, ale również na tyle duże, że warto wywalić go z maxowych pluginów żeby zyskać troszkę na czasie. Spowalnia średnio o ok. 5%. Oczywiście nie wszystkie rendery, nie znalazłem jednak żadnego "klucza". Dotyczy zarówno maxa 2012 jak i 2013.

 

Pozostaje czekać na stabilniejszą wersję!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności