Skocz do zawartości

Source Filmmaker


Gość PietrasPete

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PietrasPete
Baaardzo ciekawa rzecz, polecam obejrzeć wszystkie filmiki z serii "Meet the ..." z Team Fortress 2 oraz intra do pozostałych gierek Valve.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Czyli jak rozumiem to jest jakiś wewnętrzny soft jakiejś firmy, która robi cinematiki do gier tak? I gdyby taki soft wsadzić np do Maya a więc dodać lepszy render itp, itd, itp, itd, itp, etc to by można np takiego Shreka w miesiąc czasu zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Source filmmaker to już nie wewnętrzny soft ponieważ valve rozdaje zaproszenia do bety : ) aktualnie się załapałem i jak tylko się ściągnie to zobacze co sie tam da zrobić :D Podobno meet the pyro tam zrobili, aczkolwiek nie chce mi się w to wierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem to jest jakiś wewnętrzny soft jakiejś firmy, która robi cinematiki do gier tak? I gdyby taki soft wsadzić np do Maya a więc dodać lepszy render itp, itd, itp, itd, itp, etc to by można np takiego Shreka w miesiąc czasu zrobić?
Na razie jest zamknięta beta ale za jakiś czas bedzie ogólnodostepny dla wszystkich.

To w shreku najwięcej czasu zajmowało ustawianie kamery, układanie assetów i walkcycle? ;) Coś maya (a raczej pluginy do niej?) mogłyby z tego programu zaczerpnąć ale nie sadze że to by jakoś mocno przyśpieszyło produkcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monio Co do Shreka to jeden z twórców(nie pamiętam już który) wypowiadał się o takich sytuacjach, gdzie dochodzi często do zmian ustawień kamery w momencie gdy animacja jest już gotowa. Takie zmiany muszą być mega frustrujące, jak ktoś robi coś przez miesiąc i wszystko do kosza :P no prawie wszystko, po zmianie kamery animacja już nie wygląda tak dobrze.

 

@Kulki mam nadzieje że do tego nigdy nie dojdzie. Pomysły i realizacja musi dojrzewać. Kilkanaście razy materiał jest wałkowany i to by zabiło jakość, a w szczególności tą artystyczną. To moment w którym film, animacja jest jak spot reklamowy, byle szybko i poprawnie z bardzo różnym efektem.

 

@asblaze potwierdzam, pomysł nawet nawet, ale scenki mogli wybrać lepsze, bardziej spasowane.

taki zestaw narzędzi jak zostanie uwolniony zatraci się wartość tego co wszyscy od CG robią. To naturalna kolej rzeczy że przyjdzie dzień w którym powiesimy nasze myszy na kołku. :P

DeadLine na dzień ostateczny nie jest wyznaczony, można się spodziewać w każdej chwili naszego końca.

Statystyczny Kowalski po ciężkim dniu pracy usiądzie do kompa i zamiast grać pomyśli, "a zrobię sobie film"

Nastąpi zalew shitu na youtube, jak w momencie zniesienia ograniczeń, wprowadzenia lepszych kamer w telefonach i promocji w media m na kamery HD :P.

 

Z drugiej strony czy jest możliwe napisanie generatora scenariuszy? hm... kto wie, jak daleko zajdzie sztuczna inteligencja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Monio Co do Shreka to jeden z twórców(nie pamiętam już który) wypowiadał się o takich sytuacjach, gdzie dochodzi często do zmian ustawień kamery w momencie gdy animacja jest już gotowa. Takie zmiany muszą być mega frustrujące, jak ktoś robi coś przez miesiąc i wszystko do kosza :P no prawie wszystko, po zmianie kamery animacja już nie wygląda tak dobrze.

 

W studiach takich jak DW animuje się cały charakter. Potem tylko jest to delikatnie poprawiane pod kamerę.

Akurat nie boję się takich zmian patrząc na poziom amatorskich filmików wychodzących z Source'a. Nawet lekko mnie to cieszy, że skala jakościowa produkcji rozwija się w dół :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności