Skocz do zawartości

Obiekt 3d - domek jednorodzinny


flamaster69

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

w ramach treningu wymodziłem budynek i mam problem z trawą. Albo z krzakami. Coś tu jest przeźroczyste. A nie jest. Co z tym zrobić?

 

A tak poza tym to co powiecie nowicjuszowi? Pojedźcie ze mną równo. NO MERCY :)

 

sxo6kqr2t00lufnt.jpg

Edytowane przez flamaster69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Witam czy krzewy maz jako jeden obiekt robione czy składa sie on z dwóch elemntów bo ewidentnie to własnie one sa przezroczyste. jesli to sa obiekty z kilku elemntów sprawdziłbym czy przypadkiemm nie masz w którymś materiale przy opcji refrakt koloru zmienionego na inny niz czarny bo ta przezroczystosc nie jest całkowita . Jesli chodzi o render to mi swiatło nie lezy całkowicie ciekawe scene pewni oswietlasz HDRI przy takim tle i niebie powinno byc intensywniejsze swiatło troszke tu brakuje wyrazistych cieni. Popraw mapowanie słupów i tarasu to drewno nieładnie sie układa. Nie wiem czy to kamera czy cos nie tak z proporcja bo góra wyglada jak dla krasnala ale to moze byc kat natarcia i ogniskowa kamery Zamieszczam kilka tekstur kiedys zmajstrownych nadajcych sie na bale moze ci sie przydadza

http://img521.imageshack.us/img521/615/bal1b.jpg

http://img855.imageshack.us/img855/5011/bal2j.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/7695/bal3e.jpg

http://img526.imageshack.us/img526/2042/bal4.jpg

Edytowane przez shadowsexpe
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nie nakładałeś aby w PS dodatkowej warstwy? Np. AO wyrenderowanej bez krzaczków?

 

Jeżeli kopiujesz elementy (deski balustrady na balkonie) to poprzesuwaj / przeskaluj / odbij potem gizma UVW tak, żeby mapowanie drewna nie wypadało identycznie.

Zabrakło Tobie obróbki blacharskiej dachu w okolicach rynien.

Żywopłot w tle mocno odbiega od roślin na pierwszym planie. Mapa jest za mocno rozciągnięta w poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za wskazówki!

 

Dodam że krzewy robiłem przy użyciu itoo soft lite forest 3 (taki plug do maxa).

Trawa się krzaczy przy generowaniu w trakcie renderingu, bo dopóki nie gerenuje fur to krzaki są okej. Tu poniżej taki printscreen z tego co się dzieje.

 

96d45x7gf5jhldou.jpg.jpg

 

Może dlatego że Hair&Fur nie widzi tych drzewek? Może da się jakoś manipulować kolejnością operacji w stosie renderera? A może to prostsze niż mi się wydaje?

Edytowane przez flamaster69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys uzywałem foresta i nie pamietam czy on niema przypadkiem ogranicznika do wyswietlanie ilosci polygonów powyzej którego zaczyna przycinać obiekt.Natomiast jesli chodzi o trawe to skoro preferujesz pluginy to zobacz taki palugin jak autograss. Na tych podgladowych renderkach masz fajna kolorystyke i oswietlenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli nie plugin? Robiłem trawę ręcznie, ale przy powierzchni całej działki budowlanej, jak posadziłem tam trawę to wyszło tak wiele poligonów że plik zwiększył wagę dwudziestokrotnie. (do 1GB). Chyba że jest jakiś bystrzejszy sposób. Ten modyfikator hair&fur nie zadowala mnie za bardzo, myślałem jeszcze o vrayowej trawie, ale jak zaczynam renderować, to trwa to nieludzko długo (chyba się soft wiesza bo po połowie dnia ani drgnęło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrob sobie testa z krzakiem skolapsowanym do poly i z materialem vray'owym(o ile juz nie jest), bo softu tego nie uzywalem ale mozliwe ze jest to wina wlasnej instancji pluginu i vray nakladajac trawe nie wdzi tego krzaka, nie scina go tylko zakrywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne ujęcia z szlifowania wizualizacji budynku.

Cały czas ten sam domek.

Dlaczego mi 'pękają' obiekty na których użyłem 'displace' (słupy ceglane, drewniany taras) ?.

Z krzakami poradziłem sobie w ten sposób że przerobiłem je na siatkę (wcześniej były jakimiś pluginowymi instancjami).

Wytknijcie mi wszystkie błędy i krytykujcie ile wlezie. Chcę być sponiewierany. Taki masochistyczny nastrój na dziś :)

 

Dziękuję za uwagę.

 

wiz01o.jpg

 

wiz01p.jpg

 

wiz01n.jpg

 

wiz01r.jpg

 

Na koniec dziękuję userowi shadowsexpe za podesłanie ładnych tekstur. Jak widać, zrobiłem z nich użytek. Z Waszych rad również.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się czepię rozwiązań technicznych i architektury bo aż zęby bolą:

- wyloty komina 60cm nad kalenicę dachu

- zrób większe okapy (poprawią się proporcje)

- zmniejsz rynny (powinny mieć około 15cm)

- Pomniejsz "Balkon" żeby balustrada nie wychodziła na dach i zmień jej wykończenie bo drewniane nie pasuje.

- Zwieńczenia słupków w ogrodzeniu, powinny być pod kątem (albo daszki, albo spadek w jedną stronę)

- okno balkonowe ma zrypane proporcje, masz parapet na 1,2m (zakładając że balustrada jest na przepisowych 1,1)

- wszystkie okna nie mają poprawnych framug...

 

Tyle na początek ;)

 

Edit:

I jeszcze:

- wysokości nadproży okien też leżą i kwiczą... to samo z bramą garażową co w garażu masz wysokość 2,2m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kakaku

Najlepiej jakbys potawil szkielet czlowieka i usstawil jego wysokosc na jakies 180cm. wtedy przystawiaj do okien, drzwi itp i bedziesz wiedział czy jest dobrze czy coś trzeba naprawić:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o słupy to nie dawałbym dispal zreszta jak dasz za duza wartosc to własnie wtedy sciany zaczynaja pekac displ dobrze sie sprawdza na powierzniach typu plane na słupach wystarczyło zrobić mapki bump i juz bys uzyskał ładny efekt domateriału na scianch w bump umieć mape celular amiast displa. a jesli chodzi o proporcje to poprostu rób w skali 1:1 i jak sie wzorujesz na jakies chałupie to zasówaj z miarka dookoła niej wtedy nie bedzie problemów typu domek dla lalek;)

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności