flamaster69 Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 (edytowane) Czołem, w ramach treningu wymodziłem budynek i mam problem z trawą. Albo z krzakami. Coś tu jest przeźroczyste. A nie jest. Co z tym zrobić? A tak poza tym to co powiecie nowicjuszowi? Pojedźcie ze mną równo. NO MERCY :) Edytowane 3 Lipiec 2012 przez flamaster69
shadowsexpe Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 (edytowane) Witam czy krzewy maz jako jeden obiekt robione czy składa sie on z dwóch elemntów bo ewidentnie to własnie one sa przezroczyste. jesli to sa obiekty z kilku elemntów sprawdziłbym czy przypadkiemm nie masz w którymś materiale przy opcji refrakt koloru zmienionego na inny niz czarny bo ta przezroczystosc nie jest całkowita . Jesli chodzi o render to mi swiatło nie lezy całkowicie ciekawe scene pewni oswietlasz HDRI przy takim tle i niebie powinno byc intensywniejsze swiatło troszke tu brakuje wyrazistych cieni. Popraw mapowanie słupów i tarasu to drewno nieładnie sie układa. Nie wiem czy to kamera czy cos nie tak z proporcja bo góra wyglada jak dla krasnala ale to moze byc kat natarcia i ogniskowa kamery Zamieszczam kilka tekstur kiedys zmajstrownych nadajcych sie na bale moze ci sie przydadza http://img521.imageshack.us/img521/615/bal1b.jpg http://img855.imageshack.us/img855/5011/bal2j.jpg http://img844.imageshack.us/img844/7695/bal3e.jpg http://img526.imageshack.us/img526/2042/bal4.jpg Edytowane 30 Czerwiec 2012 przez shadowsexpe 1
Pixel-Factory Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 shadowsexpe właściwie wyczerpał temat, może pokaż jakie masz ustawienia materiałów tych krzewów . możesz jeszcze dla pewności sprawdzić czy przypadkiem krzewy nie maja odwróconych poligonów na lewą stronę .
shadowsexpe Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Jesli to jest to co napisał Pixel-Factory to wrzuc na krzaczki modyfikator normal ale moze to tez byc zaminiona mapa diffuse z opacity :)
Dynamico Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Czy nie nakładałeś aby w PS dodatkowej warstwy? Np. AO wyrenderowanej bez krzaczków? Jeżeli kopiujesz elementy (deski balustrady na balkonie) to poprzesuwaj / przeskaluj / odbij potem gizma UVW tak, żeby mapowanie drewna nie wypadało identycznie. Zabrakło Tobie obróbki blacharskiej dachu w okolicach rynien. Żywopłot w tle mocno odbiega od roślin na pierwszym planie. Mapa jest za mocno rozciągnięta w poziomie.
flamaster69 Napisano 30 Czerwiec 2012 Autor Napisano 30 Czerwiec 2012 (edytowane) Dziękuję bardzo za wskazówki! Dodam że krzewy robiłem przy użyciu itoo soft lite forest 3 (taki plug do maxa). Trawa się krzaczy przy generowaniu w trakcie renderingu, bo dopóki nie gerenuje fur to krzaki są okej. Tu poniżej taki printscreen z tego co się dzieje. Może dlatego że Hair&Fur nie widzi tych drzewek? Może da się jakoś manipulować kolejnością operacji w stosie renderera? A może to prostsze niż mi się wydaje? Edytowane 30 Czerwiec 2012 przez flamaster69
shadowsexpe Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Kiedys uzywałem foresta i nie pamietam czy on niema przypadkiem ogranicznika do wyswietlanie ilosci polygonów powyzej którego zaczyna przycinać obiekt.Natomiast jesli chodzi o trawe to skoro preferujesz pluginy to zobacz taki palugin jak autograss. Na tych podgladowych renderkach masz fajna kolorystyke i oswietlenie ;)
flamaster69 Napisano 30 Czerwiec 2012 Autor Napisano 30 Czerwiec 2012 A jeżeli nie plugin? Robiłem trawę ręcznie, ale przy powierzchni całej działki budowlanej, jak posadziłem tam trawę to wyszło tak wiele poligonów że plik zwiększył wagę dwudziestokrotnie. (do 1GB). Chyba że jest jakiś bystrzejszy sposób. Ten modyfikator hair&fur nie zadowala mnie za bardzo, myślałem jeszcze o vrayowej trawie, ale jak zaczynam renderować, to trwa to nieludzko długo (chyba się soft wiesza bo po połowie dnia ani drgnęło).
plasti Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 zrob sobie testa z krzakiem skolapsowanym do poly i z materialem vray'owym(o ile juz nie jest), bo softu tego nie uzywalem ale mozliwe ze jest to wina wlasnej instancji pluginu i vray nakladajac trawe nie wdzi tego krzaka, nie scina go tylko zakrywa
shadowsexpe Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Dlatego proponowałem autograss nie powieksza wagii sceny i nie zapełnia jej obciazajaca geometria, w obsłudze jest całkowicie intuicyjny a jeszcze ma materiały do szybkich renderów
Vega Napisano 30 Czerwiec 2012 Napisano 30 Czerwiec 2012 Witam, proszę zmienić nazwę tematu na zgodną z regulaminem 3D. Nazwę tematu możesz zmienić edytując 1 post. Edycja -> Wyślij (Zaawansowane).
flamaster69 Napisano 3 Lipiec 2012 Autor Napisano 3 Lipiec 2012 Kolejne ujęcia z szlifowania wizualizacji budynku. Cały czas ten sam domek. Dlaczego mi 'pękają' obiekty na których użyłem 'displace' (słupy ceglane, drewniany taras) ?. Z krzakami poradziłem sobie w ten sposób że przerobiłem je na siatkę (wcześniej były jakimiś pluginowymi instancjami). Wytknijcie mi wszystkie błędy i krytykujcie ile wlezie. Chcę być sponiewierany. Taki masochistyczny nastrój na dziś :) Dziękuję za uwagę. Na koniec dziękuję userowi shadowsexpe za podesłanie ładnych tekstur. Jak widać, zrobiłem z nich użytek. Z Waszych rad również.
IronMacko Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 To ja się czepię rozwiązań technicznych i architektury bo aż zęby bolą: - wyloty komina 60cm nad kalenicę dachu - zrób większe okapy (poprawią się proporcje) - zmniejsz rynny (powinny mieć około 15cm) - Pomniejsz "Balkon" żeby balustrada nie wychodziła na dach i zmień jej wykończenie bo drewniane nie pasuje. - Zwieńczenia słupków w ogrodzeniu, powinny być pod kątem (albo daszki, albo spadek w jedną stronę) - okno balkonowe ma zrypane proporcje, masz parapet na 1,2m (zakładając że balustrada jest na przepisowych 1,1) - wszystkie okna nie mają poprawnych framug... Tyle na początek ;) Edit: I jeszcze: - wysokości nadproży okien też leżą i kwiczą... to samo z bramą garażową co w garażu masz wysokość 2,2m
legomir Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 Wygląda jak domek dla lalek i gdzie można kupić takie uciete kamienie? :P
Gość kakaku Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 Najlepiej jakbys potawil szkielet czlowieka i usstawil jego wysokosc na jakies 180cm. wtedy przystawiaj do okien, drzwi itp i bedziesz wiedział czy jest dobrze czy coś trzeba naprawić:)
shadowsexpe Napisano 3 Lipiec 2012 Napisano 3 Lipiec 2012 (edytowane) Jesli chodzi o słupy to nie dawałbym dispal zreszta jak dasz za duza wartosc to własnie wtedy sciany zaczynaja pekac displ dobrze sie sprawdza na powierzniach typu plane na słupach wystarczyło zrobić mapki bump i juz bys uzyskał ładny efekt domateriału na scianch w bump umieć mape celular amiast displa. a jesli chodzi o proporcje to poprostu rób w skali 1:1 i jak sie wzorujesz na jakies chałupie to zasówaj z miarka dookoła niej wtedy nie bedzie problemów typu domek dla lalek;) Edytowane 3 Lipiec 2012 przez shadowsexpe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się