Skocz do zawartości

3ds max 2012:Obudowa- kilka tysięcy dziur pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wczoraj zacząłem robić taką oto obudowę:

MacPro.jpg

Zbliżenie na zaokrąglenie:

http://images.apple.com/macpro/images/overview_hero1.jpg

Wszystko dobrze szło do czasu wycinania dziur.

Próbowałem tych sposobów:

1.ProBoolean

Utworzyłem cylindry(18 wierzchołków) ,aby móc nimi wyciąć te dziury i okazało się ,że jest ich ponad 3 tysiące i to tylko na jednej stronie obudowy.Aby w proboolean nie wybierać cylindrów pojedynczo, zattachowałem je w grupy po 500(gdy zattachowałem wszystkie to ,gdy próbowałem wyciąć nimi dziury cały mesh znikał). Po wycięciu 1000 dziur kolejna próba powodowała zniknięcie mesha.Próbowałem też robić to kawałkami i później to zweldować ,ale po skonwertowaniu probooleana do editable poly siatka totalnie sie kaszaniła.Po tym darowałem sobie ten sposób.

2.Spliny

Zrobiłem rectangle + 3000 cirle zaatachowałem wszystko ,ale po dodaniu modyfikatora editable poly max bardzo długo myślał i po godzinie wyłączyłem go ctr+alt+del. Przy mniejszej ilości dziur było ok. Nie wiedziałem jak zrobić dziury na tym zaokrągleniu na górze i dole za pomocą splinów więc ten sposób też sobie podarowałem.

3.Editable Poly+Turbosmooth

Zrobiłem bardzo gęstą siatkę(connect+cut) tak ,aby wierzchołki były pośrodku dziur,zrobiłem chamfer ,ale problem jest taki ,że

nie wiem jak zaznaczyć te polygony ,które zostały stworzone chamferem(gdy klikam ctr+polygon zaznacza sie wszystko) ręczne zaznaczanie jest wykluczone bo polygonów jest za dużo(ponad 3000 do zaznaczenia).Gdybym miał je zaznaczone wyextrudował bym je do środka, zrobił insert i zrobił parę connectów,dodał turbosmooth i byłaby gitara.

4.Opacity map

Użyłem Unwrap UVW ,zrobilem w photoshopie opacity map i wszystko działa ,ale te dziury nie wyglądają tak dobrze jak te, które mogłyby być wymodelowane.

Próbowałem także shape merge(to samo co boolean czyli długi czas oczekiwania i mesh zniszczony, z opcją cookie cutter to samo)

Pytań mam 2:

1.Jak najlepiej wycinać tyle dziur w maxie?

2.Jak wyciąć równo dziury na zaokroglonej powierzchni(tak jak na zdjęciach wyżej)? Ręcznie obracać rzędy cylindrów,zescatterować cylindry ze snapem do vertexów czy jak?

Tutaj czysta siatka bez żadnych modyfikacji ,na której mają być wycięte dziury.

scaled.php?server=705&filename=beztytuujdu.png&res=landing

PS. ProBooleanem próbowałem wycinać w obiekcie bez grubości(plane) jak i w obiekcie z dodanym shellem.

Z góry dzięki za odpowiedź

Edytowane przez RobertDe
Poprawki
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
ręczne zaznaczanie jest wykluczone bo polygonów jest za dużo(ponad 3000 do zaznaczenia).Gdybym miał je zaznaczone wyextrudował bym je do środka, zrobił insert i dodał turbosmooth i była by gitara.

Jest taki plugin/skrypt do maxa, nazywa się polyboost, i tam jest 'select similar' zaznaczasz jedną dziurkę i możliwe że by zaznaczyło wszystkie

 

Użyłem Unwrap UVW ,zrobilem w photoshopie opacity map i wszystko działa ,ale te dziury nie wyglądają tak dobrze jak te, które mogłyby być wymodelowane.

Można jeszcze dodać mapę dispalce, dla uzyskania lepszego efektu trójwymiarowości, nawet tutek jest: http://max3d.pl/tut.php?id=44

Edytowane przez pecet
Napisano

Mozesz sprobowac jeszcze starym booleanem, czasami dziala lepiej niz Proboolean. Ale stary boolean to tez boolean i po przekonwertowaniu na editable poly bedziesz mial burdel w siatce. Jesli miales zmapowana to obudowe pod mapke opacity i masz dostep do vray to ja bym to zrobilem vraydipsplacemnetem z odpowiednim water level i uzyl tej mapki opacity

Napisano (edytowane)

Boolean sroolean. Do takich dziureczek to spokojnie starcza 4 punkty na cylinder i normalny poly modeling. Gesta siatka, pozaznaczac w pattern punkty, bevel na punktach czy tez inny tool ktory da efakt taki aby powstaly 4punktowy polygony kopniete o 45 stopni. Usunac.Shell jakis. Przydaloby sie zapamietanie selekcji zeby latwo dodac edge wewnatrz dziur. Meshmooth. Ale generalnie bedzie duzo poly.

Co do zaznaczanie duzej ilosci punktow w pattern to zdaje sie graphite tools oferuje takie udogodnienia. Selection sety tez raczej max ma.

No alternatywnie jakies displacementy... Cociaz do dalszych odleglosci to spokojnie opacity i bump delikatny, moze jakies wewnetrze tulejki w miejsach gdzie bedzie opacity mapa zeby zafejkowac grubosc a nie dodawac 2 milionow poly:)

uzu

 

Takie tam z ngonami, ale chyba max juz sobie z nimi radzi nie?;)

[ATTACH=CONFIG]87179[/ATTACH]

Edytowane przez uzumakishadow
Napisano

A najprościej chyba sobie wymodelować taki rząd zaokrąglony, powielić arrayem, zweldować, potem dać shell. Ogólnie sposobów jest wiele ale ten chyba najklasyczniejszy.

Napisano (edytowane)

OK dziękuje za pomoc już wiem jak to zrobię. Zrobię dwie wersje, jedna z vraydisplacementmod+opacitymap tak jak w tutku od peceta dla dalszych odległości oraz

editable poly+turbosmooth tak jak powiedział uzumakishadow dla bliższych. Zagęszczę siatkę, vertexy gdzie będą dziury zchamferuje ,a polygony który powstaną zaznaczę funkcją similar w graphite modeling panel i usunę.Później tylko shell i turbosmooth. Jak będę miał jeszcze jakieś pytanie to napiszę.

Edytowane przez RobertDe
+
Napisano
A najprościej chyba sobie wymodelować taki rząd zaokrąglony, powielić arrayem, zweldować, potem dać shell. Ogólnie sposobów jest wiele ale ten chyba najklasyczniejszy.

 

Najlepsza opcja na całą obudowę. Naj mniej poligonów. Ale zaokrąglane krawędzie łatwiej będzie wygiąć modyfikatorem bend, duże prostokątne otwory wyciąć używając slice plane z zaznaczonym split.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności