Skocz do zawartości

Cięcie poligonu co konkretną odległość


dimaxion

Rekomendowane odpowiedzi

juz nie raz zastanawiałem się czy jest jakiś prosty sposób na precyzyjne cięcie. W programach cadowskich snapowanie kątów prostych, linie pomocnicze itd znacznie ułatwiają pracę z rysunkiem czy - w przypadku Archicada - z modelem. W Maksiu trzeba wszystko robić od tyłu strony i kombinować, co kosztuje czas.

Kiedyś pytałem czy można podzielis spline na równe odcinki o konkretnej długości. Jak już sprawdziłem, da się to zrobić tylko w przypadku prostych linii.

Kolejna sprawa to cięcie poligonów a także kwestia precyzyjnego modelingu.

Czy słyszał ktoś z Was o chociażby planach Autodesku wprowadzenia takich ułatwień?

W Catia tego problemu nie ma, ale sam program kosztuje pierdyliard milionów pieniędzy, a jo ni mom.

Może jakiś plug?

Szczerze przyznam, nie chce mi się szukać, bo już dawno ręce mi opadły.

Za pomoc kurierem prześlę chłodniutkiego Żywca:)

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rzecz w tym, że 3dsmax nie jest programem CAD. To jest soft grupy "media & entertainment" i w związku z tym nie potrzebuje (w teorii ;) ) narzędzi o których piszesz.

Z konkretnych pytań - pojedynczy segment można podzielić przy pomocy polecenia divide w editable spline, nawet jeśli jest krzywą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś pytałem czy można podzielis spline na równe odcinki o konkretnej długości. Jak już sprawdziłem, da się to zrobić tylko w przypadku prostych linii.

Pozdrawiam!

 

modyfikator Normalize Spl. (dzieli wg aktualnie ustawionych jednostek, czyli przy jednostkach "mm" i wartosci 20 podzieli splina na 20mm kawalki natomiast przy jednostkach "m" i tej samej wartosci podzieli splina na 20m kawalki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego rzeczy powstałe w 3dmaxie pozostają w sferze wizji...

A tak na serio to muszą tam być jakieś narzędzia które ułatwiają czy wspomagają projektowanie pod konkretne wymiary, kąty, itd... dołączam się do pytania głównego gdyż tez ostatnio potrzebowałem tego typu ułatwień/narzędzi ale musialem robić na oko... pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z tytułu wątku nie jest do końca spójne z jego treścią, ale do cięcia co konkretną odległość najlepiej użyć modyfikatora slice, którego płaszczyznę możesz sobie snapowac, obracać, align'ować do powierzchni i do stworzonych siatek pomocniczych.

Precyzyjne działanie w maxie jest możliwe, ale zgadzam się z tym ze czasochłonne, wszystko jednak jest do zrobienia.

Przykładowo masz jakiś nieregularny poligon lezący na jakiejś losowej płaszczyźnie, który chcesz pociąć co jakąś regularną odległośc. Tworzysz sobie na jego powierzchni z opcją autogrid boxa o określonym wymiarze i określonej ilości segmentów. Wybierasz poligon, dajesz mu modyfikator slice, align'ujesz płaszczyznę cięcia do boxa, Alt+A z zaznaczonym obrotem (pisze z pamięci) tak aby leżała ci równo z którąś z płaszczyzn boxa, ewentualnie obracasz sobie ją jeszcze o 90 stopni. Przyciągasz ją po kolei snapem do segmentów boxa i tniesz poligon. Żmudne ale do wykonania.

Edytowane przez stormwind
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Problem w tym, że normalize spline nie działa tak jak powinien i nie dzieli krzywej na równe odcinki, a już na pewno nie na takie o zadanej wartości:) - w tym właśnie tkwi dowcip.

A co do slice plane, trzeba nim manewrować, a to wydłuża czas pracy.

Gdyby w Maksie pojawiły się opcje cadowskie, byłoby o wiele łatwiej. Kopiowanie przez dokładanie o konkretną odległość, te wszystkie snapy, łapanie kątów, wpisywanie kąta linii w trakcie jej rysowania i linie pomocnicze... Myślałem,. że ktoś gdzieś na to wpadł, zważywszy na to, że wszystkim nam tego brakuje.

Co do spujniści pytania i tytułu wątku - nie sądzę, żeby ktoś miał przez to samobójcze myśli:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Problem w tym, że normalize spline nie działa tak jak powinien i nie dzieli krzywej na równe odcinki, a już na pewno nie na takie o zadanej wartości:) - w tym właśnie tkwi dowcip.

 

po dodaniu Normalize Spl. dodaj tez modyfikator Edit Spline i powinienes zobaczyc rezultat.

 

max nie jest programem do projektowania i nigdy nim nie bedzie. jak robisz wizki to robisz je na bazie planow z CAD'a i na ich podstawie bedziesz budowal dom. wizka ma ladnie wygladac i byc w miare dokladna. Juz nie raz mi sie zdarzylo, ze klient powiedzial zeby sciane o metr przesunac bo "bedzie lepiej wygladac".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem wiem t0m3k:) tylko mówię, że ułatwiłoby to pracę. I przyznaj, że byłoby łatwiej.

 

Poza tym tłumaczenie, że to nie jest program cadowski i dlatego nie ma w nim tak praktycznych funkcji jest raczej biedne. To tak jakby w Paincie nie było gumki do mazania, a tłumaczyłoby się to tym, że to jest program do rysowania a nie do mazania:)

 

Ale i tak nie podzielisz krzywej

na odcinki o wpisanej długości za pomocą normalize spline:). No i Maxa każdy używa do czego innego... jedni do wizek, projektowania inni do wyrywania lasek:) Jak se kto woli

Edytowane przez dimaxion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności