Skocz do zawartości

Problem z modyfikatorem Cloth


Morzyk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Rozpocząłem moją zabawę z 3ds maxem pod kątem wizualizacji architektonicznych od prostego tutoriala na Youtube dot. modelowania sypialni.

 

Zaciąłem się dość poważnie na modyfikatorze Cloth i zwykłym prześcieradle.

 

Oto moja sypialnia:

 

zrzut1t.png

 

 

Nadajemy plane'owi modyfikator cloth i definiujemy collision obiects o takich właściwościach:

 

Depth 1,0

Offset 1,0

Dym. Fric. 0,1

Static 0,5

 

Uzyskuje coś takiego:

 

http://imageshack.us/a/img689/2448/zrzut3.png

 

Co możecie mi pomóc?

 

Tkanina jakby leci do góry i nadyma się jak balon.

 

Tu na zrzucie ekranu miałem jednostki cm/unit 100,0

 

 

Jak przestawiam na 1,0 to płynnie leci w górę bez ładu i składu.

 

http://imageshack.us/a/img689/1712/zrzut4.png

 

 

Bardzo proszę o pomoc! Utknąłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Może najpierw spróbuj z presetami różnych tkanin. Masz je w Object Properties w modyfikatorze Cloth. Wybierz np cotton i sprawdź jak działa. Porównaj ze swoimi ustawieniami i popraw... Twoja tkanina wygląda, jakby działał na nią wiatr skierowany od spodu... Nie wiem co innego mogłoby to być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że problem leżał w jednostkach. Offset był dobry, grawitacja tak jak pisał Milosz3ds domyślna.

 

Display units miałem [cm] a system units [m]. Zbyt długo zajęło mi dojście do problemu, ale w końcu się udało.

 

Dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności