Morzyk Napisano 17 Wrzesień 2012 Share Napisano 17 Wrzesień 2012 Witam, Rozpocząłem moją zabawę z 3ds maxem pod kątem wizualizacji architektonicznych od prostego tutoriala na Youtube dot. modelowania sypialni. Zaciąłem się dość poważnie na modyfikatorze Cloth i zwykłym prześcieradle. Oto moja sypialnia: Nadajemy plane'owi modyfikator cloth i definiujemy collision obiects o takich właściwościach: Depth 1,0 Offset 1,0 Dym. Fric. 0,1 Static 0,5 Uzyskuje coś takiego: http://imageshack.us/a/img689/2448/zrzut3.png Co możecie mi pomóc? Tkanina jakby leci do góry i nadyma się jak balon. Tu na zrzucie ekranu miałem jednostki cm/unit 100,0 Jak przestawiam na 1,0 to płynnie leci w górę bez ładu i składu. http://imageshack.us/a/img689/1712/zrzut4.png Bardzo proszę o pomoc! Utknąłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dimaxion Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 Może najpierw spróbuj z presetami różnych tkanin. Masz je w Object Properties w modyfikatorze Cloth. Wybierz np cotton i sprawdź jak działa. Porównaj ze swoimi ustawieniami i popraw... Twoja tkanina wygląda, jakby działał na nią wiatr skierowany od spodu... Nie wiem co innego mogłoby to być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shogun 3D Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 A dałeś grawitację? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 Grawitacja jest odpalona domyślna. Jaką masz skalę sceny? Wydaje mi się że tutaj masz coś skopane, offset masz ustawiony przez to za duży i to wyro Ci odpycha tą tkaninę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
legomir Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 Skala sądząć po screenie wydaje się być w miarę ok ale za to nie wiem czy tak powinno być czy też nie(nie używam maxa) nie widze w liście modyfikatorów cloatha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 21 Wrzesień 2012 Share Napisano 21 Wrzesień 2012 Dokladnie tak jak mowi Milosz3ds. Maxowy Cloth jest bardzo wrazliwy na skale. I po tym ze w collision object offset masz na jeden wiec powinien miec 1cm a u ciebie to wyglada jakby bylo ich 100 mniemam ze masz skopana wlasnie skale sceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morzyk Napisano 25 Wrzesień 2012 Autor Share Napisano 25 Wrzesień 2012 Okazało się, że problem leżał w jednostkach. Offset był dobry, grawitacja tak jak pisał Milosz3ds domyślna. Display units miałem [cm] a system units [m]. Zbyt długo zajęło mi dojście do problemu, ale w końcu się udało. Dzięki za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawelkos Napisano 26 Wrzesień 2012 Share Napisano 26 Wrzesień 2012 (...) Zbyt długo zajęło mi dojście do problemu, ale w końcu się udało. Dzięki za pomoc! Przeciez kilka osob pisalo ci ze pewnie masz problem ze skala :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi