Skocz do zawartości

16gb a 32gb ram - róznica


xKacp3R

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

No właśnie sceny są dość skomplikowane,(doliny,łąki pełno drzew,lasy) itd to z tych cięższych;P A może 64 zabrać?;p (tylko mógłby ktoś zarzucić jakąś dobrą płytę pod socket AM3+ co obsługuje 64gb chociaż 48 do 400zł jak taka jest:P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze blade O,o

Wiem ze to juz lata temu, ale to

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48731

bylo robione na maszynach z 8gb ramu a troche tam drzew jest (oczywiscie wszystko proxy)

 

pozdraiwam

 

E tam, trawa to tylko tekstura, a tutaj się już multiscatterów używa itp. :D Ja w tym momencie siedzę przy maszynie z 16GB ramu i renderuję wnętrze, które zżera mi 13,6GB ramu i już mi lekko kompa zacina. xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 16gb i jak zapełni mi się pamięć to mój i2700 ma problemy z ogarnięciem tego, przynajmniej w 3d maxie. A przy renderingu nie widziałem, żeby zjadł mi chociaż połowę ramu. Do 32 GB widzę przynajmniej dwukrotną prędkość na procku (2 procki albo jeszcze jakieś inne cudo..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ram ci sie przyda nie tylko do maxa ale szczególnie w postprodukcji to go nigdy nie za wiele. Natomiast co do płyt to żeś zastrzelił raczej z takim parametrem jak chcesz płytę to niestety wydatek rzędu 1300 to jest minimum Asus P9X79 PRO 64 giga ramu ale to pod intela płyta natomiast przyzwoita płyta pod am3+ ale z 32 ramu to ASRock 970 Extreme4.

Ola-f co do ramu i systemów to: Professional, Ultimate i Enterprise systemu Windows 7 - potrafią one obsłużyć nawet do 192 GB RAM-u. http://news.softpedia.com/news/192-GB-Windows-7-Maximum-Supported-RAM-110282.shtml

Edytowane przez shadowsexpe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mirach - zauważ że nikt nie mówi o jakiejkolwiek optymalizacji sceny - sam mam 16gb na kompie na którym renderuję i 4gb na tym na którym modeluję. Nie zdażyło mi się żeby brakło mi ramu do tej pory. Kwestia umiejętnego optymalizowania scen - co w dobie taniego ramu nie jest specjalnie popularnym problemem :). Nie często też renderuję widoki "z lotu ptaka".

 

 

Niemniej ramu jak tu piszą - nigdy za wiele.

Edytowane przez Loki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności