Jump to content
  • 0
xKacp3R

16gb a 32gb ram - róznica

Question

Witam,składam komputer i moje pytanie: odczuje jakąś większą różnice w Maxie pomiędzy 16 a 32gb ram? (puki co będę mieć 16,zastanawiam się czy dołożyć teraz do 32,i tak kiedyś dołoże:P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

wszystko zalezy od tego na jakich scenach pracujesz, jak sa ciezkie i maja duzo obiektow to odczujesz roznice. Przy malych nie warto, ale ja tam zawsze uwazalem ze ramu nigdy za malo :D

 

pozdro

M.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

zastanawiam sie jak ciezkie musza byc te sceny zeby potrzebowaly 32giga, ja do zeszlego roku siedzialem na 6 i wszystko lazilo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

a chocby trawa, krzaczory i drzewa w czyde i zezre to 32GB niestety... takie to czasem uroki wizek

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Zależy co się robi. Ale ramu nigdy za wiele. Praktycznie można powiedzieć że kosztuje jakieś grosze, zwłaszcza że wystarczy jakąś średnią jednostkę kupić a nie demona szybkości i jak najbardziej daje radę. Mam 16 giga i mi często mało :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

No właśnie sceny są dość skomplikowane,(doliny,łąki pełno drzew,lasy) itd to z tych cięższych;P A może 64 zabrać?;p (tylko mógłby ktoś zarzucić jakąś dobrą płytę pod socket AM3+ co obsługuje 64gb chociaż 48 do 400zł jak taka jest:P)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
kurcze blade O,o

Wiem ze to juz lata temu, ale to

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48731

bylo robione na maszynach z 8gb ramu a troche tam drzew jest (oczywiscie wszystko proxy)

 

pozdraiwam

 

E tam, trawa to tylko tekstura, a tutaj się już multiscatterów używa itp. :D Ja w tym momencie siedzę przy maszynie z 16GB ramu i renderuję wnętrze, które zżera mi 13,6GB ramu i już mi lekko kompa zacina. xD

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Tak,Win7 Professional 64bit.

To jak,pomożecie dobrać płytę która obsłuży 64,lub 48gb do 400zł?;p (s.AM3+)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja mam 16gb i jak zapełni mi się pamięć to mój i2700 ma problemy z ogarnięciem tego, przynajmniej w 3d maxie. A przy renderingu nie widziałem, żeby zjadł mi chociaż połowę ramu. Do 32 GB widzę przynajmniej dwukrotną prędkość na procku (2 procki albo jeszcze jakieś inne cudo..)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ram-u i mocy procesora nigdy za wiele.... ot i wszystko a co do płyty to może sie myle ale raczej nie ma takiej powyżej 32 GB

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ram ci sie przyda nie tylko do maxa ale szczególnie w postprodukcji to go nigdy nie za wiele. Natomiast co do płyt to żeś zastrzelił raczej z takim parametrem jak chcesz płytę to niestety wydatek rzędu 1300 to jest minimum Asus P9X79 PRO 64 giga ramu ale to pod intela płyta natomiast przyzwoita płyta pod am3+ ale z 32 ramu to ASRock 970 Extreme4.

Ola-f co do ramu i systemów to: Professional, Ultimate i Enterprise systemu Windows 7 - potrafią one obsłużyć nawet do 192 GB RAM-u. http://news.softpedia.com/news/192-GB-Windows-7-Maximum-Supported-RAM-110282.shtml

Edited by shadowsexpe

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

No dobrze by było żeby obsługiwała powyżej 32,ale jak w tej cenie nic takiego nie ma to zadowolę się taką z 32;P

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

mirach - zauważ że nikt nie mówi o jakiejkolwiek optymalizacji sceny - sam mam 16gb na kompie na którym renderuję i 4gb na tym na którym modeluję. Nie zdażyło mi się żeby brakło mi ramu do tej pory. Kwestia umiejętnego optymalizowania scen - co w dobie taniego ramu nie jest specjalnie popularnym problemem :). Nie często też renderuję widoki "z lotu ptaka".

 

 

Niemniej ramu jak tu piszą - nigdy za wiele.

Edited by Loki

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Też długo się zastanawiałem czy 32gb to nie za dużo. Wkońcu się przekonałem i jestem bardzo zadowolony. Przy odpowiednim podzieleniu rdzeni mogę jednocześnie renderować dwie sceny a w trzecim 3dsMaxie modelować kolejną co bardzo zwiększa tempo pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy