xKacp3R Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Witam,składam komputer i moje pytanie: odczuje jakąś większą różnice w Maxie pomiędzy 16 a 32gb ram? (puki co będę mieć 16,zastanawiam się czy dołożyć teraz do 32,i tak kiedyś dołoże:P)
Quadysz Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 wszystko zalezy od tego na jakich scenach pracujesz, jak sa ciezkie i maja duzo obiektow to odczujesz roznice. Przy malych nie warto, ale ja tam zawsze uwazalem ze ramu nigdy za malo :D pozdro M.
mirach Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 zastanawiam sie jak ciezkie musza byc te sceny zeby potrzebowaly 32giga, ja do zeszlego roku siedzialem na 6 i wszystko lazilo :)
Quadysz Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 a chocby trawa, krzaczory i drzewa w czyde i zezre to 32GB niestety... takie to czasem uroki wizek
Shogun 3D Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Quadysz ma rację. Ja siedzę na 32 GB i czasem marzę o 64...
Miłosz3ds Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 Zależy co się robi. Ale ramu nigdy za wiele. Praktycznie można powiedzieć że kosztuje jakieś grosze, zwłaszcza że wystarczy jakąś średnią jednostkę kupić a nie demona szybkości i jak najbardziej daje radę. Mam 16 giga i mi często mało :)
mirach Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 kurcze blade O,o Wiem ze to juz lata temu, ale to http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48731 bylo robione na maszynach z 8gb ramu a troche tam drzew jest (oczywiscie wszystko proxy) pozdraiwam
elemeledutky Napisano 19 Wrzesień 2012 Napisano 19 Wrzesień 2012 taka zieleń ponad 4 lata temu.. najs :)
xKacp3R Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Napisano 20 Wrzesień 2012 No właśnie sceny są dość skomplikowane,(doliny,łąki pełno drzew,lasy) itd to z tych cięższych;P A może 64 zabrać?;p (tylko mógłby ktoś zarzucić jakąś dobrą płytę pod socket AM3+ co obsługuje 64gb chociaż 48 do 400zł jak taka jest:P)
pressenter Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 kurcze blade O,o Wiem ze to juz lata temu, ale to http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=48731 bylo robione na maszynach z 8gb ramu a troche tam drzew jest (oczywiscie wszystko proxy) pozdraiwam E tam, trawa to tylko tekstura, a tutaj się już multiscatterów używa itp. :D Ja w tym momencie siedzę przy maszynie z 16GB ramu i renderuję wnętrze, które zżera mi 13,6GB ramu i już mi lekko kompa zacina. xD
xKacp3R Napisano 20 Wrzesień 2012 Autor Napisano 20 Wrzesień 2012 Tak,Win7 Professional 64bit. To jak,pomożecie dobrać płytę która obsłuży 64,lub 48gb do 400zł?;p (s.AM3+)
tetunio Napisano 20 Wrzesień 2012 Napisano 20 Wrzesień 2012 Ja mam 16gb i jak zapełni mi się pamięć to mój i2700 ma problemy z ogarnięciem tego, przynajmniej w 3d maxie. A przy renderingu nie widziałem, żeby zjadł mi chociaż połowę ramu. Do 32 GB widzę przynajmniej dwukrotną prędkość na procku (2 procki albo jeszcze jakieś inne cudo..)
matszklar Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 Ram-u i mocy procesora nigdy za wiele.... ot i wszystko a co do płyty to może sie myle ale raczej nie ma takiej powyżej 32 GB
shadowsexpe Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 (edytowane) Ram ci sie przyda nie tylko do maxa ale szczególnie w postprodukcji to go nigdy nie za wiele. Natomiast co do płyt to żeś zastrzelił raczej z takim parametrem jak chcesz płytę to niestety wydatek rzędu 1300 to jest minimum Asus P9X79 PRO 64 giga ramu ale to pod intela płyta natomiast przyzwoita płyta pod am3+ ale z 32 ramu to ASRock 970 Extreme4. Ola-f co do ramu i systemów to: Professional, Ultimate i Enterprise systemu Windows 7 - potrafią one obsłużyć nawet do 192 GB RAM-u. http://news.softpedia.com/news/192-GB-Windows-7-Maximum-Supported-RAM-110282.shtml Edytowane 21 Wrzesień 2012 przez shadowsexpe
xKacp3R Napisano 21 Wrzesień 2012 Autor Napisano 21 Wrzesień 2012 No dobrze by było żeby obsługiwała powyżej 32,ale jak w tej cenie nic takiego nie ma to zadowolę się taką z 32;P
Loki Napisano 21 Wrzesień 2012 Napisano 21 Wrzesień 2012 (edytowane) mirach - zauważ że nikt nie mówi o jakiejkolwiek optymalizacji sceny - sam mam 16gb na kompie na którym renderuję i 4gb na tym na którym modeluję. Nie zdażyło mi się żeby brakło mi ramu do tej pory. Kwestia umiejętnego optymalizowania scen - co w dobie taniego ramu nie jest specjalnie popularnym problemem :). Nie często też renderuję widoki "z lotu ptaka". Niemniej ramu jak tu piszą - nigdy za wiele. Edytowane 21 Wrzesień 2012 przez Loki
PurePixel Napisano 2 Październik 2012 Napisano 2 Październik 2012 Też długo się zastanawiałem czy 32gb to nie za dużo. Wkońcu się przekonałem i jestem bardzo zadowolony. Przy odpowiednim podzieleniu rdzeni mogę jednocześnie renderować dwie sceny a w trzecim 3dsMaxie modelować kolejną co bardzo zwiększa tempo pracy.
matszklar Napisano 3 Październik 2012 Napisano 3 Październik 2012 Pamieć , przy dzisiejszych cenach jest tania... lepiej jest mieć jej więcej niż mniej :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się