Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej wszystkim, ostatnio naszła mnie ochota na zrobienie prostego modelu robota. No więc go zrobiłem, jednak pojawiło się ale.

 

Chciałem zaanimować jego chód (pomińmy może jak to wyszło, uczę się :P) to co mnie denerwuje to te drgające tekstury.

 

http://www.youtube.com/watch?v=z0kX8hL-yb0&feature=youtu.be

 

Na model nałożony został modyfikator edge split 30%, więc przypuszczam, że to jego wina. Chyba nie rozumiem do końca, na jakiej zasadzie on działa i nie wiem w jaki sposób pozbyć się tego dodatkowego mesha, opcja remove doubles usuwa wszystkie dodatkowe verticle tegoż modyfikatora. Bez niego model jest hum, kanciasty :). Opcja smooth jest również włączona.

 

Przy okazji, żeby nie spamować niepotrzebnie wątkami mam kolejne pytanie odnośnie najnowszego builda Trunka

otóż Blender w trakcie renderowania sceny działał całą noc świetnie. Dziś po godzinie się rozsypał, z poprzednim buildem był podobny problem. Wyświetlił się komunikat, że jakieś 3 pliki Temp na dysku C dostały błąd. Jak sypnie się po raz kolejny podeślę zrzut ekranu.

 

Cóż, czekam na odpowiedzi, tylko nie bijcie! ^.-

Edytowane przez Gandalf244442

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na moje oko masz tam podwójne ścianki albo ngony, które warto by przeciąć nożem. To raczej nie wina tekstury.

Napisano
  • Autor

Przyjmijmy, że tam są, ale jeśli użyję opcji remove doubles i ponownie nałożę modyfikator edge split, to czy te podwójne ścianki nie powinny zniknąć?

 

No ok pociąłem trochę mesha, zdjąłem przy okazji Mirror, teraz powinno być ok.

 

Nikt nie potrafi odpowiedzieć na drugie pytanie? Czy po prostu buildy typu Trunk mają pełne prawo do sypania się w trakcie renderowania?

Edytowane przez Gandalf244442

Napisano
Na model nałożony został modyfikator edge split 30%, więc przypuszczam, że to jego wina. Chyba nie rozumiem do końca, na jakiej zasadzie on działa

Edge Split rozłącza edge do których ścianki dochodzą w tym wypadku pod kątem 30 (stopni, nie procent!). Przez to w tym miejscu jest zapewniony ostry kant. http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.4/Manual/Modifiers/Generate/Edge_Split

Jeśli masz nałożoną armaturę przed modyfikatorem Edge Split, i poprzez deformację armatury ścianki jakiegoś edga mają raz poniżej, raz powyżej 30 stopni, to w tym miejscu będzie skakać (raz ostry kant, raz nieostry). Żeby tego uniknąć, nie używaj From Edge Angle, tylko From Marked As Sharp, i przypisz ostre kanty ręcznie (w Edit Mode > ctrl E > Mark As Sharp).

 

Niezależnie od tego są tam prawdopodobnie podwójne ścianki jak pisał mookie.

Remove doubles ich nie naprawi jeśli vertexy ścianek się nie pokrywają (remove doubles operuje tylko na vertexach).

 

Sprawdź ręcznie, wybierz pojedyncze facy i schowaj je H, jak pod spodem coś było to to zobaczysz i usuń je (wybieraj klikiem, nie boxem).

Jeśli ktoś zna lepszy sposób na naprawianie takich, chętnie też się dowiem.

 

Renderuj do pojedynczych klatek (np. .tiff albo .png albo .exr jeśli korzystasz z compositingu), nie do animacji, i zapisuj zanim zaczniesz renderować, wtedy nie stracisz tego co już się wyrenderowało. A żeby powiedzieć co się posypało napisz jaki to jest dokładnie meldunek.

Napisano
  • Autor

Jeśli chodzi o sam Rendering to właśnie działam sposobem zapisu pojedynczych klatek, dokładnie tak jak to opisałaś Aniu, ale nowość to dla mnie, że Compositing lubi EXR, skorzystam z pewnością.

 

Ano będę czatować na wysyp, strzelę krótki czterogodzinny render, i chociaż głupio to brzmi oczekuję crasha...

 

Wielkie dzięki, za wszystkie odpowiedzi!

 

Edit: A oto co się pojawia, http://i.imgur.com/Qv97l.jpg tym razem po próbie uderzenia w obiekt fracture 50... To się robi śmieszne, na wersji 2.63 Blender spokojnie ciągnął Fracture do 200~. Zaczynam się obawiać o swojego Asusa.

Edytowane przez Gandalf244442

Napisano

.exr potrafi zapisać z poszczególnymi warstwami w jednym pliku (AO, specular, diffuse itd.), wtedy później w node edytorze nie trzeba każdej warstwy wstawiać jako osobny bitmap.

 

Blender w czarnym okienku coś pisze?

Napisano
  • Autor

Sprawdziłem te miejsca, nie ma tam podwójnych ścian, nie zachodzą na siebie żadne meshe. Problem znika po wyłączeniu opcji smooth, tyle, że wtedy mam kanciastość w pełnej krasie xD.

 

Co do pytania o czarne okienko, nie do końca wiem o co chodzi. O to, które jest przy starcie programu i znika po jego włączeniu?

 

W każdym bądź razie czas spać, może jutro znajdzie się jakieś rozwiązanie, ale to nie jest kwestia życia i śmierci, więc w ostateczności pokocham kanciastość tego modelu :) Dobranoc.

Napisano

jeśli to dzieje się przy smooth to może to normale, ale nie wiem czy popsute normale "migoczą" przy animacji. sprawdz w edit mode ctrl+N dla z zaznaczonymi wszystkimi ściankami. mogą też być błędy typu 3 ścianki do jednej krawędzi.

Napisano

Jeżeli problem jest tylko przy smooth shadingu to na 99% problem leży w złej siatce - najprawdopodobniej masz egde'a z 3 ścianiankami, albo jakieś samotne krawędzie (Remove Doubles na to nie pomaga).

Napisano

Jeśli nie zadziała to co pisali, to może pokaż plik z kawałkiem tej mrugającej ścianki.

 

Tak chodzi o to okienko co pisałeś. Blender najczęściej wpisuje tam swoje błędy.

Ewentualnie sprawdź czy coś sensownego pisze w tych plikach z meldunku http://i.imgur.com/Qv97l.jpg (WER2345.tmp.cośtam)

Napisano
  • Autor

Jak wrócę, bo mam wykład, to poszperam w tych plikach. Screen z modyfikatorami heh. Wszystkie dostały apply. Z tym, że modyfikator Edge Split był w hierarchii wyżej niż modyfikator Armature, więc myślę, że to problemu nie rodzi.

 

Dziwi mnie tylko, że wykrzacza się tak zwykły Blender 2.64 jak i Build Trunka. Trunk w renderingu z ogniem przy użyciu "Adaptive Domain" wraz z lekkim Compositingiem Blur, Glare i Bright, zwykły przy próbie stworzenia animacji z Fracture Object powyżej 10 kawałków.

 

Ps. Wykłady na studiach wzmacniają kreatywność :p

 

Ps.2 Jestem w folderze temp, ale takowych plików nie widzę. Magia Windowsa!

Edytowane przez Gandalf244442

Napisano
  • Autor

Pozbyłem się nachodzących ścianek, na korpusie i hełmie o dziwo drgała nałożona texura marble mająca imitować rdzę, zasadniczo jest już ok.

 

 

Jednak pojawił się ten dość nowy zaskakujący problem z Fracture Object. Przetestowałem trzy osobne buildy, zwykłe wersje 2.64 64 i 32 bit i to samo. Powyżej 20 obiektów Blender dostaje crasha.

 

Próbowałem szukać na google, znalazłem na jednym forum, dosyć wiekową informację z czasów 2.5, jedna osoba miała podobny problem, jednak nikt nie znał odpowiedzi. Wnoszę, że wy też raczej nie wiecie? Ściągam wersję 2.63 może pomoże.

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc! Jeśli macie jakieś pomysły propos opcji Fracture to jestem otwarty.

 

Edit. Zaskoczenie roku, 2.63 wersja 32 bitowa nie ma oporów i spokojnie daje dzielić obiekty na 150 i więcej. Hm. Ciekawe.

Edytowane przez Gandalf244442

Napisano

Napisz bug reporta o tym fracture, niech naprawią w 2.64

Napisano

Nie musisz wyciągać linijki (to będzie zadanie programistów, muszą tylko wiedzieć jakiego błędu mają szukać),

http://www.blender.org/development/report-a-bug/ z prawej kliknij na Blender Bug tracker.

W linku jest instrukcja. Wystarczy że dokładnie opiszesz co się dzieje, ewentualnie dołączysz plik w którym to widać, i napiszesz na jakim systemie pracujesz i na jakiej wersji działa a na jakiej nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności