Sebazx6r Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 (edytowane) Postanowilem zrobic nowy watek dotyczacy tylko jednej rzeczy. Soft użyty: Autodesk Maya, diamand tools,mudbox, pthoshop, mental ray, nuke. Kilka filmikow z YT: RIG nHair nCloath: http://www.youtube.com/watch?v=Sgzx9GP4nR8&feature=youtu.be Krótka animacja wyrenderowana tylko, że 10klatek/s.: http://youtu.be/_rQw8j5T1y4 I oftopowo bicepsik w maya muscle: http://www.youtube.com/watch?v=aZi9OpOhEm0 Edytowane 8 Listopad 2012 przez Sebazx6r
piopiowawa Napisano 26 Październik 2012 Napisano 26 Październik 2012 Tlo: modelowałeś od podstaw? ostatnie rendery ciemność widzę...
Sebazx6r Napisano 26 Październik 2012 Autor Napisano 26 Październik 2012 Robione wszystko od podstat tzn baza mubdoxa. Render rozbity na wartswy: -glowny redner -wlosy -futro -tlo to wsawielm do Photoshop lub nuka. Rozbilem na warstwy bo wlosy i fur na rasterizerze robilem i na shadow mapach potem by szybciej animacje wyrenderowac. Model mudbox-retopo-wypaleniemap-disp/normal-mapa. Subdermal epidermal etc... mudbox plus photoshop. RIG w mayce zrobilem. Ma FK switch na rekach. IK na nogach. Wlosy na nhair a nogi na fur owlosienie. Troche Rig na rekach zrypalem ale to juz chyba zostawię.
Ania Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 Futro na nogach za ciemne. Suty za nisko. Staw ramienny jest mocno zwichnięty, ramiona za bardzo wysunięte w pozach (jedynie w T-pose wygląda to w miarę normalnie).
ikkiz Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 Jest jakby poparzony. Jeśli miał wyglądać upiornie, to zostaw tak, jeśli nie - no cóż, zdrowej skóry to nie przypomina. I sutki...
floo Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 Co do samego rigowania postaci w pełnym zakresie ruchów, jest to bardzo ambitne zadanie i wymaga dobrej topologi i odpowiedniego rozmieszczenia kości. Zaczynając od samego modelu, nie leżą prawidłowo proporcje,anatomia, korzystałeś z referencji? Proponuje zapoznać się z tą stronką: http://www.hippydrome.com/Shldr.html Poza postaci jest niespójna z wyrazem twarzy, brakuje dynamiki, wygląda drętwo, jest bardziej wystraszona niż agresywna. Jest duży potencjał pracy, jednak na każdym etapie trzeba dokonać kilku poprawek. ;)
Sebazx6r Napisano 27 Październik 2012 Autor Napisano 27 Październik 2012 (edytowane) Ania-- nie ukrywam, że najpierw sie zbulwersowalem :D odnosnie sutow :D szukalem bledu w barach, ale masz racje. Sut okolo 1cm w gore dam,ale to potem. Nad barkami postaralem sie popracowac przed chwila. zmienilem pozycje kosci bardziej dalem do srodka i lekko podmalowalem. Rendzilem i parzylem jak wychodzi z opuszczonymi ramionami. floo- Co do miny, terarz to mi chyba zdziwieine wyszlo. Musze pare blendshapow dorobic lub kosci. Ikizz - chcialem go troche poplamic jakby lekko zgrzany. Mozesz wskazc elementy gdzie proporcje leza. Co do refek bylo kilka :D.. ale proporcja praktycznie tak a jak wstepniak z mudboxa ;/... Pozowane bylo troche na szybko by sprawdzic RIG. A render na zywiol by co bylo. Na pewno nastepna postac bedzie lepsza tą jeszce troche podlubie. Edytowane 27 Październik 2012 przez Sebazx6r
floo Napisano 27 Październik 2012 Napisano 27 Październik 2012 @Sebazx6r duża klatka piersiowa, za duże ręce i dłonie, za małe barki. Jeżeli zabierasz się za fightera to zwróć uwagę na ich budowę ciała: Co do ekspresji to na spokojnie szlifuj morphy w mudboxie i wrzuć jako blendshapes. Zwróć uwagę na układ mięśni twarzy, które są bardzo plastyczne, ale nie z gumy. Proponuje wrócić do wyregulowania proporcji, nadania charakteru, później dopracować tekstury i na końcu ekspresja twarzy, musle system, i hair.
ikkiz Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 nie wiem co ci napisać. zgrzany jest... opalarką. Może te plamy coś nie tam gdzie mają być, może mają za duży kontrast i nie ten kolor (za mało purpurowy, za bardzo pomarańczowy) zwłaszcza sutki, nie dość że nie tam gdzie trzeba, to jeszcze wyglądają jak reakcja alergiczna po ukąszeniu. A na nosie widać 5x za silne SSS. Założeę się, że gdybyś wyłączył całkiem to SSS, to by wyglądał naturalniej. Na zębach znowu nie masz SSS wcale, takie są nie wiadomo z czego, a właśnie w szkliwie zębów rozproszenie jest duże na tyle, że praktycznie ukrywa własne cienie.
plasti Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 na zeby wystarczy ze wlaczysz mu fresnela, bo wyglada jakby nie mial i bedzie git
Ania Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 Co do koloru skóry to u mnie też wygląda trochę poparzony, jakby się ze swoją jasną karnacją uprażył zbyt długo na słońcu, przy czym jest przypalony w złych miejscach, np. szyja raczej powinna być bledsza, na twarzy powinno być to inaczej rozmieszczone, pooglądaj zdjęcia opalonych ludzi (albo zrób go ogólnie bledszego). Tak jeszcze teraz widzę że coś z kącikami ust jest nie tak.
ikkiz Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 Fresnel na zębach? tu masz zdjęcie koronek porcelanowych http://www.stomatologia-kolo.pl/upload/foto/koronki.jpg, a one wyglądają jak prawdziwe zęby, to znaczy na guzkach i przy krawędziach siecznych, tam gdzie jest najgrubsze szkliwo, tam jest największe sss, a bliżej korzenia pod szkliwem widać zębine, która jest biała (ale nie całkiem) i tam sss jest płytsze. można by to załatwić prostą teksturą, albo choćby gradientem. Ja już ci nie poradzę jak, bo edytora materiałów to widziałem tylko w Blenderze. oczywiście całość musi być szklista.
Sebazx6r Napisano 28 Październik 2012 Autor Napisano 28 Październik 2012 (edytowane) fresnal jest ;) ale on jakos dziwnie dziala... Powalcze popatrze zrobie oddielny material dla zebow moze na fast skinie. Skore moze sprobuje z projekcji machnac? Usta sa moja bolaczka, wogole mysle je poszerzyc nos zwezyc? W kazdym razie powalczy. Tylko potem bo zonka mnie zabije. Edit: http://imageshack.us/photo/my-images/194/new1g.png/ Edytowane 28 Październik 2012 przez Sebazx6r
plasti Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 Fresnel na zębach? tu masz zdjęcie koronek porcelanowych http://www.stomatologia-kolo.pl/upload/foto/koronki.jpg, a one wyglądają jak prawdziwe zęby, to znaczy na guzkach i przy krawędziach siecznych, tam gdzie jest najgrubsze szkliwo, tam jest największe sss, a bliżej korzenia pod szkliwem widać zębine, która jest biała (ale nie całkiem) i tam sss jest płytsze. można by to załatwić prostą teksturą, albo choćby gradientem. Ja już ci nie poradzę jak, bo edytora materiałów to widziałem tylko w Blenderze. oczywiście całość musi być szklista. fresnel jest na kazdym istniejacym materiale, poczytaj troche
ikkiz Napisano 28 Październik 2012 Napisano 28 Październik 2012 @plasti Poczytam, jak dasz linki, tymczasem radzę nie zawracać sobie gitary efektami fresnelowskimi na zębach, zwłaszcza, gdy brakuje rozproszenia, które jest zasadniczą własnością zęba. Nie wsadza się modelom w usta źródeł światła, żeby się odbijało pod ekstremalnymi kątami, ergo: efekt fresnelowski jest zaniedbywalny moim zdaniem. Mówi to dyplomowany protetyk.
Miłosz3ds Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 Ale czemu tak uparcie w ten różowy kolor brniesz? :) Zwłaszcza, że chyba idziesz w realizm a nie stylizację jakąś. Zmniejszyłeś dłonie, ale wciąż jest w nich coś nie tak. Śródręcze jest zbyt wydłużone, kciuk za mały/krótki. Krzywe nogi na piszczelach, zbyt grube przedramię, głowa/twarz zbudowana jakby z klocków... Jak maska teatralna. Uwydatniony nos, brwi. Robisz to na podstawie refek jakichś, rysunków czy z głowy?
lee666 Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 jak anatomia leży to nic nawet super shader tego nie zatuszuje ..
floo Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 @Sebazx6r wrzuć wcreeny z siatką bez renderu z kilku ujęć perspektywy oraz ortho.
Miłosz3ds Napisano 30 Październik 2012 Napisano 30 Październik 2012 Wiesz co, powiem Ci tak. Widać, że włożyłeś w to naprawdę kupę czasu i pracy. Jestem pewien że mnóstwo się przy tym nauczyłeś, nie tylko mówię o samej technice modelowania czy jak to się pięknie mówi "obsługa programu", ale przede wszystkim o najważniejszym - budowie człowieka. Wielu rzeczy pewnie jeszcze nie widzisz, najważniejsze jest jednak to, że widzisz że dużo rzeczy nie gra. Rób jak chcesz - dłub sobie to dalej albo zostaw - zabierz się za następny model. Przygotuj sobie sensowną refkę, przygotowaną z atlasem anatomicznym, bądź rób coś po prostu na podstawie fotek - ale tylko jednej osoby - inaczej będzie Ci naprawdę ciężko. Następny model będzie o niebo lepszy, widać że masz do tego predyspozycje - potrzeba Ci jednak jeszcze trochę pracy :) jesteś na dobrej drodze! Co do głowy - popatrz jak to wszystko ze sobą gra - każda twarz jest całością, wszystko pięknie przechodzi z jednej części w drugą, wszystko się jakoś łączy, wszystko ma uzasadnienie. Poprzyglądaj się twarzom na zdjęciach, pooglądaj starożytne greckie rzeźby, nawet na zdjęciach. Dużo łatwiej zobaczyć budowę głowy bez skóry, gdzie jest tylko i wyłącznie widoczna forma. Pooglądaj sobie jak jest to wszystko zbudowane. Powodzenia, trzymam kciuki i będę zaglądał!
Sebazx6r Napisano 30 Październik 2012 Autor Napisano 30 Październik 2012 (edytowane) Poczyścielem trochę swoje posty, gdyż kasowałem rzeczy z imageshacka. Edytowane 9 Listopad 2012 przez Sebazx6r
Sebazx6r Napisano 9 Listopad 2012 Autor Napisano 9 Listopad 2012 (edytowane) Edytowane 9 Listopad 2012 przez Sebazx6r
guru Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 na drugi renderze wyglada jakby mial zamienione stopy lewa na prawa. Na ostanim stopy tez dziwnie wygladaja W pozach w ogole nie czuc wagi.
Ania Napisano 10 Listopad 2012 Napisano 10 Listopad 2012 Na sklejonych ze sobą palcach u nóg widać poligony. Czarny poligon na palcu serdecznym jego prawej ręki. Kształt warg i te zęby - nie wiem czy to zamierzone, ale sprawiają że ma bardzo niesympatyczny wyraz twarzy. Czerwonawe wytrzeszczone oczy też mu nie dodają uroku. Wytrzeszczu się pozbędziesz przykrywając górną cześć tęczówki powieką. Skóra jest teraz dużo lepsza, może miejscami aż zbyt jednokolorowa, ale wygląda zdrowo.
Sebazx6r Napisano 10 Listopad 2012 Autor Napisano 10 Listopad 2012 (edytowane) Hej dzięki za opinie. Tak wiem o nogach. Palce gniecione są displacement mapą i tu moze być problem. Myśle je przemodelować i zrobić normalnie palce. Niestety ostatnio siadł mi kręgosłup więc musi poczekać. Blendhsapy wykasowałem więc nie miałem jak przymknąć oczy. Co się da to poprawie. Dzięki za wcześniejsze Uwagi bo człowiek to potrafi być ślepy :D. http://www.youtube.com/watch?v=BXxf3_en52M&feature=youtu.be Edytowane 12 Grudzień 2012 przez Sebazx6r
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się