adek Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Autodesk wypuścił właśnie nowa aktualizację dla programów 3ds max 2013 oraz 3ds max Design 2013. Sporo poprawek oraz obsługa chipsetu NVidia Kepler w Iray'u. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=2676
Pawelkos Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Wow znowu ?:] Autode$sk niedlugo bedzie wpuszczal product update'y do maxa jak M$ update'y do windowsa :]. Z tym ze windows z wydania na wydanie wydaje sie dzialac coraz to lepiej a max odwrotnie :D
adek Napisano 20 Listopad 2012 Autor Napisano 20 Listopad 2012 Kto odważny instaluje pierwszy ;)? A tak serio, to myślę, że ta jedna wpadka to chyba nauczyła ich dokładniejszych testów swojego softu.
Pawelkos Napisano 20 Listopad 2012 Napisano 20 Listopad 2012 Wow znowu ?:] Autode$sk niedlugo bedzie wpuszczal product update'y do maxa (...) oczywiscie mialo tam byc "rownie czesto jak..." Ja chetnie bym przetestowal ale niestety po instalacji 2013 od razu mi wywala error'a ze nawet splashcreen'a nie zobacze, a instalowalem od razu z poprzednia poprawka...:/
mateusz_s Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Blender ma teraz taką przewagę nad komercyjnym softem (w tym maxem), że tworzą go zapaleńcy którym zależy żeby wszystko było tip-top a nawet lepiej, a soft który powstaje w wielkich korporacjach jest raczej robiony pod widzimisie prezesów i wszelkiej maści menedżerów, przez rózne działy i róznych programisów, co pewnie skutkuje tym że niektóre elementy sa robione od czapy.
ZelvaBOi Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Mateusz_s mylisz troche. Managerowie nie maja nic do softu. Czesto nawet nie wiedza jak sie on nazywa. Blender jak kolwiek swietny nie ma takich milestones jakkomercyjny soft bo raz jest 5 a raz 500 pasjonatow. Skoki w rozwoju sa lub nie - zaleznie od formy i checi. Korpo jak chce zarobic to musi regularnie soft zmieniac bo trzeba im kasy na bierzaco - nie wnikam czy zmiany na dobre czy na zle, ale zawsze w przod.
deshu Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Problem jest raczej taki, że gdy maxa zaczynali pisać, to o design patternach może dopiero ktoś myślał. A przepisyac tego od początku to raczej sie nikomu nie chce.
rybak173 Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Adek Powiedziałbym, że nie nauczyła. Zainstalowałem i na dzień dobry problemy z odpaleniem physicX toolbarem bo zaakceptowaniu wszystkich errorów max na 5 prób wyłączył się sam 3 razy. Już jestem po deinstalacji product update`a :D
Juzwa Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 A przepisyac tego od początku to raczej sie nikomu nie chce. A co z tym excaliburem? Podobno mieli calego maxa przepisac, cos kiedys o tym glosno bylo, teraz juz kazdy zapomnial.... Chyba ze cos mnie znowu ominelo?
legomir Napisano 21 Listopad 2012 Napisano 21 Listopad 2012 Nie wiem co z Excaliburem, ale chyba coś jednak robią tyle, że w temacie Maxa. Do Mayki w ostatnim SAP dodali bardzo ciekawy nowy typ danych i przerzucili ludzi, którzy napisali XSI do teamu Mayki do tego ludzie od Naiada też mieli prawdopodobnie robić coś do May'i. Hah o co to excalibura to wydaje się, że jednak został już wydany? ;) http://area.autodesk.com/blogs/shane/sneak_peek_at_xbr_graphics_in_action
adek Napisano 21 Listopad 2012 Autor Napisano 21 Listopad 2012 Z tego co kojarzę to ten projekt trwa. W każdej nowej wersji ma się pojawiać coś co zostało przepisane, przepisane, stworzone od nowa. Nie jest to projekt nowego programu. Chcą w miarę płynnie to wdrożyć.
Grave Napisano 22 Listopad 2012 Napisano 22 Listopad 2012 Adek - dokładnie. Do projektu excalibur należy np. odświeżony UI (działa wielokrotnie szybciej). Czytałem że dopiero w następnym Maxsie mają być bardziej odczuwalne dla nas wszystkich zmiany ale kto ich tam wie. Projekt ma za zadanie zmienić całego Maxa i chcą do tego wykorzystać doświadczenie zdobyte przy Maya i XSI. Jeśli Autodek nie przyspieszy trochę, to w końcu Blender ich dogoni i padną całkiem, więc jakaś tam nadzieja jest że się wezmą w garść...
Zed Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 Odswiezone UI? A co tam odwswiezyli i gdzie dziala szybciej? Na pewno plus za nitrous ;) Jesli w nastepnym maxie faktycznie maja byc zmieny bardziej odczuwalne to ja poprosze chociaz wykorzystanie wszystkich rdzeni podczas typowych operacji programu i odmulenie wreszie edytora materialow... I moze przywroca stare zwykle okienka do operacji na edit poly bo te nowe pseudo applowe wynalazki wqr....ja na potege... Prosze jak niewiele wymagam... ;)
Grave Napisano 23 Listopad 2012 Napisano 23 Listopad 2012 @Zed - działa wiele razy szybciej, ale nie jest to tak łatwo zauważyć (zwłaszcza jeśli nie miało się okazji widzieć Maxa na słabszym sprzęcie). Najłatwiej to odczuć przechodząc do Customize User Interface. Mają zwiększyć stabilność i wdrożyć wykorzystywanie wielu rdzeni, ale bym się nie zdziwił gdyby skończyło się na tym, że stabilność jest tylko odrobinę lepsza (że się prawie nie da tego odczuć), a wiele rdzeni zaczęła obsługiwać tylko jakaś jedna operacja - to by było w ich stylu... Prawda jest jednak taka, że z takim podejściem w końcu zaczną kopać sobie grób. Po tylu latach ciężko uwierzyć, że są w stanie się do czegoś zmobilizować, no ale teraz to się robi kwestia zatrzymania przy sobie ludzi...
Zed Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 A no chyba ze tak ;) Nie zauwazylem po prostu roznicy w kwesti UI. Milo zatem ze jest chociaz troche lepiej w jakichs tam przypadkach ;) Tez juz wiele sobie nie obiecuje po 2014 bo tempo rozwoju maja tragiczne... Moze w w maxie 2014 bedzie mozna mozna zrobic animowany gradient w tle viewporta bo ten juz taki jakis malo wypasiony jest ;) Pozyjemy zobaczymy. Moze nas mile zaskocza... i chociaz te wiele watkow bedzie dzialac jak trzeba. To by byla nowa jakosc nie powiem...
pressenter Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 (edytowane) Zed: Viewporty z 2013 działają duuuużo szybciej niż w 2012. Otwórz sobie jakąś scenkę rzędu 20mln poly w każdym z nich i sobie poobracaj; już to da Ci wgląd w zmiany dotyczące szybkości pracy. Jedyne co mi się w związku z tym nie podoba to że sceny w 2013 się tak cholernie długo wczytują. W poprzednich wersjach było to wszystko wrzucane do pamięci na bieżąco, w trakcie pracy. W 2013 cała scena jest załadowana w trakcie otwierania, stąd między innymi szybsza praca w tej wersji, ale przełączanie między scenami to prawdziwy wrzód na tyłku. :| Update przetestowany, działa bez zarzutu. Sz. Edit:/ Z tym nowym updatem sceny ładują się dużo szybciej, o dziwo. O_o Edytowane 24 Listopad 2012 przez pressenter
Zed Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 Co do viewportow to juz napisalem w pierwszym poscie ze duzy plus za nitrousa bo to chyba najistotniejsza zmiana w ostatnich wersjach ktora realnie przeklada sie na komfort pracy ;) Gdyby nie to byloby na prawde slabo...
pressenter Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 Prawda, prawda, a pierwsza wersja 2013, taka bez łatek była po prostu nie do użytku, ale teraz... pracuje się doskonale, chociaż i tak dla mnie wersja 2011 była najlepsza. :D Sz.
Zed Napisano 24 Listopad 2012 Napisano 24 Listopad 2012 oj tak pierwszy update do 2013 bardzo cieszyl ;) No nic... do wersji 2014 w sumie juz nie daleko :) Nie wierze ze nie wiedza o takich podstawowych bledach puszczajac soft na rynek - przeciez wystarczy popracowac pare godzin nad pierwszym lepszym projektem i juz wychodzi mase bugow... Leja pewnie na to z gory - przeciez zalata sie updatem ;) Maly plus tez za czeste updaty.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się