Skocz do zawartości

Rozterki początkującego - dziwne powierzchnie na czaszy kulistej


kato555

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po zastosowaniu funkcji wygładzania powierzchni okazało się że na czaszy utworzyły się dziwne powierzchnie http://img405.imageshack.us/img405/6789/62255490.jpg. Wie ktoś jak to usunąć lub jak modelować żeby na przyszłość uniknąć podobnych kwiatków? Dodatkowo zdjęcia z siatką http://img849.imageshack.us/img849/1378/60209763.jpg http://img69.imageshack.us/img69/5617/11355053.jpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Chodzi Ci o to, co utworzyło się na "szczycie" półkuli, jeżeli tak to można określić? Wina leży po stronie siatki. Wygładzanie, czy to TS czy MS jest bardzo wrażliwe na punkcie nie-czworokątów. Zmień topologię siatki tak, żeby zamiast trójkątów pojawiły się czworokąty, wtedy po wygładzeniu będzie wszystko ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostszy sposób na to, co napisał Miłosz3ds:

na samym "czubku" kuli masz jednego vertexa, w którym schodzą się krawędzie tworzące trójkąty. Po prostu zaznacz co drugą z tych krawędzi i je usuń klawiszem backspace (klawiszem delete usunął byś je razem z polygonami). Powstaną czworokąty, i artefakty znikną.

Ale pamiętaj, żeby usunąć tylko krawędzie bezpośrednio stykające się z tym jednym wierzchołkiem. Te poniżej mają zostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie ręcznie! :) Stwórz boxa - sześcian, czyli powiedzmy 25cm x 25cm x 25cm, segmenty też równo, powiedzmy 5x5x5. Na to modyfikator Spherify o wartości 100%. Konwertujesz do poly, tniesz na pół czy ile tam potrzebujesz i "przyczepiasz" do swojego kształtu. Oczywiście liczba segmentów zależna od tego, ile masz tam podziałów na swojej podstawowej bryle.

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tworzysz Cube'a, czyli kostkę. Ma mieć takie same rozmiary we wszystkie strony, czyli sześcian.

2. Nakładasz modyfikator MeshSmooth

3. Jako Subdivision method ustawiasz NURMS (powinien być standardowo ustawiony)

4. Iterations ustawiasz na 2

5. WYŁACZASZ opcję Isoline display

6. Klikasz na powstałym obiekcie prawym klawiszem myski i wybierasz Convert to: Convert to editable poly.

 

I masz kulę. Później tylko obcinasz jej dolną połowę i masz półkulę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności