kato555 Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Witam Po zastosowaniu funkcji wygładzania powierzchni okazało się że na czaszy utworzyły się dziwne powierzchnie http://img405.imageshack.us/img405/6789/62255490.jpg. Wie ktoś jak to usunąć lub jak modelować żeby na przyszłość uniknąć podobnych kwiatków? Dodatkowo zdjęcia z siatką http://img849.imageshack.us/img849/1378/60209763.jpg http://img69.imageshack.us/img69/5617/11355053.jpg.
Miłosz3ds Napisano 4 Grudzień 2012 Napisano 4 Grudzień 2012 Chodzi Ci o to, co utworzyło się na "szczycie" półkuli, jeżeli tak to można określić? Wina leży po stronie siatki. Wygładzanie, czy to TS czy MS jest bardzo wrażliwe na punkcie nie-czworokątów. Zmień topologię siatki tak, żeby zamiast trójkątów pojawiły się czworokąty, wtedy po wygładzeniu będzie wszystko ok.
Ajgor Napisano 5 Grudzień 2012 Napisano 5 Grudzień 2012 Najprostszy sposób na to, co napisał Miłosz3ds: na samym "czubku" kuli masz jednego vertexa, w którym schodzą się krawędzie tworzące trójkąty. Po prostu zaznacz co drugą z tych krawędzi i je usuń klawiszem backspace (klawiszem delete usunął byś je razem z polygonami). Powstaną czworokąty, i artefakty znikną. Ale pamiętaj, żeby usunąć tylko krawędzie bezpośrednio stykające się z tym jednym wierzchołkiem. Te poniżej mają zostać.
kato555 Napisano 5 Grudzień 2012 Autor Napisano 5 Grudzień 2012 Dzięki za odzew. Jeżeli dobrze zrozumiałem chodziło o przeróbkę siatki jak na rys http://img835.imageshack.us/img835/5544/23866116.jpg. Tylko że po zastosowaniu wygładzania znowu jest malutki defekt :) http://img849.imageshack.us/img849/6228/98025274.jpg
mafida Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 Spróbuj jak na obrazku. [ATTACH=CONFIG]88450[/ATTACH]
Pawelkos Napisano 7 Grudzień 2012 Napisano 7 Grudzień 2012 albo dodaj jeszcze jednego loop'a na samej gorze
kato555 Napisano 12 Grudzień 2012 Autor Napisano 12 Grudzień 2012 No i poległem w boju panie mafida :). Za chiny ludowe nie mogę uzyskać takiej siatki na kuli jak na tym obrazku.
Miłosz3ds Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 Na pewno nie ręcznie! :) Stwórz boxa - sześcian, czyli powiedzmy 25cm x 25cm x 25cm, segmenty też równo, powiedzmy 5x5x5. Na to modyfikator Spherify o wartości 100%. Konwertujesz do poly, tniesz na pół czy ile tam potrzebujesz i "przyczepiasz" do swojego kształtu. Oczywiście liczba segmentów zależna od tego, ile masz tam podziałów na swojej podstawowej bryle. Powodzenia!
Ajgor Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 1. Tworzysz Cube'a, czyli kostkę. Ma mieć takie same rozmiary we wszystkie strony, czyli sześcian. 2. Nakładasz modyfikator MeshSmooth 3. Jako Subdivision method ustawiasz NURMS (powinien być standardowo ustawiony) 4. Iterations ustawiasz na 2 5. WYŁACZASZ opcję Isoline display 6. Klikasz na powstałym obiekcie prawym klawiszem myski i wybierasz Convert to: Convert to editable poly. I masz kulę. Później tylko obcinasz jej dolną połowę i masz półkulę.
mafida Napisano 12 Grudzień 2012 Napisano 12 Grudzień 2012 No, dokładnie jak koledzy wyżej napisali. Sorry, zapomniałem dopisać jak zrobic taka kulkę:)
kato555 Napisano 18 Grudzień 2012 Autor Napisano 18 Grudzień 2012 Wielkie dzięki za pomoc, o to chodziło :).
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się