Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Po zastosowaniu funkcji wygładzania powierzchni okazało się że na czaszy utworzyły się dziwne powierzchnie http://img405.imageshack.us/img405/6789/62255490.jpg. Wie ktoś jak to usunąć lub jak modelować żeby na przyszłość uniknąć podobnych kwiatków? Dodatkowo zdjęcia z siatką http://img849.imageshack.us/img849/1378/60209763.jpg http://img69.imageshack.us/img69/5617/11355053.jpg.

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Chodzi Ci o to, co utworzyło się na "szczycie" półkuli, jeżeli tak to można określić? Wina leży po stronie siatki. Wygładzanie, czy to TS czy MS jest bardzo wrażliwe na punkcie nie-czworokątów. Zmień topologię siatki tak, żeby zamiast trójkątów pojawiły się czworokąty, wtedy po wygładzeniu będzie wszystko ok.

Napisano

Najprostszy sposób na to, co napisał Miłosz3ds:

na samym "czubku" kuli masz jednego vertexa, w którym schodzą się krawędzie tworzące trójkąty. Po prostu zaznacz co drugą z tych krawędzi i je usuń klawiszem backspace (klawiszem delete usunął byś je razem z polygonami). Powstaną czworokąty, i artefakty znikną.

Ale pamiętaj, żeby usunąć tylko krawędzie bezpośrednio stykające się z tym jednym wierzchołkiem. Te poniżej mają zostać.

Napisano
  • Autor

No i poległem w boju panie mafida :). Za chiny ludowe nie mogę uzyskać takiej siatki na kuli jak na tym obrazku.

Napisano

Na pewno nie ręcznie! :) Stwórz boxa - sześcian, czyli powiedzmy 25cm x 25cm x 25cm, segmenty też równo, powiedzmy 5x5x5. Na to modyfikator Spherify o wartości 100%. Konwertujesz do poly, tniesz na pół czy ile tam potrzebujesz i "przyczepiasz" do swojego kształtu. Oczywiście liczba segmentów zależna od tego, ile masz tam podziałów na swojej podstawowej bryle.

Powodzenia!

Napisano

1. Tworzysz Cube'a, czyli kostkę. Ma mieć takie same rozmiary we wszystkie strony, czyli sześcian.

2. Nakładasz modyfikator MeshSmooth

3. Jako Subdivision method ustawiasz NURMS (powinien być standardowo ustawiony)

4. Iterations ustawiasz na 2

5. WYŁACZASZ opcję Isoline display

6. Klikasz na powstałym obiekcie prawym klawiszem myski i wybierasz Convert to: Convert to editable poly.

 

I masz kulę. Później tylko obcinasz jej dolną połowę i masz półkulę.

Napisano

No, dokładnie jak koledzy wyżej napisali. Sorry, zapomniałem dopisać jak zrobic taka kulkę:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności