Skocz do zawartości

Pojazd 3d: GoldSter - motocykl customowy


wenom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)

 

Jako, że mój ostatni post na tym forum miał miejsce jakieś 5-6 lat temu to

napiszę co nieco słowem wstępu i jakiegoś zagajenia;). Te kilka lat temu

interesowałem się grafiką 3d. Było to głównie modelowanie aut w 3ds max (głównie Lambo).

Tak się życie potoczyło, że ukończyłem wydział mechaniczny na politechnice zamiast asp i

siłą rzeczy przeszedłem od pracy z 3ds Max do Catii V5 jako żem konstruktor ;). W

międzyczasie zaraziłem się pasję do motocykli, przerabianiem, dłubaniem itd itp..

Jakiś czas temu zrodził mi się jednak w głowie pomysł zaprojektowania motocykla od

podstaw.

 

-------------------------------------------------

 

Bazą motocykla został silnik HD Evo 1200 od Sportstera. Model silnika powstał w

oparciu o dokumentację z książek serwisowych, oraz o różne materiały i zdjęcia

znalezione w sieci. Poza silnikiem cały motor został zaprojektowany wg mojego pomysłu.

 

Silnik: HD Evo 1200 + Gaźnik MIkuni HSR 42

Sztywna rama

Widelec przedni w stylu springera z amortyzatorem Ohlins

Koła 17" o szerokości 200 mm tył / 120 mm przód

Opony Metzeler Sportec M3

Prześwit 60mm

Baza kół 1700mm

Kąt główki 40 stopni

Podupek amortyzowany (też Ohlins)

 

Kilka szczegółów technicznych...

 

Projekt wykonany w Catia V5.

Rendering w 3ds max/Brazil RS

 

-------------------------------------------------

 

Wszystkich fanów motocykli i nie tylko zapraszam na swój profil na FB. Znaleźć tam

można kilka dodatkowych ujęć a w przyszłosci napewno kolejne projekty.. Zarówno

projektowe jak i te warsztatowe :)

Za pozostawienie komentarza/krytykę będę bardzo wdzięczny :)

 

--------------------------------------------------

http://www.facebook.com/AdrenalinerDesign

--------------------------------------------------

 

46076346.jpg

 

47184874.jpg

 

91814362.jpg

 

Poniżej szkic koncepcyjny od którego właściwie zaczął się cały projekt:

 

szkicy.jpg

 

I na koniec,jako że to jednak projekt techniczny .. :)

 

rzuty.jpg

 

Raz jeszcze zapaszam na fb:) Każdy komentarz i krytyka są mile widziane ..

Edytowane przez wenom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

No fajny. Chcialoby sie przewiezc takim sprzetem.

Jak na motor bez wahacza, to siodelko moze byc niewygodne troszeczke ;) Brak mi tez troszeczke hamulcy, linek itp.

 

Edit. wahacz sie odnalazl (albo i nie), szukam linek... ;)

Edytowane przez Sunedge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ladnie ladnie, tylko:

-odleglosc kierownicy od kanapy troche drastyczna, pytanie na ile wygodnie by sie tym jechalo, o ile wogole daloby sie:P

-kwestia wydechow, o ile sie nie myle to dlugosc wydechow pownina byc po pierwsze rowna -> zeby miec w miare rowna prace silnika, po drugie w miare dluga zeby nie miec absurdalnych mieszanek paliwa:)

- czemu nie ma hamulcow?:D, lusterka i kierunki juz pomine, ale skoro jest miejesce na blache to projektowales z zamiarem rejestracji wnioskuje:D

-a co do kwesti projektowej, jak zrobic regulacje zaworow?:D, sciaganie baku ok, ale nie wyciagniesz pokrywy spod ramy, trzeba silnik zrzucac.. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za opinie:) i już odpowiadam na komentarze ..

 

Co do jakości renderingów to wiem że szału ni ma. Miałem długą przerwę w tym temacie a przez 6 lat dużo się nazmieniało w stronę realizmu i stosowanych technik itp. Trzeba będzie trochę wiedzy i doświadczenia nadrobić. NA modelowanie i projektowanie części zeszło mi tyle czasu, że nadszedł taki moment ze trzeba było powiedzieć dość i przestać w nieskonczoność coś poprawiać. Chyba każdy tak czasem ma ze taki moment przychodzi :}. Powierzchni tez już nie zamierzam poprawiać:). Bak ma jednakże powierzchnie klasy A jak i wiekszość elementów powierzchniowych. Na pewno na baku nie zchodziłem ponizej ciągłości krzuwizny G2. Ma on taki kształt ze może to jednak tak wyglądać:) .. Dużo niestety model stracił na jakości przy konwersji z modelu powierzchniowego na model siatkowy przy pomocy Deep Exploration. Jedyna metoda jaka rozpracowałem ale może można inaczej . Jak ktoś wie to będę wdzięczny za pomoc.

 

Uncle..

 

- Zapewniam cię że byś usiadł i nie byłoby tragedii. Model sprawdzony pod kątem dopasowania do osoby 175cm. Zanim powstał wstępny szkic trzeba było sprawdzić.

- Kwestia wydechów. Najlepiej jakby były równe ale to bardziej tyczy się wysokoobrotowych silników sportowych. A to motor sportowy nie jest. Wydechy są krótkie i puste w założeniu tak aby były jak najgłośniejsze

- Jeśli chodzi o wymagania techniczne co do rejestracji, to w Polsce niestety mamy troche inne niż w USA gdzie jest to bardziej liberalne. Mój projekt zakładał właśnie takie liberalne podejście do tematu. Nie ma więc ani lusterek ani kierunkowskazów.

- Co do hamulca to jest tzw "sprocket brake" czyli zintegrowany z tylną zębatką.

- Co do regulacji to niestety trzeba by było robić tak jak mówisz. Coś za coś.

 

Dodam że mój poprzedni motor to był dość mocno przegrzebany junak. Ponizej link:

 

 

Wydech tez był pusty (sąsiedzi za mną nie przepadali ;). Wywaliłem tez kierunkowskazy i błotnik. Policja sie w sumie nie czepiała byle im sie za często nie pokazywać :}

 

 

ps Dźwignia na kierownicy Maćku to sprzęgło. Hamulec jest pod prawa noga a biegi pod lewą :)

Co do siatki to postaram się coś wrzucić w najbliższym czasie

Edytowane przez wenom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość MonsterDream

No mega, nie wspominając że chyba najbardziej mi się podoba sam rysunek techniczny! Jak się nauczyć tak rysować!? No mistrzostwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zapewniam cię że byś usiadł i nie byłoby tragedii. Model sprawdzony pod kątem dopasowania do osoby 175cm. Zanim powstał wstępny szkic trzeba było sprawdzić.

- Kwestia wydechów. Najlepiej jakby były równe ale to bardziej tyczy się wysokoobrotowych silników sportowych. A to motor sportowy nie jest. Wydechy są krótkie i puste w założeniu tak aby były jak najgłośniejsze

 

Bardziej chodziło o to ze wydechy przypala nogę. Puste tym bardziej sie grzeją. Trzeba by było je owinąć pasami izolującymi. Jako aktywny motocyklista powiem ze hamuje sie przodem, a tylny hebel ma znikomy wplyw na hamowanie. Wystarczy spojrzeć na drogę hamowania przednim i oboma heblami. Tylny zas szybko blokuje kolo i d daje :)...

 

 

Mi tam rendery sie podobaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seba .. Ze wszytkim mogę zgodzić:) .. Jak najbardziej motor może być niewygodny, głosny, niepraktyczny i słabo hamujący. Motocykle customowe to jednak taka branża że te cechy wbrew pozorom są na plus a nie na minus. Takie motocykle robi sie jako manifestacje swojej osobowości i odrębności. Jest to właśnie łamanie zasad, logiki i zdrowego rozsądku. Jest to antagonizm fiata pandy, ciepłych kapci i przechodzenia na zielonym świetle . . ;) . . albo ktoś to kocha albo nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności