Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, temat pewnie banalny ale nie mogę uzyskać takiego efektu, jaki bym chciał. Chodzi o to, że materiał przezierny nie przepuszcza światła, tzn. patrząc na element widać, że jest prześwietlany ale światło nie pada na płaszczyznę poniżej, przez co jest wrażenie, że materiał jest nieprzezierny. Jaki może być tego przyczyna? Światło standard omni, materiał zwykłe V-ray material z ustawioną refrakcją niemal na max. Reflection/refraction w zakładce V-raya Global switches włączony

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Ale to nie chodzi o szybę drzwi, tylko o pergolę (czyli ten daszek właśnie, a właściwie belki pomiędzy którymi rozpięty jest przezierny materiał). Światło świeci z góry, na dole daszku widać, że prześwietla a na taras i ścianę cień od belek nie pada (powinny być paski). Jak ukryję te tkaninę i zrobię render to ładne paski od samych desek mi wychodzą a potem tak jaki dach normalny tam był.

Napisano

Nie działa niestety :( Czy ktoś ewentualnie mógłby mi zrobić zrzutkę z takiej prostej scenki, gdzie są tylko 2 elementy szyba rzucająca częściowy cień i płaszczyzna i screena ustawień materiału, światła i ewentualnie konsolki renderera? Byłbym bardzo wdzięczny

 

- - - Połączono posty - - -

 

@ ptaszek

 

Szyba grubość 0,5 cm nadana Shellem

 

@pressenter

 

Shadow Map, bo ten cień ma zdecydowanie lepszą jakość, nie jest taki twardy

Napisano (edytowane)

A po co w ogóle stosujesz tutaj światło typu omni przy zastosowaniu vraysun i vrayhdri nie powinno być żadnych problemów bo podejrzewam że chodzi ci o taki efekt, w załączniku masz ustawianie materiału użytego na dachu. co do ustawień to wrzuć swoja scena na jakiś serwer to pewnie ktoś ci poprawi ustawienia rendera :)

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

@shadowsexpe - wielkie dzięki za podpowiedzi :) No właśnie o coś takiego mi chodziło

 

Muszę popróbować na jakiejś prostszej scenie ustawienia cieni, bo nie udało mi się osiągnąć takiego efektu jak chciałem przy użyciu własnych ustawień na zwykłym VrayMaterial. Cały czas szyba, mimo, że była przezierna dawała cień 100% i nie mam pojęcia dlaczego (ustawienia refract nic nie zmieniają). Na chwilę obecną obszedłem to na szybko dając gotowy materiał z biblioteki i jest tak jak powinno.

 

Pytanie mam tylko inne - ten materiał, który wstawiłem w viewporcie jest nieprzezierny a na renderze wychodzi przezroczysty. Czy w takim przypadku da się ustawiać stopień przezierności tego materiału? Bo refract jest 0 a efekt na renderze taki jakby było z 85% (mapy z materiału w reflect na 100% i w opacity na 100%). Materiał nazywa się Architectural Glass DRR ze strony vray materials.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności