LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 Witam, temat pewnie banalny ale nie mogę uzyskać takiego efektu, jaki bym chciał. Chodzi o to, że materiał przezierny nie przepuszcza światła, tzn. patrząc na element widać, że jest prześwietlany ale światło nie pada na płaszczyznę poniżej, przez co jest wrażenie, że materiał jest nieprzezierny. Jaki może być tego przyczyna? Światło standard omni, materiał zwykłe V-ray material z ustawioną refrakcją niemal na max. Reflection/refraction w zakładce V-raya Global switches włączony
pressenter Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 W refraction zaznaczyłeś affect shadows? Sz.
LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Napisano 21 Grudzień 2012 Tak, mam, może gdzieś w konsolce renderingu cuś?
Miłosz3ds Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 A jakie cienie ustawiłeś dla tego światełka omni? GI włączone?
LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Napisano 21 Grudzień 2012 Cienie Vray Shadow Map, GI w konsolce renderera włączone, w indirect illumination GI caustics refractive i reflective włączone
Miłosz3ds Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 Pokaż ustawienia materiału i lampki, render też. Tak to można strzelać :)
LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Napisano 21 Grudzień 2012 http://img541.imageshack.us/img541/9547/pergola.jpg' alt='pergola.jpg'> Uploaded with ImageShack.us[/img]
pressenter Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 Wpada przez tą szybę, po prostu masz tam słabo oświetlone. Obniż to omni tak żeby daszek Ci na szybę cienia nie rzucał to zobaczysz. Sz.
LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Napisano 21 Grudzień 2012 Ale to nie chodzi o szybę drzwi, tylko o pergolę (czyli ten daszek właśnie, a właściwie belki pomiędzy którymi rozpięty jest przezierny materiał). Światło świeci z góry, na dole daszku widać, że prześwietla a na taras i ścianę cień od belek nie pada (powinny być paski). Jak ukryję te tkaninę i zrobię render to ładne paski od samych desek mi wychodzą a potem tak jaki dach normalny tam był.
pressenter Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 A jak wyłączysz w niej translucency? I czemu shadowmap, a nie vrayshadow? Sz.
ptaszek Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 czy ty szyba ma jakas grubosc? zmien Refraction IOR na 1 dla testu. Powinno tez zadzialac bez GI. Albo wylacz Affect shadow i wlacz GI i refractive caustics.
LaCrimosa Napisano 21 Grudzień 2012 Autor Napisano 21 Grudzień 2012 Nie działa niestety :( Czy ktoś ewentualnie mógłby mi zrobić zrzutkę z takiej prostej scenki, gdzie są tylko 2 elementy szyba rzucająca częściowy cień i płaszczyzna i screena ustawień materiału, światła i ewentualnie konsolki renderera? Byłbym bardzo wdzięczny - - - Połączono posty - - - @ ptaszek Szyba grubość 0,5 cm nadana Shellem @pressenter Shadow Map, bo ten cień ma zdecydowanie lepszą jakość, nie jest taki twardy
mirach Napisano 21 Grudzień 2012 Napisano 21 Grudzień 2012 sprawdz z normalnym vray shadow, jemu tez mozna wlaczyc zeby byl miekki
shadowsexpe Napisano 22 Grudzień 2012 Napisano 22 Grudzień 2012 (edytowane) A po co w ogóle stosujesz tutaj światło typu omni przy zastosowaniu vraysun i vrayhdri nie powinno być żadnych problemów bo podejrzewam że chodzi ci o taki efekt, w załączniku masz ustawianie materiału użytego na dachu. co do ustawień to wrzuć swoja scena na jakiś serwer to pewnie ktoś ci poprawi ustawienia rendera :) Edytowane 22 Grudzień 2012 przez shadowsexpe
LaCrimosa Napisano 22 Grudzień 2012 Autor Napisano 22 Grudzień 2012 @shadowsexpe - wielkie dzięki za podpowiedzi :) No właśnie o coś takiego mi chodziło Muszę popróbować na jakiejś prostszej scenie ustawienia cieni, bo nie udało mi się osiągnąć takiego efektu jak chciałem przy użyciu własnych ustawień na zwykłym VrayMaterial. Cały czas szyba, mimo, że była przezierna dawała cień 100% i nie mam pojęcia dlaczego (ustawienia refract nic nie zmieniają). Na chwilę obecną obszedłem to na szybko dając gotowy materiał z biblioteki i jest tak jak powinno. Pytanie mam tylko inne - ten materiał, który wstawiłem w viewporcie jest nieprzezierny a na renderze wychodzi przezroczysty. Czy w takim przypadku da się ustawiać stopień przezierności tego materiału? Bo refract jest 0 a efekt na renderze taki jakby było z 85% (mapy z materiału w reflect na 100% i w opacity na 100%). Materiał nazywa się Architectural Glass DRR ze strony vray materials.
shadowsexpe Napisano 23 Grudzień 2012 Napisano 23 Grudzień 2012 Zerknij sobie tutaj na temat materiału i jego parametrów a material.de zostaw w spokoju bo w ten sposób niczego się nie nauczysz ;) http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_material.htm
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się