Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Witam. Załóżmy, że mam już wyrenderowaną scenę, ale chciał bym coś zmienić na szybko. A rendering całości trwał by z godzinę. Jak wyrenderować na przykład same cienie, Ambient Occlusion itp ale BEZ renderowania głównej sceny? To znaczy wiem, jak renderować dodatki, ale jak zrobić, żeby nie renderowała się cała główna scena? Oczywiście chodzi o V-Raya z Maxem.
Miłosz3ds Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Jeżeli dobrze rozumuję to nie ma takiej możliwości. Jednak co do AO jest sposób, zobacz tutaj: http://www.ronenbekerman.com/using-vraylightmtl-vraydirt-ambient-occlusion-render-checkup/
guru Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Chodzi ci o rozbicie na render passy? Jezeli pracujesz na obrazku beatty w ktorym chcesz nagle zmienic cien i wczesniej nie renderowales na passach to nie ma takie mozliwosci. Wyrenderowanie samego cienie nie pozwoli na jego zniane. By poprawnie to zrobic powinienes wyrenderowac obrazek na passach i potem ewentualnie w razie jakiegos problemu z jednym passem mozesz go przerenderowac nie renderujac całości.
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Nie chodzi o render passy. A raczej chodzi, ale nie w tym sensie. Chodzi o to, jak później wyrenderować na przykład samego passa z cieniami. Czyli jeśli mam obrazek w dwóch passach. W jednym cały obrazek bez cieni, a w drugim same cienie. jak WYŁĄCZYĆ renderowanie reszty (poza cieniami).
guru Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Nie rozumiem twojego pytania. Samo renderowanie na passach polega na renderowaniu wszystkiego osobno i potem laczeniu tego w calosc w post'cie. REnderujac na passach by otrzymac obrazek taki jak we freamebufferze musisz połaczyc takie podstawowe render passy jak: -diffuse -lighting -GI -reflection -refraction -Selfshadow -specular - itd w zaleznosci jakich efektow uzywasz Cien jest jedna ze skladowych. No chyba ze mowisz o cieniu rzucanym na podloze. Czyli Matte Shadow
legomir Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Chodzi mu o renderowanie wszystkiego bez buety passa. Tak?
imago10 Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 AO - przez plug Swift-Switch Sam cień choć ręki nie dam sobie uciąć da radę, ale nie mam maxa - nie powiem Ci z głowy. Jak nie znajdziesz to daj znać w nowym roku looknę jak to było.
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Myślę, że prościej sie nie da. Chodzi mi o to, jak wyrenderować tylko jeden konkretny pass- na przykład shadow. Załóżmy, że mam już wszystkie passy wyrenderowane, ale chcę jeden zmienić. Na przykład shadow. Jak wyrenderować tylko ten jeden. A nie wszystkie. Proste pytanie. Jak wyrenderować TYLKO shadow pass BEZ renderowania pozostałych. Tak, żeby w rezultacie dostać tylko jeden obrazek - z cieniami. I nic więcej. Jeszcze inaczej. Jak wydzielisz do renderowania tylko shadow pass, Vray i tak liczy dwa obrazki. Jeden to jest całość bez cieni, a drugi to są cienie, prawda? Chodzi mi o to, że nie chcę liczyć tej całości (bo to długo trwa), a TYLKO cienie. Jak wyłączyć liczenie tej całości bez cieni.
Lucek Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 http://www.cgsource.net/render-passes--compositing.html Renderuj co potrzebujesz. Musisz tylko wiedzieć jakie passy ci się przydadzą.
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Ależ ja WIEM, co to jest compositing. WIEM, co to są passy, WIEM, jak je poskładać. Chodzi właśnie o to, że on renderuje WIĘCEJ, niż ja chcę, i traci przez to czas. Ja chcę z całego obrazka wyrenderować TYLKO cienie i nic więcej. Jak to zrobić? Dziś walczyłem z jednym obrazkiem. Wyrenderowałem raz. Okazało się, że w ogóle cieni nie było. Zrobiłem cienie, wyrenderowałem drugi raz. Cienie były, ale ni sie nie podobały. I tak metodą prób i błędów doszedłem do dobrego rezultatu. Problem w tym, że każdy rendering trwał prawie półtorej godziny. I na jeden obrazek straciłem czas od rana do teraz. A jak bym mógł wyrenderować tylko cienie, to trwało by o wiele krócej.
Miłosz3ds Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Nie da rady ;) do AO - to co napisałem wcześniej, powinno być nawet szybciej niż vrayowy AO, kiedyś tak było - jak teraz nie wiem. Ale kontrolę masz na pewno większą. Co do cieni, odbić i tak dalej - bez wyrenderowania CAŁOŚCI - nie da się. Wszystko musi być przeliczone. Przecież na cienie składa się color bleeding, gi, odbicia, refrakcje - dosłownie wszystko. Najlepsze wyjście w Twojej sytuacji to zjechanie z ustawieniami, rozdzielczością - albo render region.
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Co do AO, to znalazłem fajny skrypcik. Odpalasz, klikasz jednego buttona i za minutkę masz wyrenderowane piękne AO. Nawet nic ustawiac nie trzeba. A z mojej sytuacji - zresetowałem ustawienia V-raya i... czas skrócił się trzykrotnie, a po zmiksowaniu z AO praktycznie nie widać różnicy (a nawet na standardowych jest lepiej:) ) Tak wlaśnie się obawiałem, że się nie da osobno :( Dzięki
SYmek Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Z technicznego punktu widzenia jest to totalnie możliwe (i praktykowane przez wiele rendererów), tylko potrzebny byłby shader, który pakuje wymagane passy do beauty, ale być może nikomu nie chciało się pisać takiego shadera dla Vraya. Rozwiązanie to wymodelować zwykły shader, żeby zachowywał się jak wymagany pass. Nie wiem, ile można zdziałać z materiałami w Vray, ale na przykład w XSI można spokojnie zrobić shadow matte shader dwoma nodami, podobnie jak odbicia itd ( w prmanie czy mantrze to w ogóle standard). Zdziwiłbym się, gdyby nie było na to sposobu w Vray (aczkolwiek uwaga Miłosza3ds jest zasadna, im render bardziej fizyczny, tym logiczne rozdzielenie passów trudniejsze).
Ajgor Napisano 30 Grudzień 2012 Autor Napisano 30 Grudzień 2012 Właśnie się zastanawiam, czy nie trzeba było tego zrobić w Mentalu. Może by było lepiej :) Ale wszystkie materiały mam Vrayowskie, więc teraz przestawienie sceny na mentala wymagało by pracy nad materiałami od początku. A jak by ktos potrzebował skryptu do AO dla Vraya, to proszę: http://populate3d.com/products/legacy-plugins/ na prawdę świetnie działa.
imago10 Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 Hmm ale żeby vray miał "cienie" musi obliczyć scene. Możesz GI z pliku dać oraz ewentualnie ustawić aby obiekty nie były widoczne dla kamery, chyba więcej zrobić się nie da... Przyśpieszy to znacznie render, a wypluje Ci same cienie szybko w warstwie vrayshadows
guru Napisano 30 Grudzień 2012 Napisano 30 Grudzień 2012 W maya jak chcialem sam cien renderowac to ustawialem sobie w render elements cien a na cala reszte zakladalem Surface Shader przez co nie renderowal mi beauty niepotrzebnie. Nie wiem jak to w maxie dokaldnie moze da sie standard material na cala scene rzuci a potem tylko render element wyrednerowac. Moze to pomoze.
legomir Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 O ile wiem i mental i vray nie mają silnika rerenderingu i renderowanie reszty bez buety jest niemożliwe. Najszybciej to chyba udałoby się zrobić w Rendermanie albo Mantrze.
gientekwl Napisano 31 Grudzień 2012 Napisano 31 Grudzień 2012 o matko... przeciez vray ma opcje renderowania cieni osobno, renderujesz wszystko na szarym materiale, matte shadows na wszystkie obiekty, swiatla zostawiasz jak sa w scenie i dziekuje. zalezy jakie chcesz cienie - jak chcesz miec kolorowe to wszystkie obiekty musza miec ten sam kolor (diffuse filter) jak w beauty pasie (color bleeding itd.). i w kompo taki shadow dodajesz przez substract. Jezeli czarny cien direct, to rozwiazanie jw napisalem. To sa mega proste rzeczy. Pamietaj ze renderujesz tylko cien, refleksty itd nie sa Ci potrzebne - zakladka global switches. A najlepiej przed puszczeniem rendera w vrayu puszczasz VrayShadow i Rawshadow.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się