Skocz do zawartości

zbyt ostre krawedzie cienia w raytraced shadows


Rekomendowane odpowiedzi

jak zmiekczyc krawedzie w raytraced shadows? Na obu zdjeciach krawedzie sa tak samo ostre, zmniejszylem density z nadzieja ze cos to zmieni, ale zmienilo nie dokladnie to, co chcialem. Uzylem tutaj target light ze swiatlem point.

http://fotoo.pl/show.php?img=471059_2-max-quadre-depth-1.png.html

http://fotoo.pl/show.php?img=471061_4.png.html

 

Jak z nowu uzylem wczeniej shadow map to po wyrenderowaniu wyszly takie krawedzie ze porazka to malo powiedziane...

 

 

prosze o pomoc...

 

Przeczytalem info na stronce (link ponizej) i chcialem dokladnie taki efekt jak na obrazku... nie rozumiem jednak jak to zrobic...

 

http://softimage.wiki.softimage.com/xsidocs/dir_shadows_CreatingRaytracedShadows.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Miękkie cienie zależą od wielkości i odlagłości od światła. Zasadniczo im większe źródło światła, i im dalej od niego tym miękksze cienie. Jeżeli masz w ustawieniach światła kształt point to masz ostre cienie. Jeżeli dasz sphere i zwiększysz radius to cienie będą miękksze. Na przyszłość pisz jaki soft i renderer, bo zgaduję że max.

 

PS. Masz odwrotnie bump na podłodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisalem softu, bo skoro jestem na stronie maxa to dla mnie logiczne ze 3ds max. a render to mental ray. A ze mam odwrotnie bump na podlodze to co to znaczy?

 

A co do tego punktowego, co napisalem, to nie do konca sie zgodze, gdyz jak siedze teraz przed kompem i swieci na mnie zarowka, czy nawet ogolnie slonce to nie ma nigdzie tak cholernie ostrych krawedzi, zwlascza na koncu cienia.

Edytowane przez johnmcload
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odwrotny bump - "fugi" wystające i wklęśnięte kafelki. Strona nazywa się max3d.pl a nie 3dsmax.pl :) nie wiem czy zauważyłeś że nie piszą tutaj tylko maxowcy. Są oddzielne działy dla każdego softa, ale w działach takich jak shading czy modeling piszemy w jakim sofcie działamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przepraszam :)

 

Jak chodzi o bump to dziwne, bo patrzac na to nie wydaje mi sie by fugi byly wyzej, poza tym to jest po prostu tekstura o wysokiej rozdzielczosci. Zalaczam render z swiatla sphere... dla mnie tutaj wcale prawie nie ma cienia... chcialbym po prostu by pokazywal sie taki cien jak za pierwsza fotka ale z realnie rozmytymi krawedziemi, ktore wraz z odlegloscia rozmywaja sie bardziej, ale nie tak jak tutaj co linka dalem...

 

http://fotoo.pl/show.php?img=471087_5.png.html

 

 

http://fotoo.pl/show.php?img=471088_6.png.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pisalem softu, bo skoro jestem na stronie maxa to dla mnie logiczne ze 3ds max

 

nie chce byc zbyt odkrywczy, ale jestes w dziale "Rendering and Shading", mozliwe ze okaze sie to dla ciebie szokiem, ale są tu ludzie pracujacy na roznych programach, jak rowniez roznych silnikach renderujacych. Pisanie tak podstawowych rzeczy jak to na jakim programie pracujesz zdecydowanie ulatwia mozliwosc pomocy.

 

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bump masz w 100% odwrócony sprawdź w materiale jak wygląda zastosowana tam tekstura ogólnie mapa bump powinna być czarno biała . Zasada jest prosta to co białe wypukłe to co czarne wklęsłe A jeśli zastosowałeś tą sam teksturę co w diffuse to możesz liczyć się z tym że będziesz miał właśnie odwrotny bump bo na teksturze oryginalnej jaśniejsza jest fuga i dlatego przy renderowaniu będzie ona uwypuklana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za to co napisze ale pytajacy wykazał sie totalnym lenistwem mogę zrozumieć że się w googlach nie chciało poszukać ale jak się już nawet nie zagląda do helpa softu na którym się pracuje to trudno to określić :) tu masz wszytko na temat cieni w maxie http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-4BF878CD-5BD6-4F1A-A20B-8A6BD7D3703B.htm,topicNumber=d30e345541

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodze sie z Toba shadowsexpe, gdyz kombinowalem rozne parametry cienia na shadow map i to za kazdym razem wychodzilo beznadziejnie. Myslalem ze jest specjalne ustawienie ktore by mi pomoglo. a co do tematu cieni to mam pare tutkow, wiec wiesz. nie jestem leniwy, bo od cholery tego przejrzalem...

zaczalem uzywac ray traced shadows. szkoda tylko ze jak na scenie umiescilem 1 swiatlo free light to cien jest cholernie ostry i ciemny. gdyby taki cien bym troche rozmazany przy krawedziach.... cos jak tutaj:

http://fotoo.pl/show.php?img=473015_diablo-3-tyrael.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo mi sie osiagnac cos takiego.

http://fotoo.pl/show.php?img=473028_26-test-cienia-7.png.html

 

a to moje ustawienia, ktorych użyłem po 100 latach dłubania...

http://fotoo.pl/show.php?img=473029_1.jpg.html

 

 

mimo to i tak nie dokonalem wymarzonego efektu:

http://fotoo.pl/show.php?img=473030_bez-nazwy-1.jpg.html

 

 

 

u mnie wyglada to tak jakby byl sobie cien macierzysty - ten najczarniejszy i gdy zaczyna pojawiac sie zewnetrzny czyli ten miekki to nie ma zadnego przejscia miedzy nimi tylko twarde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności