Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej witajcie. Robie Passacika z zacnego tutoriala:

I wszystko CHYBA mam tak jak być powinno

2w3uk9g.jpg

 

Lecz efekt końcowy wygląda DZIWNIE (okropne cienie nie wiem skąd )

 

64ffc3.jpgWarto wspomnieć, że na tucie, autor na ustawiony chyba jakiś materiał z Vraya (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś takiego ustawiał), a ja Vraya nie mam, a z tego co wiem, jest płatny. Lecz tak czy siak nie zmienia to faktu, że COŚ TU NIE GRA, i nawet bez vraya powinno wyglądać ciut lepiej. Moglibyście mi pomóc?

  • Odpowiedzi 17
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Zainstalowałem triala vraya, użyłem tego materiału co na filmiku, i wciąż nadkole mam w połowie "czarne". Jakieś pomysły ?:(

 

PS Załaczam plik z modelem. (max 2013)

 

EDIT: Problem rozwiązany. Miałem ustawiony sterownik na vieporta OpenGL. Zmieniłem na nitrousa i jest git.

Bp2.zip

Edytowane przez Wizzardius

Napisano

Załącz w wersji 2012 jak możesz to zobaczę, tego nie otworzę.

 

Ale teraz jak patrzę na screeny to wydaje mi się że to tylko shading domyślny w widoczku Twoim. Przejdź na shaded i zobacz wtedy jak to wygląda.

Edytowane przez Miłosz3ds

Napisano

Nie można otworzyć pliku...

Ja mam 2012, może spróbuj zapisać w trybie zgodności z 2012, czy coś :P

 

Aczkolwiek, na moje oko nie wygląda jakoś nadzwyczajnie... Pod każdym kątem jest takie czarne? Pewnie po prostu takie masz światło w scenie.

 

 

[Edit]

Miłosz, nie zauważyłem Twojego posta heh...

Napisano

mam podobny problem...

 

we viewporcie po którymś podziale poligonów niektóre z nich zrobiły się ciemniejsze. Przy renderingu bez świateł/kamery to widać, przy odpaleniu świateł i kamery w vrayu problem znika (ale nie z viewportu). Wkurza to okrutnie bo z siatką ewidentnie jest coś nie tak, a naprawianie tego jest upierdliwe...

Dzieje się tak raz na jakiś czas przy polymodelingu.

Ktoś wie czy da się to naprawić automatycznie czy tylko kasując poligony i tworząc je od nowa?

Obrazki:

Viewport, model bez MS

siatkaviewport_zpsc18fd7b3.jpg

Viewport, model z MS

siatkaviewportMS_zps37560cf0.jpg

render w perspective view, bez świateł:

siatka_vraybezswiateliGI_zps4d0b25b0.jpg

render z vraycamera, światła ON

siatka_vrayrender_zps03e1c5f3.jpg

Napisano

To jest oświetlenie viewportu na moje oko, spróbuj poobracać viewportem po prostu, albo ponaciskaj ctrl+L ,zmienia default lights viewportów na 1 lub 2 światła

Napisano

Jak podejrzewasz że coś jest nie tak z siatką to sprawdź czy nie ma błędów w xview, zobacz czy nie ma otwartych krawędzi gdzies ukrytych, ngonów itp. Masz w maxie fajne narzędzia do takiego sprawdzania z automatu.

Napisano

Kubajaniak - krawędź już jest, ale to nic nie zmieniło...

Ctrl+L nie działa, zmiana Viewportu na Shaded także nie.

xview pokazało 2 rzeczy:

Overlapped uvw faces:

siatkaoverlappeduvfaces_zps8fb917b1.jpg

i Flipped uvw faces:

siatkaflippeduvwfaces_zps19144dc1.jpg

reszta czysta.

Nie wiem skąd to się wzięło, bo model jest prostym boxem przekształconym na poly + kilka(naście) razy connect edges...

Napisano

Raczej dwa materiały. Otwórz UV Editor, zaznacz w nim ten polygon (ale TYLKO pojedynczym kliknięciem), i spróbuj odsunąć na bok. Nie gwarantuję, że to pomoże, ale ta wynika z tego komentarza. A jeśli nie masz żadnej UV-ki nałożonej, to może pomoże samo nałożenie modyfikatora UVW Map.

Napisano

eh... po nałożeniu uvwmap cały model robi się zielony... już nic nie rozumiem ;)

zrobiłam test - zwykła kostka z 3 podziałami na x i y, przekształcona na poly i też flipped uvw faces i overlapped uvw faces częściowo wyskakują... :/

Napisano

NIe patrz na flipped i overlaped UV faces. To dotyczy mapowania UV a Ty narazie sprawdzasz co jest nie tak z geometrią obiektu. Czyli sprawdzasz open edges,overlapping faces,isolated vertices,multiple edges, overlapping vertices. Jak nic takiego nie pokazuje to jest ok. Sprawdź jeszcze u góry w tej zakładce graphite/selection czy nie masz polygonów z wiecej niż 4 krawędziami - ngonów. Overlapped UV to nachodzące na siebie poly w mapowaniu UV, jak nie masz prawidłowego unwrapa zrobionego to zawsze będzie pokazywać. Flipped UV to lustrzane obócone poly na UV, tak samo potrzebujesz prawidłowy unwrap UV - to nie ma nic wspólnego z błędami w siatce modelu.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.