Wizzardius Napisano 9 Styczeń 2013 Share Napisano 9 Styczeń 2013 Hej witajcie. Robie Passacika z zacnego tutoriala: I wszystko CHYBA mam tak jak być powinno Lecz efekt końcowy wygląda DZIWNIE (okropne cienie nie wiem skąd ) Warto wspomnieć, że na tucie, autor na ustawiony chyba jakiś materiał z Vraya (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś takiego ustawiał), a ja Vraya nie mam, a z tego co wiem, jest płatny. Lecz tak czy siak nie zmienia to faktu, że COŚ TU NIE GRA, i nawet bez vraya powinno wyglądać ciut lepiej. Moglibyście mi pomóc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wizzardius Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Share Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) Zainstalowałem triala vraya, użyłem tego materiału co na filmiku, i wciąż nadkole mam w połowie "czarne". Jakieś pomysły ?:( PS Załaczam plik z modelem. (max 2013) EDIT: Problem rozwiązany. Miałem ustawiony sterownik na vieporta OpenGL. Zmieniłem na nitrousa i jest git. Bp2.zip Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Wizzardius Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) Załącz w wersji 2012 jak możesz to zobaczę, tego nie otworzę. Ale teraz jak patrzę na screeny to wydaje mi się że to tylko shading domyślny w widoczku Twoim. Przejdź na shaded i zobacz wtedy jak to wygląda. Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Miłosz3ds Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paveu69 Napisano 10 Styczeń 2013 Share Napisano 10 Styczeń 2013 Nie można otworzyć pliku... Ja mam 2012, może spróbuj zapisać w trybie zgodności z 2012, czy coś :P Aczkolwiek, na moje oko nie wygląda jakoś nadzwyczajnie... Pod każdym kątem jest takie czarne? Pewnie po prostu takie masz światło w scenie. [Edit] Miłosz, nie zauważyłem Twojego posta heh... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 mam podobny problem... we viewporcie po którymś podziale poligonów niektóre z nich zrobiły się ciemniejsze. Przy renderingu bez świateł/kamery to widać, przy odpaleniu świateł i kamery w vrayu problem znika (ale nie z viewportu). Wkurza to okrutnie bo z siatką ewidentnie jest coś nie tak, a naprawianie tego jest upierdliwe... Dzieje się tak raz na jakiś czas przy polymodelingu. Ktoś wie czy da się to naprawić automatycznie czy tylko kasując poligony i tworząc je od nowa? Obrazki: Viewport, model bez MS Viewport, model z MS render w perspective view, bez świateł: render z vraycamera, światła ON Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 To jest oświetlenie viewportu na moje oko, spróbuj poobracać viewportem po prostu, albo ponaciskaj ctrl+L ,zmienia default lights viewportów na 1 lub 2 światła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 A najlepiej jest dłubać wszystko na "shaded" i tyle. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 Jak podejrzewasz że coś jest nie tak z siatką to sprawdź czy nie ma błędów w xview, zobacz czy nie ma otwartych krawędzi gdzies ukrytych, ngonów itp. Masz w maxie fajne narzędzia do takiego sprawdzania z automatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kubajaniak Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 Na widoku z MS widać, że przede wszystkim brakuje Ci tam krawędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 Kubajaniak - krawędź już jest, ale to nic nie zmieniło... Ctrl+L nie działa, zmiana Viewportu na Shaded także nie. xview pokazało 2 rzeczy: Overlapped uvw faces: i Flipped uvw faces: reszta czysta. Nie wiem skąd to się wzięło, bo model jest prostym boxem przekształconym na poly + kilka(naście) razy connect edges... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 Komunikat mówi, że masz nałożone na siebie dwie UV-ki w tym miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 tzn 2 poligony w tym samym miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ajgor Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 Raczej dwa materiały. Otwórz UV Editor, zaznacz w nim ten polygon (ale TYLKO pojedynczym kliknięciem), i spróbuj odsunąć na bok. Nie gwarantuję, że to pomoże, ale ta wynika z tego komentarza. A jeśli nie masz żadnej UV-ki nałożonej, to może pomoże samo nałożenie modyfikatora UVW Map. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 eh... po nałożeniu uvwmap cały model robi się zielony... już nic nie rozumiem ;) zrobiłam test - zwykła kostka z 3 podziałami na x i y, przekształcona na poly i też flipped uvw faces i overlapped uvw faces częściowo wyskakują... :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mafida Napisano 19 Styczeń 2013 Share Napisano 19 Styczeń 2013 NIe patrz na flipped i overlaped UV faces. To dotyczy mapowania UV a Ty narazie sprawdzasz co jest nie tak z geometrią obiektu. Czyli sprawdzasz open edges,overlapping faces,isolated vertices,multiple edges, overlapping vertices. Jak nic takiego nie pokazuje to jest ok. Sprawdź jeszcze u góry w tej zakładce graphite/selection czy nie masz polygonów z wiecej niż 4 krawędziami - ngonów. Overlapped UV to nachodzące na siebie poly w mapowaniu UV, jak nie masz prawidłowego unwrapa zrobionego to zawsze będzie pokazywać. Flipped UV to lustrzane obócone poly na UV, tak samo potrzebujesz prawidłowy unwrap UV - to nie ma nic wspólnego z błędami w siatce modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 20 Styczeń 2013 Share Napisano 20 Styczeń 2013 dzięki, żadnych innych błędów oprócz uvw xview nie pokazuje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thecrev Napisano 20 Styczeń 2013 Share Napisano 20 Styczeń 2013 Ctrl+L zastosuj na kazdym z okienek w maxie czyli tych 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lorilay Napisano 20 Styczeń 2013 Share Napisano 20 Styczeń 2013 ctrl+L nic nie zmienia. ale po przeszukaniu netu pomogła zmiana domyślnego oświetlenia viewportu z 2 świateł na jedno. Wygląda na to, że jest to bug związany z kartą graficzną (max 2012 i wyżej)... znalezione tu: http://www.polycount.com/forum/archive/index.php/t-86982.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi