Wizzardius Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Hej witajcie. Robie Passacika z zacnego tutoriala: I wszystko CHYBA mam tak jak być powinno Lecz efekt końcowy wygląda DZIWNIE (okropne cienie nie wiem skąd ) Warto wspomnieć, że na tucie, autor na ustawiony chyba jakiś materiał z Vraya (nie pamiętam dokładnie, ale chyba coś takiego ustawiał), a ja Vraya nie mam, a z tego co wiem, jest płatny. Lecz tak czy siak nie zmienia to faktu, że COŚ TU NIE GRA, i nawet bez vraya powinno wyglądać ciut lepiej. Moglibyście mi pomóc?
Wizzardius Napisano 10 Styczeń 2013 Autor Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) Zainstalowałem triala vraya, użyłem tego materiału co na filmiku, i wciąż nadkole mam w połowie "czarne". Jakieś pomysły ?:( PS Załaczam plik z modelem. (max 2013) EDIT: Problem rozwiązany. Miałem ustawiony sterownik na vieporta OpenGL. Zmieniłem na nitrousa i jest git. Bp2.zip Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Wizzardius
Miłosz3ds Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 (edytowane) Załącz w wersji 2012 jak możesz to zobaczę, tego nie otworzę. Ale teraz jak patrzę na screeny to wydaje mi się że to tylko shading domyślny w widoczku Twoim. Przejdź na shaded i zobacz wtedy jak to wygląda. Edytowane 10 Styczeń 2013 przez Miłosz3ds
Paveu69 Napisano 10 Styczeń 2013 Napisano 10 Styczeń 2013 Nie można otworzyć pliku... Ja mam 2012, może spróbuj zapisać w trybie zgodności z 2012, czy coś :P Aczkolwiek, na moje oko nie wygląda jakoś nadzwyczajnie... Pod każdym kątem jest takie czarne? Pewnie po prostu takie masz światło w scenie. [Edit] Miłosz, nie zauważyłem Twojego posta heh...
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 mam podobny problem... we viewporcie po którymś podziale poligonów niektóre z nich zrobiły się ciemniejsze. Przy renderingu bez świateł/kamery to widać, przy odpaleniu świateł i kamery w vrayu problem znika (ale nie z viewportu). Wkurza to okrutnie bo z siatką ewidentnie jest coś nie tak, a naprawianie tego jest upierdliwe... Dzieje się tak raz na jakiś czas przy polymodelingu. Ktoś wie czy da się to naprawić automatycznie czy tylko kasując poligony i tworząc je od nowa? Obrazki: Viewport, model bez MS Viewport, model z MS render w perspective view, bez świateł: render z vraycamera, światła ON
Orangegraphics Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 To jest oświetlenie viewportu na moje oko, spróbuj poobracać viewportem po prostu, albo ponaciskaj ctrl+L ,zmienia default lights viewportów na 1 lub 2 światła
Miłosz3ds Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 A najlepiej jest dłubać wszystko na "shaded" i tyle. :)
mafida Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Jak podejrzewasz że coś jest nie tak z siatką to sprawdź czy nie ma błędów w xview, zobacz czy nie ma otwartych krawędzi gdzies ukrytych, ngonów itp. Masz w maxie fajne narzędzia do takiego sprawdzania z automatu.
Kubajaniak Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Na widoku z MS widać, że przede wszystkim brakuje Ci tam krawędzi.
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Kubajaniak - krawędź już jest, ale to nic nie zmieniło... Ctrl+L nie działa, zmiana Viewportu na Shaded także nie. xview pokazało 2 rzeczy: Overlapped uvw faces: i Flipped uvw faces: reszta czysta. Nie wiem skąd to się wzięło, bo model jest prostym boxem przekształconym na poly + kilka(naście) razy connect edges...
Ajgor Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Komunikat mówi, że masz nałożone na siebie dwie UV-ki w tym miejscu.
Ajgor Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 Raczej dwa materiały. Otwórz UV Editor, zaznacz w nim ten polygon (ale TYLKO pojedynczym kliknięciem), i spróbuj odsunąć na bok. Nie gwarantuję, że to pomoże, ale ta wynika z tego komentarza. A jeśli nie masz żadnej UV-ki nałożonej, to może pomoże samo nałożenie modyfikatora UVW Map.
Lorilay Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 eh... po nałożeniu uvwmap cały model robi się zielony... już nic nie rozumiem ;) zrobiłam test - zwykła kostka z 3 podziałami na x i y, przekształcona na poly i też flipped uvw faces i overlapped uvw faces częściowo wyskakują... :/
mafida Napisano 19 Styczeń 2013 Napisano 19 Styczeń 2013 NIe patrz na flipped i overlaped UV faces. To dotyczy mapowania UV a Ty narazie sprawdzasz co jest nie tak z geometrią obiektu. Czyli sprawdzasz open edges,overlapping faces,isolated vertices,multiple edges, overlapping vertices. Jak nic takiego nie pokazuje to jest ok. Sprawdź jeszcze u góry w tej zakładce graphite/selection czy nie masz polygonów z wiecej niż 4 krawędziami - ngonów. Overlapped UV to nachodzące na siebie poly w mapowaniu UV, jak nie masz prawidłowego unwrapa zrobionego to zawsze będzie pokazywać. Flipped UV to lustrzane obócone poly na UV, tak samo potrzebujesz prawidłowy unwrap UV - to nie ma nic wspólnego z błędami w siatce modelu.
Lorilay Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 dzięki, żadnych innych błędów oprócz uvw xview nie pokazuje...
thecrev Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 Ctrl+L zastosuj na kazdym z okienek w maxie czyli tych 4
Lorilay Napisano 20 Styczeń 2013 Napisano 20 Styczeń 2013 ctrl+L nic nie zmienia. ale po przeszukaniu netu pomogła zmiana domyślnego oświetlenia viewportu z 2 świateł na jedno. Wygląda na to, że jest to bug związany z kartą graficzną (max 2012 i wyżej)... znalezione tu: http://www.polycount.com/forum/archive/index.php/t-86982.html
Rekomendowane odpowiedzi