Leru Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 RK -> na MAYA się nie znam, nic a nic :/ żałuję, że pomóc nie mogę bo cartoon`owe rendery są przeze mnie wielbione. Jedyne co mogę podpowiedzieć to to, że na głowie wychodzi jej bubel straszny (przynajmniej tak mi się wydaje). W animacjach gdzie jest wykorzystywany NPR wszystkie linie są takiej samej szerokości (poza Apple Seed - według mnie render zupełnie nieudany). W załączniku pokazałem punkt, który trochę psuje efekt. Wyraźnie linia wjeżdza na model. Na torsie jednak, tam gdzie nie ma krawędzi - cień jest bardzo ladny :). Do tego te gradientowe przejście. Mniam!
RK Napisano 15 Grudzień 2004 Autor Napisano 15 Grudzień 2004 Hmm... widzisz, cały witz polega na tym że i jedno i drugie to linia, ustawiona tak żeby pokrywała część cienia. To pierwszy render więc pewnie pozmieniam ale przyznam się bez bicia że celowo starałem się zrobić bardziej "malarską" linię, która częściowo cieniuje (chyba nienajgorzej wyszło to na prawym barku). Widać coś poszło nie tak. Kiedyś dojdę do ładu- młody jeszcze jestem, mam czas ;)
Pionier Napisano 15 Grudzień 2004 Napisano 15 Grudzień 2004 "Aniołki Charliego" i "Mission: Impossible 2" o ile dobrze pamietam w tych 2 filmach byly sceny w ktorych bohaterowie wyskakuja z samolotow i leca w dol. Pozyche ciala maja wtedy taka jaka chyba chcesz uzyskac. Szukam na google zdjec z tego fragmentu filmu ale niestety nigdzie nie moglem dorwac. Zalatw sobie te film i spr te fragmenty, moze akurat cos Ci to pomoze, cos zobaczyc ze masz zle i poprawisz itp. Pozdrawiam
RK Napisano 20 Grudzień 2004 Autor Napisano 20 Grudzień 2004 Po całym tygodniu siedzenia przed monitorem dopiero teraz (niedziela wieczór) udało mi się znaleźć godzinkę żeby podopieszczać shadery. Co ciekawe przy materiałach toonowych potwierdziło się stare przysłowie- za mało świateł to za mało a za dużo- to jeszcze gorzej. Sparentowałem broń do kości, zrobiłem próbną animację- wygląda na to że jest jako tako, głównym problemem są i będą nieproporcjonalnie długie nogi. Shirow w komiksach bezczelnie skraca je kiedy mu nie pasują proporcje, ja nie bardzo mogę tak manipulować - zostaje mi oszukiwanie kamerą. Drugi problem to pachwina- w toon shaderze bardzo często cień tak się układa że zadnica wygląda jakby miała kant- kolejna rzecz na którą trzeba uważać. Zadowolony za to jestem z tego jak gra ten mały czerwony akcent lasera- niby pierdółka a ładnie ożywia postać. Teraz z kolei testy environmentu- jak zgrywa się z postacią, co zmieniać, jaki typ shadera...
KLICEK Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 dol zdecydowanie wyszedl na lepsze troche chyba za ciemna gora , moze wina oswietlenia , a moze mojego monitora.
RK Napisano 20 Grudzień 2004 Autor Napisano 20 Grudzień 2004 Znowu spieprzyłem światło. Shame on me :)
Pionier Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 spieprzyles czy nie, jest lepiej niz bylo:) kiedy bedziemy mogli zobaczyc jakas animke?
RK Napisano 20 Grudzień 2004 Autor Napisano 20 Grudzień 2004 Sam nie wiem... w tygodniu praca a w weekendy leczę oczy i odpoczywam od kompa. Młody jestem, mam czas- kiedyś to skończę ;)
Bacry Napisano 20 Grudzień 2004 Napisano 20 Grudzień 2004 Tylko na starość dr Parkinson przeszkadza w prowadzeniu myszy:D A tak na serio to akurat laser nie bardzo mi leży i do tego chyba przesadziłeś z ogniskową kamery bo prawa dłoń jest strasznie mała i przez to cieniutka ta katana:D
RK Napisano 15 Marzec 2005 Autor Napisano 15 Marzec 2005 Ostatnio oddłubałem wszystkie modele które zrobiłem do Motoko- czyszczę je i chcę wrzucić na stronę bo animacja idzie strasznie wolno, za to kolekcję pseudomangowych postaci mam już całkiem sporą... Jedna z wersji twarzy.
Kris_R Napisano 16 Marzec 2005 Napisano 16 Marzec 2005 Trudno jest złapać ten charakter w 3d... pewno każda kolejna próba zbliża Cię do celu.... co do twarzyczki, to włosy mocno odcinają się od skóry. Nie wiem, czy to był zamierzony efekt, czy nie, ale wyglądają trochę jak woda... przez ten ambient... tam, gdzie na głowie jest cien, na włosach prawie go nie ma... tak, jakby były mocno przezroczyste i łapały światło... jakby same z siebie trochę świeciły :) Fajnie, że coś wrzuciłeś... że coś się dzieje... projekt jest wart ukończenia i wciąż trzymam kciuki aby udało Ci się go ukończyć pozdrawiam
illy Napisano 18 Marzec 2005 Napisano 18 Marzec 2005 Kris_R: jest cien ale same z sebie tez swieca [zobacz ze z przodu sa jasniejsze, jak twarz, a z tylu juz ciemniejsze]
RK Napisano 18 Marzec 2005 Autor Napisano 18 Marzec 2005 Szczerze mówiąc to włosy są trochę "pojechane"- wiedziałem że ta postać właściwie już w niczym się nie pojawi więc zrobiłem coś w rodzaju tapetki żeby chociaż jakiś ślad po niej został. W każdym razie- dzięki za dobre słowa. Dłubię dalej.
RK Napisano 25 Kwiecień 2005 Autor Napisano 25 Kwiecień 2005 Wreszcie trochę świętego spokoju i czas na dłubanie. Od dawna nie jest to GITS więc mogę sobie pojechać z designami. Potrzebowałem jakiejś "efektownej" broni a że od dawna mam zakrętkę na punkcie modliszkopodobnych łap wyszło coś takiego.
RK Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 Dodane do ramion. Zmieniłem też buty na coś bardziej stosownego do skakani po murach.
Loozack Napisano 28 Kwiecień 2005 Napisano 28 Kwiecień 2005 hmm, jakoś te buciki sprawiają wrażenie zbyt ciężkich moim zdaniem, troszkę to wygląda jakby miała zalane nogi betonem ;) poza tym obwód na wysokości brzucha = średnica jednej piersi, trochę nieproporcjonalne chyba (chociaż pewnie jeszcze mało w życiu widziałem)... a co do tego ostrza to fajnie gdyby było składane, bo w takiej formie to aż strach podłubać w nosie pozdrawiam
RK Napisano 28 Kwiecień 2005 Autor Napisano 28 Kwiecień 2005 Heh... buciki mają same przebierać paluchami przy chodzeniu (a co- jak cyborg to cyborg). Proporcje- no stary, jeszcze się nie przyzwyczaiłeś że w większości moich modeli proporcje są...errr... idealne ? ;) Ostrza są składane tak jak na koncepcie. Fakt, nie jest to może praktyczne ale mówiąc szczerze ni cholery się tym nie przejmowałem- skoro to nie GITS to hulaj dusza... Pomijając wszystko- na ... cyborgowi dłubać w ... czymkolwiek ? Nie będę nabijał postów... zmienione shadery- chyba zostawię już takie bo inaczej nigdy nie zacznę animować.
Loozack Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 no doooobra, to czekam na animacje ;) pozdrawiam
RK Napisano 6 Maj 2005 Autor Napisano 6 Maj 2005 Przed animacją test shaderów. IMHO oprócz skóry są ok. Jak zmienić tytuł wątku ? Nijak nie chce to już być GITS więc wypadało by dać jakiś inny ;). Próbowałem edytować pierwszy post ale to nic nie daje.
blood_brother Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 Jezeli cala animacja ma byc utrzymana w kreskowkowym stylu to sa ok procz skory tak jak mowisz. Temat mozesz zmienic poprzez edycje pierwszego postu.
Bacry Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 A shadery zapewniają kanał reflection? Jak tak to lepiej testuj już razem z otoczeniem (a scenie w której będziesz animował) inaczej może to różnie wyglądać. A jak nie to może być chociaż dla mnie troszkę za ciemne.
rowr Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 RK zainstaluj plugin Illustrate!!! oryginalny ghost byl robiony m innymi przy pomocy tego rendereru
RK Napisano 6 Maj 2005 Autor Napisano 6 Maj 2005 Dzięki wielkie. @ Bacry- usunąłem reflection ze wszystkiego oprócz metalu- w większości cartoonów omija się je (nawet jeśli w rzeczywistości powinny tam być) bo zacierają rysunek). Technicznie- żaden problem. @Rowr- nie mogę. Używam Mayi- ona nie ma czegoś takiego, dlatego jestem skazany na eksperymenty (dla Maxa mam finalToon od Turbosquidów ale ja i Max... jedyne co w nim robię to konwertuję pliki). BTW- nie wiem- może małe ziółte ludzie kłamiom jak psy z sajgonek ale w materiałach dodatkowych do amerykańskiego wydania DVD z "Innocence" pokazywali że wszystkie postacie były rysowane ręcznie. Wydawało mi się to trochę naciągane ale skoro sam Oshi tak mówił...
Leru Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 RK -> może chodzi o Stand Alone Complex. Tam tachikomy były rzeczywiście renderowane, mimo, że marnie IMHO wyszły to były renderowane. Postać ma super nózki, kurde z CellShade`m super wyszły :). Świetny WIP ale to chyba już mówiłem.
asfalton Napisano 6 Maj 2005 Napisano 6 Maj 2005 RK super design ,szczegolnie ksztalt tej broni ,wiesz gdzie ujac gdzie zostawic. pozdrawiam
RK Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 Dzięki wielkie. Jeszcze trochę i zacznę się czerwienić... Mech- bazowa geometria
nielot007 Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 sjuper:D mozesz pokazac siatke tego ostatniego cuda :) i powiedz ile to(ostatnie) tworzyles?? super!! pozdro
RK Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 Fajnie że się podoba- mam nadzieję że nie spaprzę wykańczając. Zacząłem 9.05.2005 (data pierwszego pliku), chociaż szkic był dużo wcześniej. Wieczorkiem podrzucę siatkę.
Loozack Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 widzę, że trzymasz się insektopodobnego designu :) nawet nieźle to wychodzi ;) pozdrawiam
Bacry Napisano 20 Maj 2005 Napisano 20 Maj 2005 bardzo podobnie wyszło do konceptu. a można wiedzieć jak to było modelowane. p.s. przypomina troche B.Polcha i któryś z zeszytów lądowania w andach (komiks ten z owadami)
RK Napisano 20 Maj 2005 Autor Napisano 20 Maj 2005 No nic nie poradzę- takie już mam zboczenie- wielkie... oczy i owady (no ptaki do tego jeszcze dochodzą). Dzięki za dobre słowa. Obiecana siatka przed smoothingiem ( po smoothingu praktycznie nic nie widać).
Baton Napisano 21 Maj 2005 Napisano 21 Maj 2005 To w majce mozna az tak elastycznie rozkladac siatke i sie nie kaszani ? Nie ma restrykcji na 4-katy ?
JohnZi Napisano 21 Maj 2005 Napisano 21 Maj 2005 ja juz bylbym sklonny uwiezycz ze ro jest meshsmooth, bardzo fajnie sie siatka rozklada...
RK Napisano 21 Maj 2005 Autor Napisano 21 Maj 2005 Co do siatki- nie bardzo wiem co powiedzieć. Restrykcji na 4 kąty nie ma napewno- czy raczej: jeśli jest to ja nic o niej nie wiedziałem. W Mayi włączam zwykle smooth proxy- to tworzy kopię modelu która pokazuje jak będzie wyglądał po smoothowaniu i reaguje na wszystkie modyfikacje oryginału i dzięki temu usuwam co większe babole (tych mniejszych w cartoon shaderach tak czy tak nie będzie widać więc nie ma sensu przesadzać). Cały czas mam problem ze scenariuszem animacji :) Łatwiej wymyślać postaci niż scenariusze do filmu- ciągle wychodzi mi jakieś "tadadadada zabili go".
rowr Napisano 11 Lipiec 2006 Napisano 11 Lipiec 2006 http://www.davidgould.com/Illustrate/IllustrateForMax/Illustrate53.htm http://www.davidgould.com/Gallery/TVSeries.htm
RK Napisano 12 Lipiec 2006 Autor Napisano 12 Lipiec 2006 No proszę, ktoś jeszcze zagląda (a ja ciągle dłubię :) ). Jeśli chcesz robić to w stylu cartoon to przygotuj się na walkę z ramp shaderami (tak nazywają się w Mayi- nie mam pojęcia jak to jest w Maxie). Jeden z moich niekończących się próbnych renderów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się