Skocz do zawartości

Scena 3d: Ghost in the shell


RK

Rekomendowane odpowiedzi

RK -> na MAYA się nie znam, nic a nic :/ żałuję, że pomóc nie mogę bo cartoon`owe rendery są przeze mnie wielbione. Jedyne co mogę podpowiedzieć to to, że na głowie wychodzi jej bubel straszny (przynajmniej tak mi się wydaje). W animacjach gdzie jest wykorzystywany NPR wszystkie linie są takiej samej szerokości (poza Apple Seed - według mnie render zupełnie nieudany). W załączniku pokazałem punkt, który trochę psuje efekt. Wyraźnie linia wjeżdza na model.

 

Na torsie jednak, tam gdzie nie ma krawędzi - cień jest bardzo ladny :). Do tego te gradientowe przejście. Mniam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 136
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm... widzisz, cały witz polega na tym że i jedno i drugie to linia, ustawiona tak żeby pokrywała część cienia. To pierwszy render więc pewnie pozmieniam ale przyznam się bez bicia że celowo starałem się zrobić bardziej "malarską" linię, która częściowo cieniuje (chyba nienajgorzej wyszło to na prawym barku). Widać coś poszło nie tak. Kiedyś dojdę do ładu- młody jeszcze jestem, mam czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Aniołki Charliego" i "Mission: Impossible 2" o ile dobrze pamietam w tych 2 filmach byly sceny w ktorych bohaterowie wyskakuja z samolotow i leca w dol. Pozyche ciala maja wtedy taka jaka chyba chcesz uzyskac. Szukam na google zdjec z tego fragmentu filmu ale niestety nigdzie nie moglem dorwac. Zalatw sobie te film i spr te fragmenty, moze akurat cos Ci to pomoze, cos zobaczyc ze masz zle i poprawisz itp.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po całym tygodniu siedzenia przed monitorem dopiero teraz (niedziela wieczór) udało mi się znaleźć godzinkę żeby podopieszczać shadery. Co ciekawe przy materiałach toonowych potwierdziło się stare przysłowie- za mało świateł to za mało a za dużo- to jeszcze gorzej. Sparentowałem broń do kości, zrobiłem próbną animację- wygląda na to że jest jako tako, głównym problemem są i będą nieproporcjonalnie długie nogi. Shirow w komiksach bezczelnie skraca je kiedy mu nie pasują proporcje, ja nie bardzo mogę tak manipulować - zostaje mi oszukiwanie kamerą. Drugi problem to pachwina- w toon shaderze bardzo często cień tak się układa że zadnica wygląda jakby miała kant- kolejna rzecz na którą trzeba uważać. Zadowolony za to jestem z tego jak gra ten mały czerwony akcent lasera- niby pierdółka a ładnie ożywia postać. Teraz z kolei testy environmentu- jak zgrywa się z postacią, co zmieniać, jaki typ shadera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko na starość dr Parkinson przeszkadza w prowadzeniu myszy:D

A tak na serio to akurat laser nie bardzo mi leży i do tego chyba przesadziłeś z ogniskową kamery bo prawa dłoń jest strasznie mała i przez to cieniutka ta katana:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio oddłubałem wszystkie modele które zrobiłem do Motoko- czyszczę je i chcę wrzucić na stronę bo animacja idzie strasznie wolno, za to kolekcję pseudomangowych postaci mam już całkiem sporą... Jedna z wersji twarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno jest złapać ten charakter w 3d... pewno każda kolejna próba zbliża Cię do celu....

co do twarzyczki, to włosy mocno odcinają się od skóry. Nie wiem, czy to był zamierzony efekt, czy nie, ale wyglądają trochę jak woda... przez ten ambient... tam, gdzie na głowie jest cien, na włosach prawie go nie ma... tak, jakby były mocno przezroczyste i łapały światło... jakby same z siebie trochę świeciły :)

Fajnie, że coś wrzuciłeś... że coś się dzieje... projekt jest wart ukończenia i wciąż trzymam kciuki aby udało Ci się go ukończyć

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to włosy są trochę "pojechane"- wiedziałem że ta postać właściwie już w niczym się nie pojawi więc zrobiłem coś w rodzaju tapetki żeby chociaż jakiś ślad po niej został. W każdym razie- dzięki za dobre słowa. Dłubię dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie trochę świętego spokoju i czas na dłubanie. Od dawna nie jest to GITS więc mogę sobie pojechać z designami. Potrzebowałem jakiejś "efektownej" broni a że od dawna mam zakrętkę na punkcie modliszkopodobnych łap wyszło coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, jakoś te buciki sprawiają wrażenie zbyt ciężkich moim zdaniem, troszkę to wygląda jakby miała zalane nogi betonem ;) poza tym obwód na wysokości brzucha = średnica jednej piersi, trochę nieproporcjonalne chyba (chociaż pewnie jeszcze mało w życiu widziałem)... a co do tego ostrza to fajnie gdyby było składane, bo w takiej formie to aż strach podłubać w nosie

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh... buciki mają same przebierać paluchami przy chodzeniu (a co- jak cyborg to cyborg). Proporcje- no stary, jeszcze się nie przyzwyczaiłeś że w większości moich modeli proporcje są...errr... idealne ? ;) Ostrza są składane tak jak na koncepcie. Fakt, nie jest to może praktyczne ale mówiąc szczerze ni cholery się tym nie przejmowałem- skoro to nie GITS to hulaj dusza... Pomijając wszystko- na ... cyborgowi dłubać w ... czymkolwiek ?

 

Nie będę nabijał postów... zmienione shadery- chyba zostawię już takie bo inaczej nigdy nie zacznę animować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed animacją test shaderów. IMHO oprócz skóry są ok.

 

Jak zmienić tytuł wątku ? Nijak nie chce to już być GITS więc wypadało by dać jakiś inny ;). Próbowałem edytować pierwszy post ale to nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A shadery zapewniają kanał reflection?

Jak tak to lepiej testuj już razem z otoczeniem (a scenie w której będziesz animował) inaczej może to różnie wyglądać.

A jak nie to może być chociaż dla mnie troszkę za ciemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie.

 

@ Bacry- usunąłem reflection ze wszystkiego oprócz metalu- w większości cartoonów omija się je (nawet jeśli w rzeczywistości powinny tam być) bo zacierają rysunek). Technicznie- żaden problem.

 

@Rowr- nie mogę. Używam Mayi- ona nie ma czegoś takiego, dlatego jestem skazany na eksperymenty (dla Maxa mam finalToon od Turbosquidów ale ja i Max... jedyne co w nim robię to konwertuję pliki).

 

BTW- nie wiem- może małe ziółte ludzie kłamiom jak psy z sajgonek ale w materiałach dodatkowych do amerykańskiego wydania DVD z "Innocence" pokazywali że wszystkie postacie były rysowane ręcznie. Wydawało mi się to trochę naciągane ale skoro sam Oshi tak mówił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RK -> może chodzi o Stand Alone Complex. Tam tachikomy były rzeczywiście renderowane, mimo, że marnie IMHO wyszły to były renderowane.

 

Postać ma super nózki, kurde z CellShade`m super wyszły :). Świetny WIP ale to chyba już mówiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że się podoba- mam nadzieję że nie spaprzę wykańczając. Zacząłem 9.05.2005 (data pierwszego pliku), chociaż szkic był dużo wcześniej. Wieczorkiem podrzucę siatkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic nie poradzę- takie już mam zboczenie- wielkie... oczy i owady (no ptaki do tego jeszcze dochodzą). Dzięki za dobre słowa.

 

Obiecana siatka przed smoothingiem ( po smoothingu praktycznie nic nie widać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do siatki- nie bardzo wiem co powiedzieć. Restrykcji na 4 kąty nie ma napewno- czy raczej: jeśli jest to ja nic o niej nie wiedziałem.

 

W Mayi włączam zwykle smooth proxy- to tworzy kopię modelu która pokazuje jak będzie wyglądał po smoothowaniu i reaguje na wszystkie modyfikacje oryginału i dzięki temu usuwam co większe babole (tych mniejszych w cartoon shaderach tak czy tak nie będzie widać więc nie ma sensu przesadzać).

 

Cały czas mam problem ze scenariuszem animacji :) Łatwiej wymyślać postaci niż scenariusze do filmu- ciągle wychodzi mi jakieś "tadadadada zabili go".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę, ktoś jeszcze zagląda (a ja ciągle dłubię :) ).

 

Jeśli chcesz robić to w stylu cartoon to przygotuj się na walkę z ramp shaderami (tak nazywają się w Mayi- nie mam pojęcia jak to jest w Maxie).

 

Jeden z moich niekończących się próbnych renderów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności