Gość stk Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Witam. To mój pierwszy post na tym forum, dlatego witam wszystkich. Szukałem, ale nie znalazłem, dlatego postanowiłem założyć nowy temat. Obecnie zajmuję się projektowanie budynków programie Revit. Od pewnego czasu zacząłem interesować się tworzeniem wizualizacji w programie 3ds max. Kiedyś bawiłem się troszkę Maxem, byłem na dwóch kursach, ogólne pojęcie o programie mam. Ale było to dość dawno temu. Max jest tak rozbudowanym programem, że nie problem się w nim pogubić, dlatego zwracam się do Was z prośbą, abyście powiedzieli mi, albo przynajmniej nakreślili, jakie funkcje i jakich rzeczy trzeba się nauczyć, by móc tworzyć wizualizacje. Z racji tego, ze projekty wykonuję w programie Revit, wizualizacje zaczynał bym już na gotowym obiekcie, przeniesionym z revita do Maxa w formacie fbx. Nie mogłem znaleźć żadnego lepszego miejsca na forum na zamieszcznie mojego pytania, dlatego jeśli się pomyliłem, proszę po przeniesienie posta we właściwe miejsce. Pozdrawiam.
legomir Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Nie wiem jakiego silnika używasz do renderowania, ale żeby obejrzeć masę darmowych tutków wystarczy wpisać na yt bądź vimeo: 3ds max visoulization(tak myśle że błąd robię w ostatnim słowie ale google poprawi :P ) mental ray visoulization vray tutorail visoulization tutorial no i w razie problemów czytać helpa od programu oraz silnika renderującego(wszystko bez problemu znajdziesz na google wpisując nazwa programu+help)
shadowsexpe Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 (edytowane) Hej !. Musisz się zdecydować w czym będziesz robił wizualizacje vray , mental ray 2. Zapoznaj się ze wszystkimi funkcjami silnika renderującego http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/index.htm, http://docs.autodesk.com/MENTALRAY/2012/ENU/mental%20ray%203.9%20Help/ oczywiście cała masa tutoriali dostępna w sieci o tematyce związanej z oświetleniem scen 3.Poczytaj na temat materiałów- shaderów i ich tworzenia 4. Z przydatnych funkcji jakie będziesz potrzebował do robienia wizualizacji exterior jest znajomość scatterów, displacementu, proxy Edytowane 10 Luty 2013 przez shadowsexpe literówki
legomir Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Musisz się zdecydować w czym będziesz zrobił wizualizacje vray , mental ray albo jeśli masz skłonności to bycia outsiderem zostaje jeszcze Indygo, FinalRender, Aion i rozwijająca się Corona ;)
shadowsexpe Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 (edytowane) Nie trzeba być znowu takim outsiderem, ale zgubiłeś jeszcze Maxwella ;). Co do indigo to nawet nie trzeba się na maxa przesiadać bo jest na revita zrobione ;)http://www.indigorenderer.com/revit/ Edytowane 10 Luty 2013 przez shadowsexpe
Gość stk Napisano 10 Luty 2013 Napisano 10 Luty 2013 Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Szczególnie te z linkami. Posiadam mentalray'a, więc póki co zamierzam pracować na nim. Czy materiały, których używa się do wizualizacji [ tutaj kilka linków z przykładowymi, znalezionymi na szybko w internecie wizualizajami http://www.raph.com/3dartists/forums/attachments/356.jpg , http://www.cgarchitect.com/content/portfolioitems/2012/08/57642/Render_001_RGB_color0000_large.jpg , http://behance.vo.llnwd.net/profiles19/1146557/projects/6479791/9dd172e29ec1fc775dcbe17cdfb13481.jpg ] to zwykłe materiały znajdujące się już w bibliotekach programu, czy trzeba takie rzeczy robić samemu? Chodzi mi o to, czy w materiałach 3ds max mentalray są już gotowe najbardziej popularne matariały, których używa się do wykonywania wizualizacji ( jak np dachówka czy tynk ) czy trzeba każdy taki materiał zrobić sobie dla siebie? Aha i jeszcze jedno, czy przy tworzeniu wizualizacji używa się po prostu tekstu, i nakłada się je na obiekt, czy robi się to w jakiś inny sposób?
e3A Napisano 11 Luty 2013 Napisano 11 Luty 2013 Na początek można pracować na gotowych materiałach, jak opanujesz trochę program to wtedy należy zacząć tworzyć swoje materiały. Generalnie jak chcesz mieć dobrą wizualizacje to należy większość rzeczy przygotować samemu. Dopasować do twojego modelu. Ale na wszystko są tutki w necie- obecnie to co cię ogranicza w nauce programu to czas :)
Gość lusja Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Cześć wszystkim! To mój pierwszy post na forum, nie chciałam jednak zakładać osobnego wątku dla swojego pytania, bo w sumie chodzi o zaczynanie w wizualizacjach. Jestem rok po studiach, przez ten czas pracowałam (i pracuję wciąż) w biurze architektonicznym. Szukam możliwości rozwijania się w wizualizacjach, cały czas kształcę się, aby dojść do przyzwoitego poziomu (cel-fotorealizm i biegłość w modelowaniu, hobbystycznie animacja), z pensji opłacam roczny kurs w szkole tylko go uczącej (paroletnia nauka z tutoriali to w moim przypadku była walka Don Kichota z wiatrakami). I tu dochodzimy do clue - dostałam ofertę pracy w innym biurze przy dużych założeniach, z możliwością rozwoju w wizualizacjach konkursowych itp. Jednak dalej nie jest tak różowo... Przez grudzień za free tworzenie wizualizacji rozległego terenu (widok z lotu ptaka na wylotówkę z Gdańska, z rondem, chodnikami, tramwajami, latarniami, budynkami, drzewami, skarpami, znakami graficznymi na jezdni itd.), żeby to jakoś fajnie sprzedać (wizka ma być na ich stronę internetową. Jak się sprawdzę, to oferują 3 miesiące okresu próbnego za 1k miesięcznie, potem 2-4k, zależy, jak wydajnie będę pracować. Umowa zlecenie, praca na własnym sprzęcie i własnym oprogramowaniu, którego jeszcze nie mam, więc proponują, abym postarała się o dofinansowanie. Szczerze mówiąc, to nie są to chyba zachęcające warunki, ale może bujam w obłokach i potrzebuję zejść na ziemię, bo takie są realia? :/ W obecnej pracy robię zupełnie inne rzeczy, sporadycznie wizki domków jednorodzinnych jako dodatek, ale pracuję na firmowym sprzęcie i mam przeciętne warunki, pozwalające życie i inwestowanie w naukę (opłacenie kursu). Zastanawiam się, czy nie rzucić tej oferty "rozwoju" od innej firmy, za zarobione pieniądze w moim obecnym kursie opłacić do końca kurs (zostało jeszcze 8 miesięcy) i dopiero wtedy, z lepszymi umiejętnościami, szukać czegoś na lepszych warunkach. Będę wdzięczna za Wasze myśli nt. tej sytuacji, bo sama obiektywnie nie potrafię na to spojrzeć. Ps. Kumpel, grafik 3D z doświadczeniem w pracy w wielkich biurach, obecnie sprzedaje lody pewnej znanej marki w małym mieście. Nie potrafię tego zrozumieć, bo robi naprawdę świetne, fotorealistyczne wizje...
Dynamico Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 (edytowane) Warunki jakie Tobie zaproponowano raczej "złodziejskie". Miesiąc za darmo - to było by do przyjęcia, gdybyś miała w tym czasie uczyć się i wdrażać do nowej pracy. Ale tu wyraźnie potrzebny jest "jeleń", który odwali robotę wartą kilka/kilkanaście tysięcy za free, z obietnicą nawet nie stałej pracy. To nie jest poważna firma i możesz się w przyszłości spodziewać problemów np. z wynagrodzeniem. Później 1/2/... k przy założeniu , że inwestujesz (nieważne skąd środki) kilkadziesiąt tysięcy w sprzęt i oprogramowanie też jest śmiechu warte. Jeżeli tak łatwo pozyskać dofinansowanie to dlaczego firma sama się o nie nie postara? Bo to wcale nie takie proste. Ja bym nie wchodził w taki układ, a właścicielom firmy poleciłbym zrobienie kilku "produkcji" dla ich klientów "za darmo" bo może za następne dostaną jakieś pieniądze. Edytowane 12 Grudzień 2013 przez Dynamico
skalpel3d Napisano 12 Grudzień 2013 Napisano 12 Grudzień 2013 Mijaj tą firmę szerokim łukiem warunki zupełnie bezsensowne . Skąd masz wziąć dofinansowanie ? skoro nie masz działalności gospodarczej chyba ze masz być podwykonawca dla nich ale to i tak niema sensu przy podanych przez ciebie zarobkach a na to właśnie wygląda ze chcą ci płacić ale ty masz się rozliczać ze wszystkimi urzędami sama. Za darmo na stanowisku wirylizatora to się robi dwie prace próbne i to pod warunkiem ze nie są to projekty bieżące firmy która cie testuje. Dwa jeśli przez miesiąc wykonujesz prace na własnym sprzęcie i sofcie to prawa majtkowe do wykonanego przez ciebie dzieła należą do ciebie to na jakiej zasadzie ma być to praca darmowa. Ktoś chce na tobie zarobić bez własnych nakładów, propozycja późniejszych 3 miesięcy pracy za 1000 pln to tez jakiś ponury żart przy własnych nakładach, jeszcze potrafiłbym zrozumieć jak by to było zadupie polski i bez swojego softu i sprzętu ale nie duże miasto gdzie firma architektoniczna ma spore obroty. Także szukaj innej firmy albo jeśli się czujesz na tyle mocna w tym co robisz zdobądź dofinansowanie i otwórz własną firmę tylko najpierw znajdź rynek zbytu na swoje usługi
Gość lusja Napisano 13 Grudzień 2013 Napisano 13 Grudzień 2013 Z tego wynika, że mam dobrą intuicję, że coś tu jest nie tak. Mam zamiar porozmawiać jeszcze z tą firmą warunkach, ale zaczęłam już sceptycznie do tematu podchodzić. Nie jestem jeszcze zbyt mocna, ale z tą własną działalnością i dofinansowaniem to jest tak, ze jest co roku tylko określona i ograniczona pula. Wiadomo, że najlepiej byłoby złapać doświadczenia pracując u kogoś w biurze nad wizkami, ale nie wiem, czy firmy przyjmują takich na douczenie - chyba za dużo jest osób, które mają już wysokie umiejętności. Mam nadzieję, że gdy dojdę do poziomu wizek jak np. w http://z500.pl/, to łatwiej mi będzie negocjować uczciwe warunki pracy. Dzięki wielkie za bezstronne komentarze :)
Mulholland Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 (edytowane) Hej. Ja bym się nie zgodził na takie warunki. Ten darmowy projekt próbny jest zbyt duży, a czy rzeczywiście cię zatrudnią potem to jest wielka niewiadoma. Jakby było małe zadanie próbne, a potem zatrudnienie za 1k na miecha przez 3 miesiące to bym się zastanowił gdyby mi bardzo zależało. Pracowałem kiedyś na podobnych ale trochę lepszych warunkach, jako nowy pracownik. Zacznij od tego, że jeśli ci zlecają zadanie próbne które jest skończona wizualizacją, to powinni ci cos zapłacić za to zlecenie. Może to być niska kwota, bo może jeszcze nie robisz świetnych wizek, ale coś ci powinni zapłacić. Tak ogólnie, to najważniejsze jest twoje portfolio. Jak będziesz miała teczkę fajnych prac, to prędzej czy później gdzieś znajdziesz normalnie płatną pracę. Edytowane 24 Luty 2014 przez Mulholland
jacekszy0 Napisano 24 Luty 2014 Napisano 24 Luty 2014 Mam zamiar porozmawiać jeszcze z tą firmą warunkach Na Twoim miejscu nawet bym i tego nie robił.
qad417 Napisano 31 Marzec 2014 Napisano 31 Marzec 2014 Ja proponuje stronę Ronenbekerman.com znajdziesz tam najlepsze wizki architektoniczne. W dziale tutorials masz świetne making-ofy tipsy i how-to. Krok po kroku wszystko opisane. Przeglądaj i na ich podstawie rób swoje projekty. Dowiesz sie o oświetleniu, modelowaniu, pluginach, ustawieniach. A co nie jest wystarczająco szczegółowo opisane szukaj dodatkowo w necie (np. jak działa konkretny plugin jak forest pack czy railclone).
skalpel3d Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 qad417 przeczytałeś kiedy temat był założony i ze spora cześć ostatnich postów odnosi się do innej sprawy :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się