Blesik Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 może głupie pytanie ale dzisiaj się przesiadłem z mentala a vraya i już na samym początku mam problem, ustawiłem vraysun ale render jest mocno(mało powiedziane) przepalony, czym się tutaj zmienia moc światła? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 spróbuj int. multipler. :) Gdzieś na 0,1 powinno być ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Nie zmieniaj mocy słońca jeżeli nie wiesz co robisz! Do fizycznie poprawnego odwzorowania vraysun używaj vrayphysicalcam lub opcji korekcji ekspozycji (V-Ray Exposure Control) w opcjach enviroment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blesik Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 to już próbowałem, to mało daje, coś jeszcze robi że mi prześwietla :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blesik Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 [ATTACH=CONFIG]89593[/ATTACH] takie coś mam :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blesik Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 zrobiłem render z camery i tam włączyłem daylight czy kamera ma tak duży wpływ na światło? czy ja mam coś źle ustawione? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dynamico Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 Daylight to tylko jeden "presetów" balansu bieli i nie ma wielkiego wpływu na jasność renderowanej sceny. Ustaw shutter speed jak w prawdziwym aparacie fotograficznym (im wyżej tym ciemniej przy "exteriorze" pewnie 200 albo więcej). Możesz też zmieniać wartość przysłony (f-number). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim mee Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Może masz default lights dodatkowo włączone w opcjach renderingu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mac26 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 To jesli juz jestesmy przy poprawnym odwzorowaniu świata to powiedzcie skad wiedziec jak ustawic moc swiatel w pomieszczeniu by odpowiadaly tym w rzeczywistosci? Czasem korzystam ze swiatel IES i przy rzecz jasna dobrej skali sceny mam watpliwosci jaka F-number wybrac. Migawke ustawiam na 40-60 przy przeslonie 1.4-1.8... tak jak to bym zrobil przy fotografowaniu aparatem w pomieszczeniu (choc nie do konca bo pewnie zwiekszylbym ISO by nie bylo poruszone zdjecie). Tak jak podczas robienia zdjecia mozna sobie porownac czy jest za ciemno czy za jasno tak przy renderingu nieistniejacego wnetrza trudno sie zorientowac czy zastosowane oswietlenie bedzie wystarczajace.... Macie jakies wskazowki? Pozdrawiam, Link to comment Share on other sites More sharing options...
lukasjogabonito Posted April 8, 2013 Share Posted April 8, 2013 Zrób sobie HDR. Porób zdjęcia zewnątrz/w domu. Zczytaj parametry. Używaj tej Hdrki do oświetlania w maxie;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now