dimaxion Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 witam, mam problem ze snapem. W trakcie modelowania lepiej jest go użyć zamiast wpisywać współrzędne, ale jak się okazuje - nie zawsze. Kiedy przybliżam edytowane vertexy widzę między nimi dosyć spore odległości. Normalnie nie byłoby problemu, ale kiedy mam bardzo rozbudowaną siatkę i snapuję do jednego punktu 10 razy, to robi się bałagan (chmura punktów), przez którą nie mogę poprawnie skorzystać np z quick slice ze snapem. Czy jest gdzieś możliwość ustawienia precyzji przyciągania? Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
waza Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Wiesz co, snap jest precyzyjny ale jest kwestia nauczenia się jego używania. Od którejś wersji maxa zmienił się trochę sposób snapowania. Przeżywałem męki próbując to ogarnąć, tym bardziej, że miałem w firmie pracę "na wczoraj". Ale wystarczyło 15-20 minut ćwiczeń i nagle wszystko zaczęło działać i układać się jak chciałem. Zrób sobie jakąś bardzo prostą scenkę i poćwicz różne sposoby snaowania a po piętnastu minutach będziesz w tym dobry. Powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Przeciagając jeden obiekt do drugiego po osi X ze snapem wyrówna ci tylko względem osi X, powtórz tę czynność dla każdej z osi oddzielnie. Twoim problemem może być również źle ustawiony pivot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimaxion Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 dzięki za odpowiedzi, ale to trochę bardziej skomplikowane niż przećwiczenie używania snapa i nie ma możliwości snapowania oddzielnie dla każdej osi przez wzgląd na czas. Potrzebuję jakiegoś pomysłu, żeby snap przyciągał się bezwzględnie, punkt do punktu... pivot też jest ok... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tamyl91 Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 W takim razie użyj opcji align zamiast snap, oczywiście odznacz rotacje i skale, wtedy wyrówna ci położenie względem pivotów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stormwind Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Alt+D - Use Axis Constraints Toggle. Z włączonym przyciąga po wybranej osi, wyłączony przyciąga bezpośrednio np wertex do wertexa bez względu na osie. Włącz sobie toolbar snapów i Axis Constraints, będzie Ci wygodniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Łapaj za vertex a nie za strzałki - przyciągnie we wszystkich poierzchniach. Przy łapaniu za strzałki kierunków automatycznie używa axis constraints. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimaxion Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 dzięki! Niestety kiedy chcę przesunąć 1 punkt, nie mam możliwości niekliknięcia na strzałki, a snap tak czy siak jest niedokładny. Czy jest w jakichś opcjach stopień, próg dokładności... procentowy czy wymiarowy... już nie wiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
t0m3k Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 ogolnie im wieksza odleglosc od punktu 0,0,0 tym bardziej nie dokladny robi sie snap. wiec moze w tym tkwi problem? zeby to sprawdzic utworz dwa boxy blisko punktu, 0,0,0 i sproboj snap, nastepnie zaznacz obydwa i przesun o 1000000 jednostek, sproboj snap jeszcze raz i zobaczysz spadek dokladnosci. nie wydaje mi sie, ze mozna zmienic dokladnosc snap ale moge sie mylic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mafida Posted March 13, 2013 Share Posted March 13, 2013 dzięki! Niestety kiedy chcę przesunąć 1 punkt, nie mam możliwości niekliknięcia na strzałki, a snap tak czy siak jest niedokładny. To sobie powiększ gizmo w preferences, ja łapie za vertex bez problemu.Jak złapiesz to kursor zmienia się w takie 4 strzałki a strzałki gizmo gasną. Spróbuj wyłączyć gizmo - wciśnij X i wtedy łap vertexa. Nie włączyłeś przez pomyłkę 2,5 D snapa zamiast 3D? Może jak t0m3k napisał masz coś namieszane ze skalą obiektu, odległością od origin albo system units? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dimaxion Posted March 13, 2013 Author Share Posted March 13, 2013 (edited) nie nie, wszystko mam ustawione deafultowo i używam różnych rodzajów snapa. Wiem też na czym te różnice pomiędzy snapami polegają:) wiem też kiedy przy łapaniu vertexa chwytam za punkt, a kiedy za strzałki - nie zrozumiałem wcześniej. Umiem korzystać ze snapa, ale pewnie chodzi o coś w stylu teorii t0mka... takie rzeczy wychodzą podczas wielu prób i umiejętności ich wyłapywania. do 0,0,0 mam ponad 755000cm - trochę sporo, ale nigdy nie pomyślałbym o takiej zależności. Dzięki Panowie! Edited March 13, 2013 by dimaxion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now